شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۷

سرمربي جديد تيم فوتبال فولاد خوزستان گفت: برنامه‌هايم را به باشگاه ارايه داده‌‌ام و از 16 خردادماه كارمان را آغاز مي‌كنيم.

حسين فركي در گفت‌وگو با ايسنا اظهاركرد: قراردادم با باشگاه فولاد يك ساله است و 28 ارديبهشت‌ماه در هيات فوتبال استان ثبت مي‌شود.

وي بيان‌كرد: يك سفر حج پيش رو دارم و هنگامي‌كه بازگشتم بعد از چهار، پنج روز كارم را در اين‌جا شروع خواهم كرد و تمرينات آمادگي و شناسايي بازيكنان را در اولويت كارم قرار داده‌ام.

سرمربي تيم فوتبال فولادخوزستان ادامه‌داد: ليست بازيكناني را كه بايد جذب كنيم به باشگاه ارايه داده‌ام. 45 روز تا شروع بازي‌ها وقت داريم و من به همراه باشگاه برنامه‌ريزي كرده‌ايم تا بتوانيم برنامه‌هايمان را طبق آن چه پيش‌بيني كرده‌ايم، دنبال كنيم.

وي درخصوص جذب بازيكنان غيربومي گفت: به اندازه نيازمان بازيكن غربومي و حتي خارجي جذب مي‌كنيم. البته توجه ويژه به بازيكنان خوزستاني داريم زيرا آن‌ها هميشه در فوتبال كشور، باشگاهي‌ و ملي خوب بوده‌اند ولي به هر حال كمبودهايمان را در پست‌هايي كه احتياج به جذب بازيكنان غيربومي و خارجي داريم، با جذب آن‌ها تامين مي‌كنيم تا درنهايت بتوانيم با كاري كه در اين‌جا انجام مي‌دهيم مردم را خوشحال كنيم. به هر حال نتيجه گرفتن نيز مهم است.

فركي درباره ارايه ليست بازيكنان مازاد تيم فولاد اظهاركرد: در اين زمينه در حال بررسي هستم و ليستي از بازيكنان فولاد را كه در اين تيم بازي مي‌كنند دريافت كرده‌ام. اولويتم بازيكناني هستند كه توانايي‌هاي لازم را دارند و آن‌ها را حفظ خواهيم كرد. بازيكناني كه قراردادشان با باشگاه تمام شده است، تصميم‌گيري با خودشان است و ما نيز اگر بخواهيم با آن بازيكنان وارد مذاكره مي‌شويم. من روي تمام اين موضوعات در حال فكر كردن هستم.

وي در پاسخ به اين سوال كه جلالي بستر خوبي را از بازيكنان بومي در تيم فولاد به وجود آورده است، فكر مي‌كنيد اين شرايط تا چه اندازه مي‌تواند به شما كمك كند؟ گفت: من هم در سال‌هاي 76 و 77 در خدمت فولاد بوده‌ام و سابقه كار با اين فضا را داشتم؛ باتوجه به تجربياتم در اين زمينه و دوستان خوبي كه در اين جا دارم سعي مي‌كنم كاري را كه در خوزستان انجام مي‌دهيم به صلاح فوتبال اين شهر باشد و فرقي نمي‌كند من يا فرد ديگر اين كار را انجام دهيم، مهم اين است كه فوتبال خوزستان جايگاه واقعي خود را داشته باشد.

سرمربي تيم فوتبال فولادخوزستان بيان‌كرد: انتظار دارم تماشاگران اهوازي به من فرصت دهند به صورتي‌كه همراه آن يك منطق هم باشد. طبيعي است هنگامي‌كه من به خواسته‌ام در اين‌جا برسم من و هوادارن خوشحال خواهيم شد ولي به هر حال هيچ چيز در فوتبال قابل پيش‌بيني نيست. هواداران بايد من را حمايت كنند زيرا خود آن‌ها يك عامل براي موفقيت تيم هستند. من خودم نقش تماشاگران و به خصوص هواداران خوزستاني كه به همه موارد آشنا هستند را مي‌دانم و اميدوارم بتوانم شرايطي را در اين‌جا فراهم كنم كه موجب خوشحالي آن‌ها شود.

وي درباره اظهارات مديرعامل نفت تهران كه گفته بود "ماندن فركي در نفت تهران قطعي و او ليست بازيكنان مورد نظرش را هم به ما داده بود"، درباره علت جدايي‌اش از اين تيم گفت: قنبرزاده و مجموعه نفت بسيار به من لطف داشته و از آن‌ها براي همكاري‌شان تشكر مي‌كنم ولي اين درخواست، تشخيص و تصميم خود من بود كه فضاي جديدي را دنبال كنم و ما اين موضوع را در كمال تفاهم انجام داديم. من در صحبت‌هايي كه با باشگاه نفت داشتم به جدايي‌ام از اين تيم اشاره كرده بودم ولي آن‌ها اصرار بر ماندن من داشتند كه آن‌ هم به دليل ارتباط قلبي خوب و همكاري‌ بين ما بود.

فركي ادامه‌داد: من از سه، ‌چهار تيم پيشنهاد داشتم ولي اسمي از تيم فولاد نبرده بودم در صورتي‌كه در صحبت‌هايم با باشگاه نفت، گفته بودم كه قصد جدايي از تيم را دارم ولي آن‌ها اصرار داشتند كه من از تيم جدا نشوم ولي درنهايت آن‌ها را متقاعد كردم و از آن‌ها خواستم براي اين‌كه من به خواسته‌اي كه دارم برسم، با جدايي‌ام موافقت كنند. آن‌ها هم با محبت اين موضوع را پذيرفتند و در اين خصوص به من كمك كردند ولي هيچ وقت عوامل نفت و بازيكنان اين تيم را به دليل اين‌كه دو سال پرخاطره و همراه با موفقيت داشتم را فراموش نمي‌كنم. به هر حال بخشي از كار مربيگري مسايل عاطفي است و اميدوارم اين فضا را در فولاد نيز داشته باشم.

وي در ادامه به هواداران خوزستاني اشاره كرد و گفت: اميدوارم مردم اين شهر از تيم خودشان حمايت همه‌جانبه‌اي داشته باشند و به من كمك كنند زيرا من بدون همكاري و انگيزه آن‌ها ممكن است كار ساده‌اي نداشته باشم. در هر صورت من هم مشكلات خود را در بخش اداره كردن تيم دارم و نيازمند كمك همه مردم خوزستان هستم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار