شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۶۵۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۰
استاندار مقتدایی: از مدیریت جهادی فاصله گرفته ایم
مقتدایی افزود: یکپارچگی و وحدت در فرهنگ عمومی جامعه وجود ندارد و باید بررسی شود که چرا تا قبل از فرمایشات رهبر در ارتباط با فرهنگ عمومی هیچ کس توجه نمی کرد. نامگذاری سال به مدیریت جهادی نقشه راه است.
 استاندار خوزستان گفت: ارزش های ما تبیین شده اما متاسفانه برخی مدیران ما در استان خوزستان سلیقه ای کار می کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین مقتدایی صبح امروز در همایش طرح آموزش همگانی استان خوزستان اظهار کرد: مرز بایدها و نبایدها و ارزشهای ما تبیین شده است اما متاسفانه برخی مدیران با سلیقه خود رفتار می کنند. این سلیقه ای کار کردن باعث می شود که در هر گوشه ای از کشور هر مدیر کار خودش را انجام دهد و سلایق بر مدیریت کشور حاکم می شود و در حال حاضر یکی از اشکالات جامعه ما این است که نمی دانیم در جایگاه های رسمی به دنبال چه چیزی هستیم و یک برنامه کلی برای فعالیت های خود نداریم.

وی افزود: یکپارچگی و وحدت در فرهنگ عمومی جامعه وجود ندارد و باید بررسی شود که چرا تا قبل از فرمایشات رهبر در ارتباط با فرهنگ عمومی هیچ کس توجه نمی کرد. نامگذاری سال به مدیریت جهادی نقشه راه است که متاسفانه با آن فاصله گرفته ایم و در حقیقت این نامگذاری یک تذکر برای ماست زیرا در زمان جنگ کشور مدیریت جهادی را تجربه کرده بود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: به موقع آموزش دادن جزء نکات اساسی است و آموزش اگر مفید و مثبت باشد حتی اگر هدفمند و متمرکز هم نباشد باز هم تاثیر گذار خوب است البته این نکته نباید فراموش شود که اگر این آموزش ها هدفمند باشند تأثیر بیشتری خواهند گذاشت و آثارش در جامعه ماندگار تر خواهد بود.

مقتدایی بیان کرد: معمولاً در بدو تولد انسانها آن چیزی را که می بینند باورش می کنند و اعتقادشان بر این است که بوده و باید باشد و کمتر به دنبال تغییر می روند ولی اگر به دنبال این تغییر بروند تحول صورت می گیرد و باعث می شود که خود فرد یک انسان تحول گرا باشد.

وی یادآور شد: فرهنگ مرز بایدها و نبایدهاست و ارزشهای حاکم بر جامعه به فرهنگ تبدیل می شوند و تفاوتی نمی کند که آن ارزش مثبت یا منفی باشد و ارزش هایی که از روی عادت باشد بر اثر تکرار تغییر می کند و نهادینه می شود. در حقیقت محدودیت هایی که سلیقه مدیر است بسیار خوب است اما فرهنگ سازی آن موارد باید قبل از ورود افراد به ادارات یا سازمانها صورت گیرد به عنوان مثال این قابل قبول نیست که ما افراد لازم التعلیم را رها کنیم و به آموزش و تعلیم افراد بالای 40 سال سن بپردازیم و باید بدانیم که کودکان همچون مومی برای تربیت در دستان ما هستند. اگر به سن بالا رسیدند آموزش و تغییر آنها بسیار سخت و دشوار است.

استاندار خوزستان اذعان کرد: اگر کسی چیزی را به جامعه اضافه کرد که برای جامعه مؤثر و مفید بود بسیار خوب است اما کسانی که دائم اصول خود را دستخوش تغییر می کنند قطعا افراد بی ثباتی هستند و تصدی مدیریت این افراد برای جامعه بسیار ضرر دارد و بد است و آموزش هزینه ایست که دیگران برای به وجود آوردن آن از عمر و مال خود گذاشته اند و به دست ما رسیده است.

مقتدایی عنوان کرد: خروجی های علمی که برای جامعه مطلوب است و برای آن عمر مصرف شده و آموزش بهره بردن از هزینه ها و عمری است که دیگران براین آن صرف کرده اند. در حقیقت آموزش استفاده از تجارب دیگران بدون پرداخت هزینه است و ما همه باید از تجارب دیگران در پاسخ به مطلوبیت ها استفاده کنیم و هیچ محدودیتی مگر بر اساس قانون نباید ایجاد شود.

وی ادامه داد: کارگاه های آموزشی برای اجرای این طرح باید اینقدر تشکیل شود تا در جامعه نهادینه شود و در استان اینقدر مسئله زمین های 550 هزار هکتاری را مطرح می کنیم تا مردم به حقوق خود آگاه شوند. یکی دیگر از مسائلی که از سوی استانداری بسیار تاکید می شود تا نهادینه شود استفاده از پیمانکار استانی است که اکنون تا حدودی محقق شده است.

استاندار خوزستان در پایان گفت: دائم تذکر دادن و به دنبال راه های جدید بودن باعث برداشت واحد می شود و ما اکنون به دنبال این هستیم که خریدها درون استانی باشد. اگر این هدف محقق شود باعث کارآفرینی، اشتغالزایی و اهمیت به فرهنگ محلی می شود که البته این نکته را فراموش نمی کنیم که بخشی از مبادلاتی که در مرزها داریم را فرهنگ، اقتصاد و جفرافیای مشترک ما تشکیل می دهد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۳
comment
comment
علیپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
comment
2
2
comment ایشان فقط حرف میزند هیچ گامی برای خوزستان برنداشته است واقعا به داد این استان باید رسید ایشان همه چیز استان را به شوخی و [...] گرفته است
comment
دلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
comment
1
1
comment دکتر مراقب باش بعضی ها که ازامدنت ترس داشتن ترسشون داره ریخته میشه وبعضیا که به اومدنت امید داشتن دارن ناامید میشن ما برات دعا میکنیم موفق باشی
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
comment
0
0
comment مى توانيد از مديران غير بومى استفاده كنى كه بله قربان شوند وتحسينتان نمايند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار