اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۶۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹
ريیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضايیه با بيان اين كه نظارت امری همگانی است و اختصاص به مجموعه‌ای خاص ندارد، گفت: وظیفه همه ما مسئولان این است که نسبت به آنچه اطرافمان می‌گذرد دقیق باشیم و نیازهای این مردم ‌را برطرف کنیم و بدانیم که خدمت به مردم، یک وظیفه عمومی است.

حجت‌الاسلام و المسلمين سيد اسماعيل خطیب در مراسم تودیع و معارفه ريیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان خوزستان که روز گذشته، 21 مرداد برگزار شد، اظهار کرد: توطئه‌های دشمنان، دیروز و امروز نمی‌شناسد و هر روز به رنگ و لعابی و نیز با تغییر نامی دیگر ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: امروز می‌بینید اسلام آمریکایی که در کشورهای مصر و ترکیه علم شده است به همراه مجموعه‌ای از گروه‌هایی مانند داعش، تکفیری‌ها و غیره که اسلام‌هراسی را در افکار عمومی دنیا ترویج می‌دهند، با حمایت، هدایت و برنامه‌ریزی امریکا و استکبار، به‌دنبال ضربه زدن به کشور ایران، که ام‌القرای جهان اسلام و تشیع است، هستند.

خطیب با اشاره به حوادث اخیر منطقه خاورمیانه اظهار کرد: پشت این خیمه‌شب‌بازی‌ها، امریکا، اسرائیل و استکبار نقش‌آفرینی می‌کنند و دست چهارمی که آنان را همراهی می‌کند، کشورهای مرتجعی از اسلام مانند عربستان است که بر سرمایه‌های اسلامی خوابیده‌اند.

وی ادامه داد: با قیام و نهضتی که امام راحل راه‌اندازی کرد و شهدا آن را با خون خود بیمه کردند و امروز نیز در دست مقام معظم رهبری است، توانست بیداری اسلامی را در منطقه ایجاد کند، دشمن بیش از پیش هراسان شود؛ به همین دلیل است که از احیا حکومت اسلامی و برقراری اقتدار اسلامی در منطقه جلوگیری می‌کند.

ريیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه ادامه داد: با وضعیت فعلی که در منطقه مشاهده می‌شود و حرکاتی مانند گروهک‌سازی و فرقه‌سازی، دادستان‌ها و همچنین افرادی که مسئولیت حفاظت از مرزهای کشور را به‌عهده دارند، باید همواره هشیار و برابر توطئه‌های کوچک و بزرگ قاطعیت داشته باشند. وظیفه همه ما مسئولان این است که نسبت به آنچه در اطرافمان می‌گذرد دقیق باشیم و نیازهای این مردم ایثارگر را برطرف کنیم و بدانیم که خدمت به مردم، یک وظیفه عمومی است.

خطیب با بیان اینکه قوه قضائیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد هجمه دشمن قرار گرفته است، گفت: دشمن هر بار با عناوین مختلفی از جمله حقوق بشر، جهت تضعیف قاطعیت و استقلال قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی و شجاعت و قاطعیت این قوه در دفاع از ارزش‌های اسلامی، قدم برمی‌دارد، با شکست روبه‌رو می‌شود و قوه قضائیه همواره مورد هجمه دشمنان بوده و شهدایی که این قوه ‌تقدیم نظام کرده، گویای این مسئله است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قضایی در هفته قوه قضائیه، گفت: نظارت یک امر همگانی است و اختصاص به مجموعه‌ای خاص ندارد. ثمربخشی این نظارت جهت صیانت از دستگاه است و لازمه تحقق آن وجود یک همت و تعامل همگانی، هم‌افزایی، مشارکت، ارتباط و انگیزه فراگیر در اجرای امر نظارت و کارآمدی و نتیجه‌بخش بودن آن است.

ريیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضايیه با بیان این که خوزستان همواره مورد طمع و توطئه دشمنان بوده است، از مردم این استان به‌ویژه عشایر که در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن تا امروز، با هوشیاری، آگاهی و حضور مقتدرانه خود توانسته‌اند از حیثیت، جایگاه و ارزش‌های دینی و اسلامی کشور دفاع کنند، تقدیر کرد.

همچنین در این مراسم محمدباقر الفت، ريیس‌کل دادگستری خوزستان با تقدیر از زحمات ريیس سابق حفاظت اطلاعات استان، گفت: اعتقاد به وجود حفاظت مرکز اطلاعات و ضرورت فعالیت آن، داشتن روحیه کار حفاظتی، داشتن بینش و نگرش صحیح سیاسی و افکار اعتقادی منطبق با فرمایشات مقام معظم رهبری، آگاهی از سیاست‌های کلان قوه قضايیه در مباحث حفاظت اطلاعات و اعتقاد به پیاده کردن این سیاست‌ها از جمله معیارها و ضوابطی است که برای ریاست حفاظت اطلاعات دادگستری مورد نیاز است.

وي افزود: خالی بودن از عقده‌های روحی و روانی و داشتن قلب سلیم، داشتن روحیه سالم‌سازی و پاکسازی محیط از عناصر فاسد، عاری از اوصافی همچون دنیا‌پرستی، دنیازدگی، مقام‌پرستی و وابستگی به جریانات انحرافی، نداشتن وابستگی‌های قومی و قبیله‌ای و وابسته نبودن به جریانات سیاسی از ديگر ضوابط مورد نياز اين مقام است.

الفت گفت: امید است در دوران تصدی این سمت به خوبی از عهده این وظایف برآیند، به قضات و سختی کار توجه ویژه داشته باشند و از تأثیرات منفی که برخی جریان‌ها و گروه‌ها تلاش می‌کنند در حفاظت اطلاعات داشته باشند، مصون بمانند.

ريیس‌کل دادگستری خوزستان عنوان كرد: دستگاه قضایی و قضات و کارکنان این دستگاه این شایستگی، استحقاق و صلاحیت را دارند که توسط حفاظت اطلاعات دادگستری مورد حمایت و صیانت قرار گیرند و از آبرو و سلامتی‌شان به نحو احسن مراقبت و نگهداری شود.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
comment
0
0
comment در خبر مذکور نام فردتودیع و معارفه شده قید نشده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار