شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
برنامه های هفته سلامت سال 1393 توسط شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان
مدیر عامل شرکت شیر پگاه خوزستان گفت :ارتقای سطح سلامت جامعه ، شاخص کاری و اولویت شرکت شیر پگاه خوزستان می باشد. در این راستا برنامه های متنوعی برای رابطین و مربیان بهداشت ،آموزگاران و کارکنان ادرات و سازمانهای مختلف در شهرهای مختلف استان برگزار شده است.
شرکت شیر پگاه خوزستان با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت شهرستانهای شوش و دزفول زنگ سلامت را در  مدارس این شهرستان ها را به صدا در آورد.
به گزارش روابط عمومی شرکت شیر پگاه خوزستان رئیس شبکه بهداشت شهرستان دزفول  و رییس ستاد برگزاری هفته سلامت شهرستان   با ایراد سخنرانی به اهمیت شعار امسال (یک عمر سلامتی با خود مراقبتی )تاکید کردند و فرمودند که شرکت ها و ساز مانها همه با هم با ید به کمک مدیران و معلمان مدارس این شعار را برای دانش آموزان تبیین و اهمیت آن به خوبی برای همه نشان داده شود . و همچنین بايستي فرصت را غنيمت شمرده و در اين خصوص برنامه هايي ارائه تاقدم مؤثري در اين خصوص برداشته شود.
رییس ستاد هفته سلامت در ادامه اهم برنامه های هفته سلامت را برشمرد و گفت : نواختن نمادین زنگ سلامت در مدارس سطح شهرستان با حضور مسئولين از برنامه های اولین روز از هفته سلامت می باشد.
شرکت شیر پگاه خوزستان به رسم هر ساله و برای هر چه بهتر برگزار کردن هفته سلامت و اجرایی کردن شعار آن در سطح استان خوزستان با برگزاری برنامه های مختلف از جمله نواختن زنگ سلامت در مدارس استان، برگزاری همایشهای شیر و سلامتی برای اقشار مختلف از جمله معلمان ، مدیران ، پرسنل دانشگاهی ، دانشجویان دانشگاههای پیام نور، آزاد، علوم و فنون دریایی  ، معلمان ، مدیران و پرسنل آموزش و پرورش  و رابطین سلامت و مربیان ورزشی  به تبیین اهمیت شیر و نقش موثر آن برای سلامتی انسان اقدام و هفته سلامت را گرامی داشت.

برگزاری همایش شیر و سلامتی 
در هفته سلامت 
 به مناسبت هفته سلامت ،همايش تغذيه سالم  با محوريت مصرف شیر و لبنيات  با حضور دکتر عزیزاله کمال زاده فوق دکتری در زمینه تغذیه و متابولیسم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ، دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر ، شبکه بهداشت برگزار شد.
این همایش ها که به تعداد 7 برنامه برای بیش از 2500 نفر از دانشجویان ، رابطین بهداشت ، مدیران مدارس ، رابطین سلامت ، مربیان بهداشت و تربیت بدنی برگزار شد .
     دکتر کمال زاده پژوهشگر و مشاور ارشد در زمینه تغذیه و شیر در اين همايش ها در خصوص تغذيه صحيح ،لزوم استفاده همه اقشار از لبنیات و مشتقات آن ،استفاده نکردن از نمک در غذاها ، تحرک بدنی و نيز در مورد شعار هفته سلامت " يک عمر سلامت با خود مراقبتی" مطالبی را ايراد نمود.
  دکتر کمالزاده در سخنرانی خود بیان فرمودند که در میان علوم مرتبط با تغذیه انسان ، شیر و فراورده های آن به عنوان ماده ای حیاتی و ارزشمند همواره از جایگاهی ویژه برخوردار بوده است . شیر بعنوان کاملترین غذای شناخته شده حاوی چنان تنوعی از مواد مغذی است که می تواند تمامی وظایف غذا را در بدن انجام دهد .
  در ادامه همايش دکتر کمال زاده فرمودند:بدن انسان به شش گروه مواد غذایی شامل:آب ، پروتئین ، چربی ، قند ، مواد معدنی و ویتامین ها نیاز دارد که شیر هر شش ماده مغذی مورد نیاز انسان را با نسبتی متناسب با نیاز انسان در خود دارد .
کمالزاده با اشاره به شعار هفته سلامت امسال و تبیین اهمیت آن به راههای خود مراقبتی از طریق تغذیه سالم که مهمترین بخش آن محسوب می شود تاکید کرده و سخنرانی خود را به پایان رساند .
بعد از اتمام کارگاه سوالات مختلفی از طرف حاضرین در جلسه از دکتر کمالزاده پرسیده شد که به تمامی آنها پاسخ داده شد .

لوح حامی سلامت از طرف دانشگاه علوم پزشکی آبادان و دزفول به شرکت شیر پگاه خوزستان اهدا شد
لوح حامی سلامت دانشگاه علوم پزشکی دزفول به مدیر عامل و مدیر روابط عمومی شرکت شیر پگاه خوزستان اهدا شد. مدیر عامل شرکت شیر پگاه خوزستان گفت :ارتقای سطح سلامت جامعه ، شاخص کاری و اولویت شرکت شیر پگاه خوزستان می باشد.
در این راستا برنامه های متنوعی برای رابطین و مربیان بهداشت ،آموزگاران و کارکنان ادرات و سازمانهای مختلف در شهرهای مختلف استان برگزار شده است .
مدیر عامل شرکت شیر پگاه خوزستان به تاثیر مهم فرآورده های لبنی در سلامت جامعه اشاره کرد و افزود:در حالیکه سرانه مصرف شیر در جهان 300 لیتر در سال می باشد این رقم در ایران حدود 80 لیتر است ، لذا باید تلاش کرد تا سرانه مصرف شیر را در کشور افزایش داد.
وی افزود آمار ابتلا به پوکی استخوان به ویژه در زنان به شدت در حال پیشروی می باشد که همه افراد تاثیر گذار بر روی سلامت جامعه باید تمام تلاش خود را در جهت اصلاح این مشکل به انجام برسانند.

همایش تغذیه سالم برای مددجویان بهزیستی شوش برگزار شد
کارگاه تغذیه سالم برای مراکز بهزیستی ، مددجویان ، مربیان ، مدیران و خانواده های آنها در شوش برگزار شد.
همایش تغذیه سالم برای بیش از 300 نفر از مددجویان و خانواده های آنها ، مربیان ، مدیران و مسئولین مراکز بهزیستی در شوش با همکاری شرکت شیر پگاه خوزستان و ادره  بهزیستی شهرستان و با حضور دکتر عزیزاله کمالزاده فوق دکتری در زمینه تغذیه و متابولیسم برگزار شد .
در این همایش دکتر کمالزده شیر را تنها ماده غذایی شناخته شده در طبیعت دانست که عمده نیازهای بدن را از کودکی تا کنهسالی تامین می کند و مصرف مستمر و کافی شیر برای رشد و استحکام استخوان ها و دندان ها ، افزایش هوش و قدرت یادگیری ،توان کاری ، افزایش طول عمر و به طور کلی سلامت و تکامل جسمانی و فکری انسان ضروری دانست .
کمالزاده افزود از مصرف شیر خام و شیر ولبنیات فله ای و فرآورده های غیر استرلیزه و غیر پاستوریزه اکیداً خودداری گردد. مصرف شیر سالم و تمیز همان اندازه که برای سلامتی و تندرستی و اقتصاد انسان مفید و لازم است ، نوشیدن شیر آلوده و غیر بهداشتی مثل شیر های فله ای به همان میزان خطرناک و مضر می باشد . بیماری های مسری و خطرناکی به وسیله شیر فرآوری نشده و ناپاک به انسان منتقل شده که ممکن است عواقب وخیمی داشته باشد. در پایان برنامه از حاضرین با شیر و کیک پذیرایی شد.

کارگاه پخت غذا و شیرینی با شیر در آموزشگاه فنی و حرفه ای شوش برگزار شد
اولین کارگاه آموزشی پخت غذا و شیرینی  با شیر وفراورده های شیری با همکاری مشترک پگاه خوزستان و سازمان آموزش فنی وحرفه ای شهرستان شوش با حضور مدرس آشپزی سرکار خانم مهرنوش منشی زاده  در محل کارگاه آشپزی فنی وحرفه ای توتک وابسته به فنی و حرفه ای  برگزار شد
در این کارگاه آموزشی تعداد 100 نفر از هنر جویان تحت آموزش مستقیم آشپزی سالم قرار گرفتند و چند مدل غذا و شیرینی با شیر را آموزش دیدند . در این برنامه ها لازم به ذکر است در این کارگاه برای اولین بار در خوزستان گواهی حضور با کد آموزشی آشپزی با شیر اهدا خواهد شد.

همایش و جشن بزرگ روز ماما در دزفول برگزار شد
شرکت شیر پگاه خوزستان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی دزفول برای 400 نفر از ماماهای شهرستان دزفول همایش بزرگی به مناسبت روز ماما برگزار کرد
در این همایش دکتر کمالزاده فوق دکتری در زمینه تغذیه و متابولیسم روشهای صحیح زندگی و تغذیه را برای حاضرین بازگو و از عواقب تغذیه ناصحیح خبرداد و افزود شیر را تنها ماده غذایی شناخته شده در طبیعت دانست که عمده نیازهای بدن را از کودکی تا کنهسالی تامین می کند و مصرف مستمر و کافی شیر برای رشد و استحکام استخوان ها و دندان ها ، افزایش هوش و قدرت یادگیری ،توان کاری ، افزایش طول عمر و به طور کلی سلامت و تکامل جسمانی و فکری انسان ضروری دانست.
  دکتر کمالزاده :مهمترین بیماریهایی که از طریق شیر دام به انسان منتقل می شود عبارتند از : تب مالت ،سل ، لیستریوز ، سالمونلوز (حصبه ، شبه حصبه ) اسهال های خونی و نارحتی های گوارشی ،همچنین هر نوع میکرب و یا ویروس یا انگل بیماری زا که از طریق محیط و یا اشخاص شیر را آلوده کند می تواند به شیر منتقل و از این طریق به انسانها منتقل شود .
کمالزاده افزود : بدن انسان به شش گروه مواد غذایی شامل آب ، پروتئین ، چربی، قند ، مواد معدنی و ویتامین ها نیاز دارد . شیر هر شش ماده مغذی مورد نیاز انسان را با نسبتی متناسب با نیاز انسان در خود دارد. در این همایش بیش از 400 ماما شرکت داشته که در پایان جشنی به مناسبت این روز مهم برای این عزیزان برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار