اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
همزمان به سالروز آزادسازی خرمشهر؛
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس به مناسبت سالروز فتح خرمشهر طی سفر دو روزه خود به استان خوزستان با خانواده سردار شهید علی هاشمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مریم مجتهدزاده در این دیدار با بیان اینکه همسران شهدا اسوه‌های صبر و مقاومت هستند، خاطرنشان کرد: همسران شهدا به گردن انقلاب و تاریخ این مرز و بوم حق دارند.

در این دیدار، همسر سردار شهید علی هاشمی دوران زندگی پنج ساله خود با همسرش را با مملو از خاطرات معنوی است تشریح کرد.

همسر شهید هاشمی درباره نحوه شناسایی همسرش گفت:یکی از دوستان شهید به نام آقای گرجی هدیه مادرش را که چفیه‌ای مزین به پارچه سبز از کربلا بود به شهید هاشمی هدیه داده بود. هنگام تفحص همان چفیه که شهید به دور کمر بسته بودند وسیله‌ای برای شناسایی ایشان شد و بعدها آزمایشاتDNA تأییدی بر صحت آن شد.

وی یکی از شاخصه‌های موفق در عرصه دفاع مقدس است که در نبود همسر گرانقدرشان دو فرزند متدین و موفق را تربیت کردند.

سردار شهید علی هاشمی از فرماندهای ایرانی در جنگ عراق علیه ایران بود که در تشکیل تیپ ۳۷ نور، سپاه بستان و هویزه، قرارگاه نصرت و ارائه طرح کلی عملیات خیبر و بدر، مسئولیت سپاه ششم امام جعفر صادق را عهده دار بود.

شهید هاشمی به دلیل آشنایی با مناطق عملیاتی نقش مهی در جنگ ایران و عراق داشت و به همین دلیل او معرف به سردار هور است.

وی در سال ۱۳۶۷ توسط نیروهای عراقی شهید شد. پیکر او بعد از ۲۲ سال کشف شد و در اهواز به خاک سپرده شد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس برای شرکت در همایش خاطره نویسی زنان مقاوم خرمشهر و ایراد سخنرانی به استان خوزستان سفر کرده است و بعد از برگزاری همایش،در نشستی با زنان مبارز و مقاوم خرمشهر به گفت‌وگو خواهد پرداخت. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار