اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۸۸۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
نگاهی به نامه اخیر شهردار اهواز؛
مرور آنچه در شورای شهر و شهرداری تهران گذشته و می گذرد نشان می دهد که رابطه قالیباف شهردار تهران با اعضای شورای شهر و بالعکس - چه در زمان ریاست یک اطلاح طلب و چه در زمان ریاست یک اصولگرا - متعارف بوده و اگر هم انتقادی مطرح شده در چارچوب قانون و فارغ از گرایشات سیاسی و یا هر گرایش دیگر بوده است.
هادی خوش سیما در ستون ذره بین فرهنگ جنوب نوشت :

معمولن شوراهای شهر در کل کشور  ، چشم به اتفاقات شورای شهر تهران می دوزند و رفتار اعضا را رصد می کنند. اگر شورای  تهران که مهمترین و حساس ترین شوراست به محلی برای تنش تبدیل شود بی شک حاشیه های آن حتا تا شورایاری ها نیز می رسد چرا که الگویی برای شوراها محسوب می شود. در خوزستان نیز وضع به همین منوال است و رابطه شهردار و اعضای شورا با هم ، سرمشق سایر شوراها خواهد شد.



مرور آنچه در شورای شهر و شهرداری تهران گذشته و می گذرد نشان می دهد که رابطه قالیباف شهردار تهران با اعضای شورای شهر و بالعکس - چه در زمان ریاست یک اطلاح طلب و چه در زمان ریاست یک اصولگرا - متعارف بوده و اگر هم انتقادی مطرح شده در چارچوب قانون و فارغ از گرایشات سیاسی و یا هر گرایش دیگر بوده است.  اما متاسفانه آنچه در شورای شهر اهواز بخصوص در دوره سوم شاهد آن بودیم برخوردهای بعضا سطحی ،  کنایه آمیز و گاهی تحقیر آمیز و دخالت های بی جا بود که در نهایت به تنش میان اعضا و شهردار ختم شد. 

این تنش ها کم و بیش در شورای چهارم نیز وجود دارد که البته با درایت اعضای شورا و بیانیه شهردار اهواز تقریبا ختم به خیر شده است. در بیانیه ای که سید خلف موسوی منتشر کرده ، وی خود را شهرداری فراتر از اقلیت و اکثریت و شهردار همه اعضا دانسته و گفته است که شهرداری اهواز با پشتوانه و دلگرمی همه اعضای شورای شهر گام های بلندی برای تغییر وضعیت موجود و بهبود چهره شهر برداشته است. سید خلف این را هم گفته است که بنده همانگونه که در عرصه شهر اهواز به حاشیه و متن، شمال و جنوب و دور و نزدیک معتقد نیستم در برخورد و تعامل با اعضای محترم شورای اسلامی شهر هم قائل به اقلیت و اکثریت، گروه حامی و منتقد و این طرفی و آن طرفی نیستم.  بنده خود را خدمتگذار برای شهروندان عزیز اهوازی می دانم و تاکید همیشگی دارم که تک تک مدیران شهرداری می بایست مدال نوکری مردم اهواز را با افتخار و اعتقاد بر سینه داشته باشند.

پس از این بیانیه نیز برخی اعضا در مصاحبه های خود ضمن حمایت از جایگاه شهردار ، خواستار این شدند که مباحث شورا و شهرداری با هم خلط نشود. در همین زمینه شیخ سعادت نیا به ذره بین گفت که دوستان باید بدانند بحث شهرداری و شورا دوتا است و ما بحثی دربار شهردار محترم و شهرداری نداریم. وی این را هم گفت که  شهردار برود کار خودش را بکند فضا برای خدمت کردن مهیا است دوستان شهرداری مشغول خدمت و کار خود شوند کسی با آن ها مشکلی ندارد اگر احیانا مسئله ای هم باشد در کمیسیون های شورا با آنها مطرح و به آنها تذکر داده می شود.

همچنین حیدری دیگر عضو شورای شهر اهواز گفته است که بی احترامی به شهردار خودزنی است و  سید خلف موسوی علاوه بر اینکه شهردار شهر است شهردار اعضای شورا به عنوان شهروند نیز محسوب می شود و حرمت امامزاده را باید ابتدا متولیش نگه دارد.

مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۶
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
comment
6
2
comment با سواد معمولن نه معمولا"
پاسخ ها
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
comment
comment در شیوه جدید نگارش معمولا را معمولن می نویسند. پس نویسنده مطلب اشتباه نکرده است .
comment
با سواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
comment
comment ميشه آدرس بدهيد در كدام فرهنگ لغت معمولاً را به صورت معمولن نوشته اند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
comment
5
1
comment داد از این همه نوسان. چند گرفتین؟ شما هم پروژه گرفتین؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
comment
1
6
comment مطلب خوبی بود هم نقد آمیخته با نکات مثبت و منفی
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
comment
0
1
comment سلام برشوشان عزيزبحث شوراي تهران وشوراي اهوازتفاوت ويژه دارد انها حزبي عمل مي كنند هرحزب اساسنامه ومرامنامه دار بند سوال دارم درطول اين يك سال شورادردرامدزاي چقدر كمك شهردار كردن ...
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار