شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۱
دکتر سید سعید سعیدیان گفت: در این هفته 3 موضوع مهم را پیگیری می نمائیم که مهمترین آنها سرکشی به 274 دبیرستان اهواز می باشد تا بتوانیم اصول اولیه خود مراقبتی را به دانش آموزان یاد دهیم.
دکتر سید سعید سعیدیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با حضور در تحریریه شوشان به برنامه های هفته سلامت اشاره کرد و گفت: در این هفته 3 موضوع مهم را پیگیری می نمائیم که مهمترین آنها سرکشی به 274 دبیرستان اهواز می باشد تا بتوانیم اصول اولیه خود مراقبتی را به دانش آموزان یاد دهیم.

وی ادامه داد: موضوع مهم دیگری که در هفته سلامت به جد دنبال انجام آن بوده ایم و اکنون در پورتال معاونت بهداشتی قرار دارد مسابقه خود مراقبتی است که فایل 100 صفحه ایی تهیه شده و هر فردی که بتواند به 30 سوال ما پاسخ درست بدهد، در قرعه کشی شرکت و در صورت برنده شدن مبلغ 500 هزار تومان به وی خواهیم داد، لازم به ذکر است که برندگان این مسابقه 30 نفر خواهند بود.

سیدیان بیان داشت: موضوع مسابقه هم در رابطه با کنترل فشار خون، دیابت، افزایش چربی خون، اعتیاد، ورزش و ... است.

وی در پایان گفت: اما یکی دیگر از مهمترین برنامه های ما که تا پایان سال جاری و به خصوص در هفته سلامت مصرانه پیگیر انجام آن هستیم نظارت بر بیماری های غیرواگیر است، متاسفانه اکنون بیماری های قلبی و عروقی، سکته های قلبی و مغزی، بیماری های ناشی از سوانح و تصادفات، سرطان ها و ... بسیار در جامعه شایع هستند که غیرواگیر هم می باشند و باید به فکر رفع این معضل باشیم، همچنین باید در جامعه به فکر افزایش سطح سواد سلامتی با فعالیت های متعدد باشیم. 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار