اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۲
اهواز- ایرنا- رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان ازآغازثبت نام متخصصان امور عمرانی و ساختمانی استان که مایل هستند داوطلبانه دربازسازی مصلا وحرم مطهر حضرت زینب(س) درکشور سوریه مشارکت کنند خبر داد.
ثبت نام از متخصصان داوطلب خوزستانی برای مرمت حرم حضرت زینب(س) شروع شد
حجت الاسلام ˈسیدمحمود موسویˈ روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه این ستاد از ابتدای سال جاری متولی رسمی بازسازی حرم و بارگاه ملکوتی حضرت زینب (س) شده است از متخصصان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خواست جهت ثبت نام برای اعزام به کشور سوریه به ستادمرکزی استان و ستادهای فرعی شهرستانی مستقر در همه مناطق استان مراجعه کنند.

وی یادآورشد: مدت استقرار هر گروه متخصص داوطلب در سوریه یک ماه و قابل تمدید نیز می باشد.

حجت الاسلام موسوی افزود: تروریست های تکفیری - سلفی در طول بیش از سه سال جنگ داخلی سوریه با آتشباری سنگین خود آسیب های جدی به مصلا و بارگاه حضرت زینب (س) که سالانه زیارتگاه و مورد ارادت میلیون ها ایرانی و مسلمانان سراسر جهان است وارد کرده اند ضمن آنکه به هتل ها و بازار منطقه زینبیه در حومه جنوبی دمشق خسارت زیادی زده اند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان افزود: در بهار امسال 22 نیروی متخصص داوطلب خوزستانی در قالب دو گروه مهندسی عمران و امور ساختمانی برای مشارکت در بازسازی و مرمت مصلا و حرم حضرت زینب (س) به سوریه اعزام شده اند و در این ارتباط سه میلیارد ریال تجهیزات مورد نیاز ساخت و ساز از استان نیز تامین و ارسال شد. 

قبل از بروز جنگ داخلی و عملیات تروریستی توسط گروه های جنایتکار تکفیری، هر هفته یک کاروان زیارتی از فرودگاه بین المللی اهواز به سوریه اعزام می شد ولی با شروع جنگ و گروگان گیری شماری از هموطنان زایر توسط گروه های تروریستی اعزام کاروان های زیارتی به کشور سوریه متوقف شد.

ˈسعید اوحدیˈ رییس سازمان حج و زیارت کشور ماه گذشته درسفر یک روزه به خوزستان گفته بود پس از انتخابات ریاست جمهوری سوریه در 14خرداد 1393 و تثبیت نظام سیاسی این کشور، این سازمان موضوع اعزام کارون های زیارتی به حرم حضرت زینب(س) را مورد بررسی قرار می دهد.

در این مدت ثبت نام اینترنتی از مشتاقان زیارت حرم حضرت زینب(س) انجام نشده است. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار