شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۷

شوشان : استاندارخوزستان در پنجمین کارگروه اشتغال استان خوزستان حمایت از تولیدات استان را وظیفه هر دستگاه دانست و خاطرنشان کرد: دستگاههای دولتی باید مصرف کالاهای داخلی را در اولویت قرار دهند و از مصرف کالاهایی که مشابه آنها در خارج از استان تولید و به استان وارد میشوند خودداری کنند.

جعفر حجازی حفظ صیانت از اشتغال موجود را از وظایف دستگاههای دولتی دانست و اظهار کرد:با ایجاد ستاد تسهیل در بخش صنعت و کشاورزی عملا" دستمان باز شده تا بتوانیم واحدهای مشکل دار موجود را رصد کنیم.

وی خاطر نشان کرد :ازجمله مشکلات واحدهای تولیدی داخل استان بخشی فروش کالا ، رقابت و تسهیل در امر صادرات و بخشی نیز تولید کالاها در استانهای دیگر و واردات بیش از حد آنها به داخل استان است.

وی از سازمانهای تجارت و بازرگانی خواست تا با ایجاد نشست هایی راه حل هایی برگزینند تا نسبت به کالاهایی که در استان تولید میشود بازار بیشتری ایجاد ومردم را تشویق کنند تا تولیدات را بالا ببرند و نیز در اشتغال استان تاثیر بگذارد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: دستگاههای دولتی باید از تولید کنندگان داخلی حمایت کنند تا با در دست داشتن سرمایه در گردش بتوانند واحدهای تولیدی را فعال کنند ، و دستگاهها باید توجه کنند بسیاری از واحدهای تولیدی که غیر فعال شده اند و به تملک آنها درآمده اند هیچ کدام تبدیل به پول نشده و به سمت تعطیلی رسیده اند و این امر موجب شده تا اشتغال در استان از دست برود و نیز سودی برای دستگاه مربوطه نداشته باشد

وی همچنین در خصوص ستاد طرح توسعه کشاورزی نیز گفت: طرح توسعه کشاورزی فرصت خوبی است تا بتوانیم برای مجموعه کشاورزی و دانشگاهیان مرتبط به آن فرصت شغلی ایجاد کنیم و درصد اشتغال استان را در این بخش بالا ببریم بنابراین با توجه به اینکه این ستاد مرتبط با صنایع وابسته از جمله صنایع تبدیلی ،فرآوری،نگهداری و...نیزهست لازم است تا صنعت معدن و تجارت در کنار صنعت کشاورزی وارد شود و زنجیره را کامل تر کنند تا درصد ارزش افزوده کشاورزان افزایش یابد.

وی اضافه کرد: تاکنون در خصوص طرح توسعه کشاورزی اطلاعیه عمومی نداده ایم و تنها جامعه هدف ما که فارغ التحصیلان رشته کشاورزی و فرزندان بیکار کشاورز هستند اطلاع رسانی شده اما در صورت لزوم اطلاع رسانی عمومی نیز انجام خواهد گرفت.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه ظرفیت های خالی کار در استان زیاد است و به سختی این ظرفیت ها پُر میشوند اذعان کرد:تنها در بخش منسوجات پوشاک 120 واحد ساماندهی پوشاک در استان وجود دارد که آنها توسط آموزش و پرورش میتوانند اشتغال زیادی در استان ایجاد کنند.

وی ضمن گلایه از برخی مدارس استان گفت: برخی از مدارس استان برای تهیه پوشاک مدارس با استانهایی مثل تهران و اصفهان قرارداد بستند و با یک نگاه غیر کارشناسی به اشتغال استان ضربه وارد کرده اند.

حجازی تصریح کرد: نگاه دستگاهها و مراکز به تولیدات داخلی استان یک نگرش غیر تعصبی و پایینی است و باید در این نگاه تجدید نظر شود، دستگاههای داخلی توجه کنند که چند درصد از لباس های خارج از استان توسط ما تولید میشود با وجودی که بیش از 730 هزار نفر درخوزستان در بخش صنعت تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و تولیدات خوب و با کیفیتی به کشورهای همجوار از جمله عراق صادر میکنند.

وی ادامه داد : بیشتر افراد بی بضاعت در استان ما توسط صنعت نساجی پوشش داده میشوند و باید تلاش شود تا این کارگاههای کوچک سازماندهی و توسعه یابند و 100درصد نیاز تولید پوشاک استان را تامین کنند.

استاندار خوزستان همچنین با اشاره به بخش حمل و نقل استان خاطرنشان کرد: در حوزه حمل و نقل استان خوزستان با 36 هزار تن رتبه اول را در کشور دارد و 2 هزار 800 کامیون غیر خوزستانی در بندر امام خمینی در این حوزه فعالیت میکنند و این به ضرر اقتصاد و اشتغال خوزستان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه خوزستان بازار کار خوبی دارد اظهار داشت: باید توجه کنیم که چه میزان اشتغال مطرح در استان داریم که خلا آنها را جای دیگر پُر میکنند و شناسایی آنها به دست دستگاههاست و نباید نسبت به این امر بی تفاوت بود و آن را زیر پا گذاشت.

وی ادامه داد: تا پایان سال 94 باید 390 هزار شغل با احتساب سال گذشته ایجاد شود تا بتوانیم نرخ بیکاری را به 7 درصد کاهش دهیم و این امر فقط با تلاش سالانه محقق خواهد شد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: جوانان استان به اشتغال نیاز دارند و دستگاهها باید تمام تلاش خود را در این زمینه انجام دهند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار