شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۸۱۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
صادقی:
در زمینه تولید شکر در طول چند سال گذشته تولید ما سه برابر شده و اکنون به تنهایی 40 درصد شکر کشور را نیز تولید می کنیم.
 مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از دستیابی به بالاترین رکورد تولید نیشکر در اراضی زیر کشت این شرکت در طول 25 سال فعالیت خود خبر داد.

نسیم صادقیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تولید چهار میلیون و 725هزار تن نیشکر در سال زراعی 92 – 93 اظهار کرد: این رقم 116هزار تن بیش از رقم پیش بینی شده است.

 مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بیان داشت : در زمینه تولید شکر خوشبختانه در طول چند سال گذشته تولید ما سه برابر شده و اکنون به تنهایی به انداره تمامی تولید کنندگان چغندری کشور تولید داشته و 40 درصد شکر کشور را نیز تولید می کنیم و امیدواریم سال دیگر به تولید بالای پانصدهزار تا پانصد و پنجاه هزار تن برسیم.
صادقی ادامه داد:  از مهمترین برنامه های ما در سال آینده تولید بیش از پانص تا پانصدو پنجاه هزار تن نیشکر، تولید شکر طعم دار است که مجوز صادرات آن را دریافت کرده ایم اما در مورد مجوز داخلی آن هنوز موفق نشده ایم. برنامه دیگر تولید هفت هزار تن شکر قهوه ای در واحد میرزاکوچک خان است و همچنین برنامه تولید شکر دارویی در واحد فارابی هست و همچنین ایجاد یک واحد تولید الکل سوختی در واحد امیرکبیر و برنامه های دیگری که بزودی اعلام می شود.

این مقام مسئول یادآورشد: مجموعه مراودات مالی شرکت چه در بخش کمک های بلاعوض چه در بخش اجاره تجهیزات و همچنین در خصوص پیمانکاران محلی با بیش از 170 روستا های همجوار شرکت در سال گذشته بیش از 67 میلیارد تومان است. سعی کردیم به مساجد و مدارس این روستاها نیز در حد توان خود کمک کنیم.

وی ادامه داد: ما در نشست مشترکی که با استاندار محترم جناب آقای دکتر مقتدایی داشتیم بحث های خوبی صورت گرفت و من رویکرد ایشان را بسیار مثبت دیدم و خوشبختانه از زمانی که ایشان آمدند دید مثبتی به توسعه در کل استان داشته اند و بنا است در فرصتی مقتضی،  با ایشان در جلسه مشترکی، مسائلی را بررسی کنیم و همچنین نشست مشترکی با حضرت آیت الله جزایری داشتیم و گزارشی ارائه کردیم و ایشان از تحولات صورت گرفته ابراز رضایت کردند.وی میزان اشتغال توسعه نیشکر را هفده هزار نفر اعلام کرد که کمتر از یک درصد آنها غیربومی هستند.
صادقی خاطرنشان کرد: ما هرگز علاقمند نیستیم مردم اهواز و روستاهای همجوار را دچار نگرانی کنیم، در این زمینه هر کاری لازم باشد برای رفع نگرانی انجام می دهیم، ما برای حفظ محیط زیست از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.

وی اضافه کرد: در زمینه سوزاندن نیشکر در حال حاضر در وضعیت ناچاری، بخشی از نیشکر را می سوزانیم این روندی است که در پیشرفته ترین کشورهای دنیا هم وجود دارد فیلم های که هم اکنون می بینید مربوط با سال 2014 است و  تایید کننده این نکته است اما در حال حاضر تکنولوژی برای آن در جهان وجود ندارد و حتی کشور برزیل که از کشورهای مهم نیشکری جهان است تا سال 2020 زمان خواسته که برداشت سبز را به طور کامل محقق کند.

صادقی ادامه داد: اگر محیط زیست به این نتیجه برسند که زه آب نیشکر تالاب شادگان را آلوده می کند ما آمادگی داریم در کمترین زمان ممکن زه آب را از تالاب بر داریم، که در آن صورت به گمان کارشناسان خشک شدن تالاب، قریب الوقع خواهد بود.

 مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ادامه داد: در برخوردهای محیط زیستی نگاه تبعیض آمیز وجود دارد بعضی صنایع را رها کرده اند و تیغ بر گلوی صنعت دیگری گذاشته اند در حالی که ما به تعهدات خود تا حدودی که نگاه علمی اجازه می دهد وفاداریم.

 وی ادامه داد: ما از واحد دهخدا در شمال خوزستان تا تمامی واحدهای جنوبمان حتی یک قطره زه آب وارد کارون نمی کنیم و حاضریم با هر کسی که در این زمینه مدعی است و معتقد است که ما کارون را آلوده می کنیم مناظره کنیم.

مدیرعامل توسعه نیشکر و صنایع جانبی یادآورشد: در زمینه تولید شکر خوشبختانه در طول چند سال گذشته تولید ما سه برابر شده و اکنون به تنهایی به انداره تمامی تولید کنندگان چغندری کشور تولید داشته و 40 درصد شکر کشور را نیز تولید می کنیم و امیدواریم سال دیگر به تولید بالای پانصدهزار تا پانصد و پنجاه هزار تن برسیم.در حال حاضر با توجه تمام شدن برداشت نیشکر هیچ سوزاندنی در کار نیست هرگونه مطلبی در این خصوص مردود بوده و ناشی از بی اطلاعی نسبت به صنعت نیشکر است.
وی ادامه داد: اقدامات جبرانی توسعه نیشکر در خصوص تولید سالانه 786 هزارتن اکسیژن و جذب بیش از یک میلیون تن Co2  توسط مزارع نیشکر در بحث های زیست محیطی کمتر دیده شده است. صادقی گفت کار من سیاسی نیست کار من تولید است، من از گفتگوهای چالشی استقبال می کنیم. من از سال 1377 در نیشکر در جایگاهی محتلی بوده ام و تلاشم در راستای تولید است.

مهندس صادقی خواستار آن شد که تیمی متشکل از کارشناسان خبره با حضور رسانه ها و صداوسیما تشکیل شود. و تمام ورودیهای کارون را بررسی و مستندسازی کنند و در این زمینه توسعه نیشکر هزینه های لازم را پرداخت می کند.تمامی کسانی که در حوزه محیط زیست اظهار نظر می کنند در این زمینه صاحل نظر نیستند ما فقط به گفته های مسئولانه، علمی و منطقی توجه می کنیم و گفته های غیرکارشناسانه و غیرمسولانه را جدی نمی گیریم.در زمینه تولید MDF متاسفانه به دلیل واردات زیاد با مشکل فروش روبرو بوده ایم، در این زمینه کمتر به تولید داخل توجه شده است در حالی که MDF تولیدی ما از کیفیت خوبی برخوردار است.مدیریت توسعه نیشکر همواره باید قدرت چانه زنی در عرصه ملی برای سرمایه گذاری جدید را در دستور کار داشته باشد، تمامی واحدهای نیشکری مدیرعامل بومی و مقیم خوزستان دارند که مرتباً مورد نظارت مدیریت شرکت قرار می گیرند.




وی این میزان تولید را قابل توجه خواند و یادآوری کرد: این تولید در حالی به دست آمده که بین 200تا 340میلی متر بارندگی در واحدها داشتیم که همین بارندگی ها در هر نوبت باعث تاخیر 15 روزه در عملیات برداشت می شد.

صادقی گفت: از این میزان برداشت 452هزار تن شکر خام به دست آمده که از آن نیز 406هزار تن شکر سفید تاکنون استحصال شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی سال زراعی آتی را سال مناسبی در برداشت و استحصال شکر برای شرکت دانست و گفت: برداشت نیشکر به میزان پنج میلیون و 400هزار تن و تولید 500هزار تن شکر خام بر اساس برآورد اولیه برای سال زراعی 93 – 94 پیش بینی می شود.

وی همچنین از تولید 32میلیون لیتر الکل طبی، شش هزار و 900 تن خمیر مایه، 61هزار متر مکعب ام.دی.اف و 34هزار تن خوراک دام در سال زراعی جاری که تا دو ماه آینده به اتمام می رسد خبر داد.

صادقی با اشاره به تولید یک میلیون تن شکر خام در کشور گفت: میزان تولید شکر خام در واحدهای هفت گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با احتساب واحدهای هفت تپه و کارون 650هزار تن بوده که بیش از 60درصد تولید مجموع کشور را شامل می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با رد تمام اتهام های وارده مبنی بر آلاینده بودن این شرکت گفت: مجموع مزارع نیشکر جهان حدود 25میلیون هکتار است که از این مزارع تنها 20درصد به صورت سبز برداشت و بقیه سوزانده می شود و اتهام ها در حالی به شرکت وارد می شود که حتی در پیشرفته ترین کشورهای جهان هم برداشت نیشکر به صورت تمام ˈ سبز صورت نمی گیرد.

صادقی یادآوری کرد: سالانه 740تا 800هزار تن اکسیژن در واحدهای تابع شرکت تولید می شود و انتظار می رود که برخورد مسوولان نسبت به میزان آلاینده ها مسولانه باشد.

وی با تایید موضوع سوزاندن مزارع نیشکر که اجتناب ناپذیر است افزود: میزان آلاینده های ناشی از برداشت غیر سبز بسیار کمتر از میزان اکسیژن تولیدی است و با هر کسی که مدعی آلاینده بودن شرکت است حاضر به مناطره ایم چرا که این اظهار نظرها همراه با دانش کافی نیست و این قضاوت های ناعادلانه است که باعث می شود روزانه چند نفر از مدیران شرکت های تابع به دادگاه احضار شوند.

صادقی تاکید کرد: آیا چاه های نفت موجود در خوزستان آلاینده نیستند و گاز آلوده ندارند، صنایع فولاد خوزستان مگر آلودگی ایجاد نمی کند، فقط ما هستیم که آلاینده ایم؟

وی افزود: این شرکت هرگز معیارهای سازمان حفاظت محیط زیست را زیر پا نگذاشته است.

صادقی همچنین با انتقاد از قضاوت های نابجا و غیر فنی در خصوص فعالیت های شرکت گفت: برای سرمایه گذاری های خود در استان خوزستان دچار تردید شده ایم و این که می گویند شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی موجب آلودگی است و زهاب وارد کارون می کند و محیط زیست خوزستان را دچار اختلال کرده به هیچ وجه صحیح نیست.

وی به سرمنشاء خروجی زه آب نیشکر اشاره و یادآوری کرد: زه آب دهخدا وارد طلاییه، زه آب واحدهای امیر کبیر و میرزا کوچک خان وارد شلمچه و از آنجا به دستور شورای عالی امنیت ملی وارد مرز ایران با عراق می شود و واحدهای شرق کارون مانند سلمان فارسی، دعبل خراعی و فارابی هم زه آب خود را وارد تالاب شادگان و خوریات خلیج فارس کرده و باعث احیای مجدد تالاب شده اند.

صادقی گفت: هر کس و هر نهادی از جمله سازمان محیط زیست اگر مدعی است زه آب نیشکر آلاینده است و ورود آن به تالاب شادگان باعث ایجاد اختلال می شود حاضریم این زه آب را قطع کنیم که سرانجام پس از شش ماه تالاب خشک خواهد شد.

وی افزود: حاضریم این ادعا را ثابت کنیم که در آلودگی کارون هیچ گونه نقشی نداریم؛ سالانه نیم میلیارد ریال جایزه از سوی نهادهای بین المللی ناظر بر حفظ محیط زیست به دلیل ایجاد هوای پاک به واحدهای توسعه نیشکر پرداخت می شود و در صورتی که مسولان سازمان محیط زیست با احیای تالاب هورالعظیم با زهاب نیشکر موافقت کنند حاضر به انتقال این زه آب به منظور تحقق این امر هستیم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: تمام مسوولان واحدهای تابع شرکت را موظف کرده ایم تا تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود فاضلاب های صنعتی به زه کش ها را اندیشیده و اقدام به تصفیه آن کنند.

صادقی افزود: تمام تلاش خود را برای سرمایه گذاری در حوزه محیط زیست به کار گرفته ایم و خوشحالیم که در این زمینه دروغ نمی گوییم اما نگرانیم که دروغ می شنویم.

وی تاکید کرد: مدعیان آلاینده بودن شرکت که به دنبال تعطیلی واحدهای تابع آن هستند اگر حاضرند تبعات تلخ این تعطیلی را بپذیرند ما آمادگی این کار را داریم.


مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از خوزستان به عنوان استانی ثروتمند اما فقیر یاد کرد و گفت: آنچه در خوزستان ما را خوشحال می کند یک اشتغال بیشتر است؛ چند سال است که به دنبال احیای 14هزار هکتار اراضی جدید برای توسعه سطح زیر کشت نیشکر هستیم اما مسوولان با برخوردهای نامسوولانه و غیر منطقی خود حتی ما را در سرمایه گذاری های آتی دچار تردید کرده اند.

وی یادآوری کرد: در زمان حاضر 17هزار نفر در واحدهای تابع شرکت شاغل هستند که از این تعداد، تنها کمتر از یکصد نفر نیروی غیر بومی است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
comment
0
0
comment کار را تعطیل نکنید ولی بقایای نیشکرها را آتش نزنید و بیش از این برای مردم آلودگی زیست محیطی ایجاد نکنید
comment
حمید رضا اکبری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
comment
0
0
comment اقایان زورشان به نفت و فولاد و پتروشیمی نمیرسد مدام کشاورزی و نیشکر را به الوده بودن متهم میکنند اقایان اشتغال بیست هزار نفر را فراموش کرده اند حالا که برداشت نیشکر تا شش ماه دیگر تمام شده جرات دارید با نفت و فولاد و سد گتوند بر خورد کنید مردم هشیار هستند
comment
بومی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
comment
0
1
comment ((تنها کمتر از یکصد نفر نیروی غیر بومی است.))
جمله غلط است : تنها کمتر از یکصد نفر نیروی بومی است.
comment
ساكن مسير تصفيه شكر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
comment
0
0
comment قابل توجه مهندس صادقي
ماشين هاي سنگين طرح توسعه نيشكر دهخدا جاده تصفيه شكر را داغون وتخريب كرده اند جناب مهندس صادقي لطفا از اين همه درآمد جاده مذكور را تعريض واصلاح فرماييد چونكه اراضي مورد كشت آن طرح زماني منبع درآمد كشاورزي آن اهالي بوده است كه الان در دست شماست ودرآمد زآيي مي كنيد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار