شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
زندگی و حیات هر دو دانشگاه حیات مشاعی است و بسیاری از مشکلات مثل ظروف مرتبطه، می توانند به همدیگر سرایت کنند.بنابراین لزوم همفکری، همراهی و اتخاذ سیاست های مشترک در قبال مشکلات انکارناپذیر است. ایدنی با اشاره به وجود زمینه های مشترک متعدد کاری در حوزه های آموزش و پژوهش، گسترش این حوزه ها را سبب ساز گسترش حوزه های معرفتی و شناختی قلمداد نمود.

 در هشتمین روز از ماه مبارک رمضان به دعوت آقای دکتر رعایایی رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، نشست مشترک اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه های علوم پزشکی جندی شاپور و شهید چمران اهواز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان و اکثریت اعضاء هیئت رئیسه هر دو دانشگاه، ساعت 19 در محل سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه شهید چمران برگزار گردید.

در ابتدای این نشست، دکتر رعایایی ضمن خوش آمدگویی به مدعوین و تبریک ماه مبارک رمضان، خواستار برقراری جلسات مشترک بیشتر مسئولین هر دو دانشگاه و استمرار این جلسات برای تعریف همکاری ها و حمایت های دو جانبه در حوزه های مشترک کاری و حل و فصل مسائل و مشکلات فی مابین دو دانشگاه گردید.

رعایایی با ذکر پاره ای از مشکلات موجود مانند مشکلات کوی اساتید دانشگاه از جمله فضای سبز، حراست، استاندارد و یکدست نبودن ساخت و سازها، کمک به بهسازی و توسعه ساختمانی مسجد کوی و... و همچنین پارک خودروهای مراجعین به استخر دانشگاه در دو طرف خیابان که احتمال رخداد حادثه ترافیکی را بالا می برد، اتخاذ راهکارهایی جدید برای حل مشکل مسکن اعضاء هیئت علمی و ایجاد شهرک های جدید مسکونی  مرفه و در خور شان برای آنان، حل این موارد را نیازمند همکاری و مشارکت هر دو دانشگاه است.

در ادامه دکتر ایدنی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز ضمن تشکر از دعوت صورت گرفته و آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضرین در ماه مبارک رمضان اشاره نمود: زندگی و حیات هر دو دانشگاه حیات مشاعی است و بسیاری از مشکلات مثل ظروف مرتبطه، می توانند به همدیگر سرایت کنند. بنابراین لزوم همفکری، همراهی و اتخاذ سیاست های مشترک در قبال مشکلات انکارناپذیر است. ایدنی با اشاره به وجود زمینه های مشترک متعدد کاری در حوزه های آموزش و پژوهش، گسترش این حوزه ها را سبب ساز گسترش حوزه های معرفتی و شناختی قلمداد نمود. ایشان در خصوص مشکلات مطرح شده توسط دکتر رعایایی، در مورد مشکلات کوی اساتید، اظهار داشت: با توجه به اسکان درصد کمتری از اعضاء هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این کوی، طبعا" بار ارجاعی این مشکلات به دانشگاه ما کمتر می باشد و ما بسته به قدرالسهم و میزان مشارکت دانشگاه علوم پزشکی قول همکاری مساعد در این زمینه را می دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز،  وجود یک الگوی معماری یکسان در کوی اساتید دانشگاه را مهم و توجه بیشتر به این منطقه را در قالب کارگروه مشترک مدیریت های پشتیبانی هر دو دانشگاه عملیاتی دانست. وی همچنین آمادگی این دانشگاه برای احداث پارکینگ استخر در منطقه روبروی آن در صورت در اختیار قرار دادن زمین توسط دانشگاه شهید چمران را اعلام نمود. ایدنی نبود یک سالن همایشها و کنگره های بین المللی در دو دانشگاه را ضعفی عمده برشمرد و آمادگی دانشگاه برای سرمایه گذاری مشترک در ساخت مجتمعی عظیم و با پتانسیل برای میزبانی کنگره های بین المللی و کشوری در صورت واگذاری زمین توسط دانشگاه شهید چمران در اراضی بلااستفاده این دانشگاه در پردیس دانشگاهی را اعلام نمود.

در این نشست دکتر صاکی و دکتر رنجبر، معاونین پژوهشی هر دو دانشگاه بر لزوم همکاری های مشترک هرچه بیشتر و تلاش برای جذب اعتبارات پژوهشی سازمان ها وصنایع موجود در منطقه تاکید نمودند.

همچنین در این نشست دکتر نشان معاون فرهنگی دانشگاه شهید چمران کار در حیطه فرهنگ در دانشگاه را بسیار حساس قلمداد نمود و به لزوم داشتن برنامه فرهنگی هدف دار برای اجرا در دانشگاه اشاره نمود. ایشان به برگزاری جشنواره مستند علمی در دانشگاه شهید چمران در سال جاری خبر داد. دکترموگهی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز حمایت هرچه بیشتر از دانشجویان برای ایجاد فضاهای امن فرهنگی و رفاهی را لازم و ضروری دانست و از تلاش مجموعه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه برای رسیدن به این مهم طی سال جاری و سال های آینده خبر داد.

از موارد مطرح شده دیگر در این نشست نیاز به ایجاد یک کلینیک درمانی در مجتمع خوابگاهی دانشگاه شهید چمران توسط دکتر علم، معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران بود که دکتر ایدنی با ارائه پیشنهاد استقرار یک پزشک کشیک و یک مرکز اورژانس پیش بیمارستانی برای رفع این نیاز قول همکاری ویژه را ارائه نمود.

در پایان این نشست مقرر گردید تا با تشکیل کارگروه های مشترک در حوزه های آموزش، پژوهش، دانشجویی و فرهنگی و پشتیبانی ، مسئولان هر دو دانشگاه ضمن انجام کارهای کارشناسی در این حوزه ها به هم افزایی توان ها در این زمینه ها کمک نمایند.

لازم به ذکر است در این نشست از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آقایان دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس، دکتر عبدالله رفیعی معاون توسعه آموزش، دکتر رمضان احدی قائم مقام معاون توسعه مدیریت و منابع، دکتر منصور آرزومند دبیر هیئت امناء و رئیس اداره بازرسی، دکتر بهزاد شریف مخمل زاده معاون غذا و دارو، دکتر ساسان موگهی معاون دانشجویی و فرهنگی، دکتر نادر صاکی معاون توسعه پژوهش و فنآوری، دکتر سید سعید سیدیان معاون بهداشتی و مجتبی اورکی مدیر روابط عمومی دانشگاه و از دانشگاه شهید چمران اهواز آقایان دکتر رعایایی رئیس دانشگاه، دکتر رنجبر معاون پژوهشی، دکتر فرازمند معاون اداری و مالی، دکتر علم معاون دانشجویی، دکتر نشان معاون فرهنگی، دکتر مظهری مشاور عمرانی، دکتر آقایی رئیس دفتر حقوقی و دکتر دادخواه مدیر دفتر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه حضور داشتند.

گفتنی است در پایان این نشست ، نماز مغرب و عشاء به امامت حاج آقا شفیعی برگزار گردید و سپس اعضاء روزه خود را افطار نمودند."
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار