شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
آیت اله موسوی جزایری:
مسلما وقتی بانک‌ها پول داشته باشند، سخت نمی‌گیرند اما وقتی با کمبود اعتبارات و پول مواجه می‌شوند، بهانه می‌آورند. وقتی 90 درصد پول کارخانه فولاد در تهران باشد، یعنی تسهیلات به تجار تهرانی داده می‌شود.
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: 90 درصد درآمد و گردش پولی صنایع فولاد خوزستان در تهران است، در حالی که این کارخانه در استان واقع شده و در اینجا فعالیت می‌کند.

آیت‌الله سيدمحمدعلي موسوی‌جزایری در محل سازمان صنعت و تجارت استان برگزار شد، اظهارکرد: فقط 10 درصد از سود و درآمد این کارخانه در بانک‌های استان است.

وی افزود: مسلما وقتی بانک‌ها پول داشته باشند، سخت نمی‌گیرند اما وقتی با کمبود اعتبارات و پول مواجه می‌شوند، بهانه می‌آورند. وقتی 90 درصد پول کارخانه فولاد در تهران باشد، یعنی تسهیلات به تجار تهرانی داده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان‌کرد: در جایی وقتی درباره گردش مالی فولاد در تهران صحبت کردم، شخصی به من گفت که این مطلب را هم اضافه کنید كه نه‌تنها گردش مالی در تهران است بلکه این کارخانه فروخته شده و قول دادند که پولش را در استان سرمایه‌گذاری کنند که این قول عملي نشد و پول آن را در استان‌های دیگر سرمایه‌گذاری کردند و یک ریال هم به خوزستان تخصیص نیافت.

آیت‌الله موسوی‌جزایری بیان‌کرد: بیکاری در شادگان 40 درصد است و وضعیت خرمشهر را هم می‌دانید. از وضع حواشی شهر اهواز نیز اطلاع دارید. آيا به صرف این‌که بگویم جمهوری اسلامی هستیم، مي‌توانيم باشيم.

وی ادامه‌داد: به نظر شما چرا بانک‌ها دل و جرات و روحیه ندارند، یا چرا پول ندارند، یا نمی‌دهند زیرا کمبود نقرينگي دارند و پول‌های کلان استان به تهران می‌رود؛ آیا تهران محتاج این پول‌ها است.

آیت‌الله موسوی‌جزایری اظهارکرد: نمایندگان مجلس نباید از مدیران بی‌عرضه و کم کار حمایت کنند؛ به صرف این‌که قوم و خویش و رفیق آن‌ها هستند زیرا این عمل حرام و گناه محسوب می‌شود.

وی بیان‌کرد: بعضی از مدیران ما اصلا مسایلي همچون مدیریت جهادی، عزم ملی و فرمایشات رهبری در ذهن‌شان نیست؛ همان‌طوری عمل می‌کنند که 20 سال پیش عمل می‌كردند؛ در حالی که اکنون در شرایط خاصی قرار داریم. رهبر انقلاب اعلام جهاد برای مسایل اقتصادی کرده‌اند و به هیچ وجه اعتنایی به این مسایل ندارند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار