اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
معاون استاندار :
شرکت توسعه نیشکر قابلیت های ویژه ای در رابطه با استفاده از ظرفیت اراضی کشاورزی دارد.
احمد سیاحی معاون عمرانی استاندار در افتتاحیه کارخانه روکش ملامینه MDF گفت: من این حرف را از طرف خود و نیابتا" از طرف استاندار و مسوولان ارشد استان می زنم که ما شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی را از خود می دانیم به این دلیل که قابلیت های بسیار بالایی را در استان ایجاد کرده است و دور از انصاف و عدالت است اگر بگویم شرکت توسعه نیشکر تاثیری بر اقتصاد و اشتغال در استان خوزستان و کشور نداشته داست.

وی افزود: شرکت توسعه نیشکر قابلیت های ویژه ای در رابطه با استفاده از ظرفیت اراضی کشاورزی دارد. این که بعضی مواقع صحبت هایی مطرح می شود به خاطر این است که بعضی اشکالات را اصلاح کنیم تا این حلاوت و شیرینی نیشکر به کام مردم بیشتر شود.

احمد سیاحی بیان کرد: کارهایی مانند شرکت توسعه نیشکر را ما به شدت حمایت می کنیم و این عملکردی که دوستان در رابطه با احداث کارخانه روکش ملامینه MDF داشتند و باعث ارز آوری خوبی برای کشور شدند حتما باید مورد توجه واقع شود.

وی ادامه داد: با وجود تولید نیشکر و وجود هفت هشت کشت و صنعت که ما افتخار می کنیم این کشت و صنعت ها در استان خوزستان قرار دارند اینکه ما بخواهیم 700 تا 800 هزار متر مکعب MDF را وارد کشور بکنیم به خود و کشور ظلم کرده ایم.من درخواستم از مهندس روحانی مدیر عامل کارخانه MDF و عزیزان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی این است که این صنعت را بیشتر کار کنیم و هر کاری که از دست ما بر بیاید دریغ نخواهیم کرد.

معاون عمرانی استاندار گفت: با وجود اینکه خوزستان در بحث اکثر شاخص ها از جمله موقعیت جغرافیایی،آب،زمین کشاورزی و جاده های ترانزیتی و حمل و نقل در کشور اول هست، اعتقاد ما این است که باید در بحث صنایع جانبی نیشکر هم عملکرد بسیار بهتری داشته باشیم.بنابراین خواهشم این است با این وضعیت اشتغالی که در شرکت توسعه نیشکر ایجاد شده است و این استفاده کردن از مواد حاصل از باگاس، این صنعت اهمیت بسیار زیادی برای ما پیدا کرده است ولذا این اقدامات تداوم یابد.

سیاحی در زمینه حمایت از صادرات شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: ما حتی می توانیم حمایت جدی و اساسی در زمینه صادرات از شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی داشته باشیم مخصوصا" کشور عراق یک فرصت طلایی است که ما باید از این فرصت استفاده کنیم و خواهشم این است که این کار صورت بگیرد.

معاون عمرانی استاندار در رابطه با انتقال آب خوزستان بیان کرد: در رابطه با بحث آب ما اعتقاد داریم در خوزستان از هر قطره آب چند بار استفاده خواهد شد و ما در خوزستان آب مازاد نداریم.میزان آبی که در رودخانه های خوزستان وجود دارد 18 میلیارد متر مکعب است در صورتی که آب مورد نیاز بخش های کشاورزی،صنعت و شرب در استان خوزستان نزدیک به 24 میلیارد متر مکعب است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما افتخارمان این است که در یک کشور واحد زندگی می کنیم،همه استان ها برای ما مهم است ولی اگر ارزیابی دقیق و کارشناسی صورت بگیرد آب در استان خوزستان با توجه به چهارفصل بودن و شرایط آب و هوایی تاثیرگذاری اقتصادی بیشتری خواهد داشت اما در بحث انتقال آب برای شرب در صورتی که واقعا برای شرب باشد ما مخالفتی نداریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار