شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۵۱۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، در بیمارستان گلستان حاضر شد و ضمن دیدار با مسئولین بیمارستان، کارکنان واحد ترخیص و تعدادی از مراجعین و همراهان بیماران بستری، از نزدیک، روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در این مرکز آموزشی-درمانی را بازبینی نمود.

دکتر اسماعیل ایدنی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در راستای نظارت بر نحوه اجرای طرح تحول نظام سلامت، از بیمارستان گلستان اهواز بازدید بعمل آورد.

به گزارش خبرنگار وب دا خوزستان صبح امروز(شنبه 20اردیبهشت 93) رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، در بیمارستان گلستان حاضر شد و  ضمن دیدار با مسئولین بیمارستان، کارکنان واحد ترخیص و همچنین تعدادی از مراجعین و همراهان بیماران بستری، از نزدیک، روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در این مرکز آموزشی-درمانی را بازبینی نمود.

دکتر اسماعیل ایدنی ضمن نظرسنجی از چند مراجعه کننده در خصوص کارآمد بودن این طرح طی مصاحبه ای با عوامل برنامه "در شهر" صداوسیمای خوزستان، گفت: در راستای اجرای برنامه های طرح تحول نظام سلامت از تاریخ 15 اردیبهشت ماه مقرر گردیده است که کلیۀ خدمات درمانی قابل ارائه به بیماران بستری مشمول بیمه های خدمات درمانی، تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و کمیتۀ امداد با فرانشیز 10% و بیمۀ روستایی و سیستم ارجاع (پزشک خانواده) با تعرفۀ 5% برای دریافت کنندگان این خدمات محاسبه گردد و اگر بیماری هنگام مراجعه به بیمارستان فاقد هرگونه بیمه ای باشد در محل توسط بیمارستان بیمه سلامت ایرانیان خواهد شد و در نهایت فقط 10 درصد تعرفه دولتی را پرداخت خواهد کرد.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: الحمدالله همگرایی بسیار خوبی در تمام ارکان نظام بوجود آمده و  سبب حمایت از اجرای این طرح در تمامی بیمارستان های دولتی کشور شده است و با اینکه هزینه تمام شده خدمات ارائه شده بسیار بالاتر از مبالغ فوق می باشد ولی وزارت بهداشت تعهد کرده است مابه التفاوت آن را به عنوان یارانه سلامت به مردم پرداخت کند.

ایدنی افزود: از روز دوشنبه 15 اردیبهشت به بعد تمامی تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز بیمار اعم از البسه، دارو و... توسط بیمارستان تامین خواهد شد و اگر خدمتی در بیمارستان وجود نداشت و نیاز به ارجاع بیمار به بیمارستانی دیگر وجود داشته باشد، بیمارستان مبدا کلیه هماهنگی های لازم را بدون دریافت هزینه انجام خواهد داد.

وی با تاکید بر این مطلب که در طرح فوق زایمان طبیعی بصورت رایگان انجام خواهد شد، افزود:  در حال حاضر منابع مالی این طرح تا 3 ماه آینده تامین شده است و بعد از این مدت نیز با ارسال صورتحساب هزینه ها برای وزارت بهداشت منابع مالی دوره های بعدی تامین خواهد شد و ما بعنوان مسئولان اجرایی این طرح در استان خوزستان خوشبختانه هیچ دغدغه ای در خصوص منابع مالی آن نداریم، و مشکل ما بیشتر در تامین نیروی انسانی و آماده سازی زیرساخت های لازم در شهرستان ها و مناطق روستایی و محروم برای اجرای این طرح است.

ایشان تاکید کرد: بخشی از این یارانه ها به کادر بیمارستانی پرداخت خواهد شد که در نتیجه، کیفیت خدمات افزایش پیدا خواهد کرد که در نهایت موجب ترغیب بیماران برای مراجعه به مراکز دولتی جهت دریافت خدمات درمانی و از سوی دیگر پزشکان نیز با مشوق هایی که برای آنان در این طرح درنظر گرفته شده است ترغیب خواهند شد که در بخش دولتی خدمات خود را ارائه کنند و ان شاء الله با تداوم این طرح در سالهای آینده و اجرایی شدن کامل تر آن، قطعا شاهد اتفاقات بسیار خوبی در بحث عدالت سلامت در کشور و استان خواهیم بود.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
همشهری
|
United States
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
comment
0
1
comment سلام
جناب دکتر ایدنی ضمن خسته نباشید یک سوال دارم که امیدوارم حتما پاسخگو باشید اینکه شما از بیمارستان های تابعه و تحت امر خود دیدار دارید جز اینکه وظیفه کاری شما باشد به چه عنوان دیگری میتواند انجام بشود و اگر احساس می کنید وظایف خود را خوب انجام باید بدهید چرا اینهمه رسانه ای انجام وظیفه می کنید؟!
پاسخ ها
comment
دانشگاهی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
comment
comment با عرض سلام
رسانه ها به عنوان ارکان اطلاع رسانی جامعه می باشند و اطلاع رسانی مسئولین در خصوص انجام وظایفشان به نحو صحیح به مردم هیچ مانعی ندارد امیدوارم سایر مسئولین نیز به وظا یفشان آشنا باشند و آنها را رسانه ای هم بکنند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
comment
0
0
comment با سلام خدمت دکتر ایدنی چرا پزشکان اهواز به هیچ عنوان در بیمارستانهای دولتی حاضر به عمل جراحی بیماران نمیشوند و همه بیماران را به بیمارستانهای آزاد هدایت میکنن لطفا فکری برا ی این موضوع بفرمائید
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار