اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
معاون وظیفه عمومی پلیس خوزستان:
اهواز- ایرنا- معاون وظیفه عمومی پلیس خوزستان گفت: افراد مشمول خدمت سربازی که بیش از یک سال غیبت دارند شناسایی و مورد پیگرد قانونی قرارمی گیرند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از روابط عمومی فرماندهی انتظامی خوزستان سرهنگˈ محمود دشتی شاهیˈ روز یکشنبه در این ارتباط توضیح داد: اشتغال افراد فراری از خدمت وظیفه عمومی در اداره ها، شرکت ها و مراکز تجاری ممنوع بوده و با کسانی که این افراد را به هر شکلی در مشاغل بکارگیری کنند برابر قانون برخورد می شود.

وی با بیان اینکه دفاع از استقلال و تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و جان و مال و ناموس مردم وظیفه دینی و ملی هر فرد ایرانی است اظهار داشت: در اجرای این وظیفه تمام اتباع ذکور ایرانی مکلف به انجام خدمت وظیفه عمومی برابر مقررات وظیفه عمومی هستند.

سرهنگ دشتی شاهی در باره تعقیب و بازداشت مشمولان غایب توسط ناجا بر اساس ماده 58دستورالعمل اجرایی فراخوان مشمولان غایب گفت: هرچند موضوع تعقیب و دستگیری این افراد در قانون آمده است و مجوزهای قانونی لازم برای تعیین تکلیف وضعیت غایبان وجود دارد اما ما بیشتر به دنبال استفاده از راهکارهای تعامل با دستگاه های مرتبط در خصوص محدودیت و محرومیت های اجتماعی که در قانون پیش بینی شده هستیم.

وی افزود: علاوه بر آن در این راستا هرکجا که احساس کنیم خلا قانونی وجود دارد موضوع را مورد پیگیری قرار خواهیم داد.

معاون وظیفه عمومی پلیس خوزستان، ممنوعیت شرکت در آزمایش های رانندگی و دریافت گواهی نامه رانندگی، دریافت هرگونه وام و کمک های کشاورزی، صنعتی، دامداری و مسکن از طریق بانک ها و وزارتخانه ها و موسسات دولتی وابسته به دولت و نهادهای قانونی، ممنوعیت نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و سایر شوراها و انجمن های قانونی را بخشی از این محرومیت ها برای افراد فراری ازخدمت عنوان کرد.

وی همچنین جلوگیری از تحویل اصل گواهی نامه یا پایان نامه دوره های تحصیلی دیپلم و بالاتر از وزارتخانه مربوطه، ممنوعیت صدور پروانه کسب و اجازه اشتغال و عضویت در شرکت های تعاونی، ممانعت از دریافت یارانه و مستمری از سازمان های دولتی و ابسته به نهادهای دولتی و جلوگیری از استخدام به صورت رسمی، روزمزد و خرید خدمت در وزارتخانه ها، موسسات دولتی وابسته به دولت و نهادهای قانونی و شرکت های دولتی را از جمله سایر محرومیت های اجتماعی برای افراد فراری از خدمت سربازی عنوان کرد.

سرهنگ دشتی شاهی در پایان گفت: افراد مشمولی که ادعا می کنند حایز شرایط معافیت خدمت هستند بعداز ثبت اطلاعات خود در سامانه پلیس +10 به وظیفه عمومی معرفی و چنانچه حایز شرایط معافیت نبودند بلافاصله به خدمت سربازی اعزام می شوند.

بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، خدمت سربازی در جمهوری اسلامی ایران اجباری و مدت آن دوسال است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار