شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
حتی در صورت کاهش شدید درآمدهای دولت، تخصیص اعتبارات این طرح، کمتر از 80 درصد نخواهد بود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به آغاز اجرای طرح تحول در نظام سلامت از 15 اردیبهشت ماه در بیمارستان های دولتی استان گفت: هیچ دغدغه ای برای تامین منابع مالی طرح تحول در نظام سلامت وجود ندارد.

 دکتر ˈاسماعیل ایدنی در حاشیه دیدار از بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز به منظور بررسی نحوه اجرای طرح تحول در نظام سلامت در بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز در جمع خبرنگاران افزود: منابع مالی سه ماهه یارانه سلامت در بیمارستان های دولتی تامین شده است.

وی گفت: صورت حساب های این طرح به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارسال شده است.

ایدنی تصریح کرد: حتی در صورت کاهش شدید درآمدهای دولت، تخصیص اعتبارات این طرح، کمتر از 80 درصد نخواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در فاز اول اجرای این طرح، بیمارانی که در بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی بستری می شوند، هیچ مبلغی بیشتر از 10 درصد تعرفه دولتی پرداخت نمی کنند.

وی افزود: این طرح با شدت به وسیله وزارت بهداشت، سازمان بیمه سلامت و روسای بیمارستان ها در اقصی نقاط کشور نظارت و پایش می شود.

ایدنی با اشاره به اینکه در این طرح، ملزومات پزشکی، دارو و لباس درون بیمارستان تهیه می شود گفت: خدماتی که در بیمارستان موجود نباشد و باید از خارج بیمارستان تهیه شود با هماهنگی بیمارستان انجام خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در صورت لزوم بیمار به بیمارستان دیگری اعزام و خدمات لازم ارائه می شود اما هیچ مبلغی در بیمارستان مقصد دریافت نمی شود و بیمار دوباره به بیمارستان مبدا باز می گردد.

وی افزود: زایمان طبیعی نیز به صورت رایگان انجام می شود.

ایدنی تصریح کرد: در گام های بعدی، خدمات بسیار وسیع تری برای مردم ارائه می شود که کیفیت خدمات درمانی به نحو قابل ملاحظه ای افزایش می یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: کیفیت خدمات آن قدر توسط بیمارستان ها بالا خواهد رفت که بیماران برای دریافت خدمات از بخش دولتی ترغیب می شوند و پزشکان نیز برای ارائه خدمت در بخش دولتی تمایل پیدا می کنند.

وی گفت: در مراحل بعدی تامین هزینه های درمانی برای بیماران نا علاج دیده شده است.

ایدنی افزود: لازمه اینکه هزینه های درمانی مردم کاهش یابد این است که نظام ارجاع در کشور ساماندهی شود. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه در فازهای بعدی قصد داریم ماندگاری پزشکان محروم را افزایش دهیم گفت: لازمه رسیدن به این هدف این است که چشم انداز مناسبی از استان در ذهن نیروهای تخصصی کشور ارائه دهیم.

وی افزود: با ابلاغ سیاست های کلان سلامت توسط مقام معظم رهبری، چشم انداز خوبی در عرصه سلامت کشور یعنی، تامین، حفظ و ارتقای سلامت، افزایش امید به زندگی و تامین عدالت در سلامت ایجاد شده است.

ایدنی با اشاره به عدالت در سلامت گفت: برخورداری تمام آحاد مردم، مستقل از محل زندگی، قومیت و نژاد، از خدمات سلامت به صورت استاندارد باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از رسانه ها انتظار داریم تقاضاهای القایی برای ما ایجاد نکنند چون حیف است اصل این طرح بزرگ به دلایل حاشیه ای دچار چالش شود.

وی ابراز امیدواری کرد: در یک تا دوسال آینده با تداوم این طرح و استمرار منابع مالی، اتفاق خوبی در عرصه عدالت در سلامت بیفتد.

ایدنی با تاکید بر همکاری مردم گفت: هر طرحی با وسعت و بزرگی، مدت زمانی لازم است تا به طور کامل اجرایی شود پس باید توقعات کاهش یابد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار