شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
معاون توسعه نیشکر:
زه آب 350 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان در حوزه ˈکرخه جنوبی و غرب کارونˈ ساماندهی می شود.
معاون اجرایی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: زه آب 350هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان در حوزه ˈکرخه جنوبی و غرب کارونˈ ساماندهی و دفع می شود.

به گزارش روابط عمومی این شرکت، ˈمنصور سلیمانی فرˈ در آیین بهره برداری از مرحله نخست طرح ایستگاه شهید رمضانی، ایستگاه پمپاژ غرب کارون افزود: این پروژه قسمتی از طرح جامع مدیریت، جمع آوری، انتقال و دفع زه آب های 350هزار هکتار از اراضی حوزه کرخه جنوبی و غرب کارون است.

وی اضافه کرد: بر اساس مطالعات مشاوران سازمان آب و برق خوزستان قرار است هدایت و تخلیه زه آب ها به سمت خلیج فارس از طریق این طرح با دبی 23متر مکعب برثانیه انجام شود که سهم طرح ایستگاه پمپاژ شهید رمضانی، 10 مترمکعب برثانیه خواهد بود. 

سلیمانی فر ادامه داد: این ایستگاه پمپاژ در واقع سهم توسعه نیشکر از اجرای این طرح است که مرحله نخست آن به اتمام رسید و تا پایان آبان امسال تجهیزات اتومکانیکال کار نیز نصب خواهد شد.

در حاشیه این آیین، مدیر اجرایی طرح های زیر بنایی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز در گفت و گو با خبرنگاران گفت: به منظور ساماندهی زه آب های اراضی حوزه کرخه جنوبی و غرب کارون کارگروهی در خوزستان تشکیل و تقسیم کاری صورت گرفت که در این تقسیم کار مسوولیت مجاری بالا دست و پایین دست این بخش به سازمان آب و برق و اجرای سازه زیر گذر رودخانه به شرکت ملی نفت و همچنین اجرای سازه ایستگاه پمپاژ به شرکت توسعه نیشکر واگذار شد.

ˈپرویز بهروزˈ افزود: شروع عملیات اجرایی در هشتم آبان پارسال بود که طبق برنامه زمان بندی پیشرفت کار صورت گرفته و مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر بهره برداری شد.

وی با اشاره به پنج هزار و 700نفر روز و 29هزار ساعت ماشین آلات در مدت 204روز در احداث سازه عظیم ایستگاه پمپاژ گفت: به سبب تقارن بهره برداری این پروژه با شب شهادت شهید رمضانی، از فرماندهان اطلاعات عملیات در دوران دفاع مقدس این ایستگاه به نام این شهید بزرگوار نام گذاری شد.

بهروز اعتبار تعیین شده برای این پروژه را یکصد میلیارد ریال اعلام کرد که تاکنون نیمی از آن هزینه شده است.

این ایستگاه پمپاژ در 15کیلومتری شمال خرمشهر و غرب رودخانه کارون که تمام اعتبارات آن توسط شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تامین و با هدف انتقال بخشی از زه آب های منطقه حوزه جنوب کرخه و غرب کارون به خلیج فارس و به منظور رفع آب گرفتگی های محدوده های مرزی و همچنین کاهش اثرات زه آب ها بر اراضی منطقه احداث شده است.

در صورت این که سازمان آب و برق خوزستان و شرکت ملی نفت نیز سهم پروژه های خود را به انجام رسانند این طرح می تواند نقش مهمی در بهبود شرایط زیست محیطی و کشاورزی منطقه و مدیریت زه آب های استان خوزستان داشته باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار