شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲
معاون سیاسی ،اجتماعی استاندار خوزستان:
طرح مدونی برای تربیت و آموزش فرهنگی و اجتماعی نسل جوان وجود ندارد.

 معاون سیاسی ،اجتماعی استاندار خوزستان گفت: طرح مدونی برای تربیت و آموزش فرهنگی و اجتماعی نسل جوان وجود ندارد.

ˈفرج ا... خبیرˈ عصر یکشنبه در کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی خوزستان که در محل استانداری خوزستان برگزار شد بیان کرد: لازم است برای داشتن نسلی معتقد به رعایت قوانین و مقرات اجتماعی، این آموزش ها از دوران خردسالی به افراد داده شود.

وی گفت: مباحث تربیتی از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید برای پرورش نسلی موفق، به دنبال ارایه طرح های جدید و مورد توجه جوانان بود.

وی گفت: طرح فرهنگی شهروندی خوزستان توسط تعدادی از اساتید مجرب و نخبگان خوزستان، در حال تدوین است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد: شهروند یک لفظ است که بار حقوقی دارد و هرکس در شهر زندگی می کند باید به قوانین و مقررات شهری پایبند باشد.

وی با اشاره به مساله حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیر رسمی در حاشیه شهر اهواز گفت: در این بخش تاکنون مطالعات بسیاری انجام شده و راهکارهایی برای مقابله با این معضل ارایه شده است.

خبیر افزود: مناطق حاشیه نشین بیشتر بدون اصول ساخته شده، و قانونی شکنی و قانون گریزی در این مناطق امری بدیهی است.

وی اظهار کرد: متاسفانه تاکنون در مناطق حاشیه نشین تنها در بخش های عمرانی فعالیت هایی انجام شده و مسایل فرهنگی و اجتماعی این مناطق مغفول مانده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان نیز اظهار کرد: مرکز امور اجتماعی وزارت کشور و شورای اجتماعی کشور به عنوان عالی ترین مرجع سیاست گذاری امور اجتماعی با استفاده از اساتید دانشگاهی در حال تدوین برنامه ای برای ترسیم وضعیت اجتماعی کشور است.

ˈمهرداد مخمل زادهˈ افزود:نحوه ورود شورای اجتماعی کشور به مسایل اجتماعی و فرهنگی ،از طریق بررسی برنامه های نظم اجتماعی و مسایل اجتماعی انجام می شود.

وی گفت: این شورا در بخش نظم اجتماعی به بررسی مسایلی مانند مشکلات جمعیتی ،مهاجرت به داخل و خارج کشور،توجه به هویت ایرانی و در بخش مسایل اجتماعی نیز به مشکلات این بخش می پردازد.

در این جلسه مستندی از سوی فرماندهی انتظامی خوزستان در خصوص وضعیت مناطق حاشیه نشین، و سد معبر ماشین ها در معابر شهری و معضلات پیرامون این مسایل ارایه شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار