اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
هادی خوش سیما در ستون ذره بین فرهنگ جنوب نوشت : 

آرزوی سید شریف حسینی برای مچ گیری از برخی مدیران 

اخیرا سید شریف حسینی نماینده اهواز که همیشه از آمار و ارقام متناقض و غیرواقعی برخی مدیران خوزستان می نالد آرزو کرده و گفته است که ای کاش شرایط به گونه ای بود که می توانستیم سر زده به خانه مسئولانی که می گویند آب خوزستان مشکلی ندارد و مردم خودشان علاقه مند به استقاده از آب تصفیه کن هستند، برویم تا ببینیم آیا آنها آب لوله کشی موجود در شهرهای جنوبی خوزستان را مصرف می کنند یا اینکه، آب تصفیه کن های چند صد هزار تومانی در خانه نصب کرده اند و تنها نسخه ای شفا بخش برای مردم می پیچند و آن را در اختیار رسانه ها قرار می دهند؟!

هر چند تحقق آرزوی سید شریف حسینی دور از ذهن است اما به جای سرکشی از منزل مدیرانی که آمار و ارقام کذب می دهند می توان با مراجعه به آزمایشگاه های کیفیت سنج، از چند و چون کیفیت آب خبردار شد و با آمار و ارقام علمی و دقیق، چنین مدیرانی را که برای نشستن بیشتر بر صندلی مدیریت به دروغ متوسل می شوند را معرفی و برکنار کرد. 

خواب تابستانی شورا و و عملکرد بهاری شهردار

جمشید سلحشور عضو شورای شهر اهواز که سکانداری کمیسیون عمران را نیز در دست دارد در گپ و گفتی با ذره بین گفت که جدال بر سر ریاست، شورای شهر و همچنین کمیسیون ها را که باید تصمیماتی ضربتی برای شهر اتخاذ کنند، نیمه تعطیل کرده و به خواب تابستانی برده است. 

وی این را هم گفت که دو گروه 10 و 11 نفره شورا در موضوع ریاست شورا مواضعی دارند و اقلیت خواهان تغییر علاسوند و اکثریت نیز خواهان ابقای او هستند.

جمشید سلحشور گفت که زیاده خواهی و انحصارگرایی همواره محکوم است و هر دو گروه باید در جلسات شرکت کرد تا تفاهمات اساسی حاصل شود، چرا که این گونه نشست ها قطعا در کاهش اختلافات تاثیرگذار خواهد بود، چه بسا گروه مخالف ریاست شورا نظرشان برگشته و با او به توافق برسند.

سلحشور در حوزه عملکرد شهرداری نیز وارد شد و گفت که به عنوان رییس کمیسیون عمران، عمکرد سید خلف موسوی را مثبت ارزیابی می کنم چرا که اقداماتی را در راس امور خود قرار داده که طی دو سال گذشته هیچ گاه به آن ها توجه نشده بود.

موج تغییرات به منابع طبیعی خوزستان می رسد؟

تغییر و تحولات یکی دو هفته ای در سطح مدیریت منابع طبیعی چند استان از جمله فارس و ایلام موجب شده تا شایعه تغییر مدیریت منابع طبیعی خوزستان نیز به گوش برسد. در این گزینه هایی نیز مطرح شده که البته در حد گمانه زنی ست و تا زمان صدور حکم انتصاب برای افراد از سوی مراجع ذیصلاح، نمی توان اخبار و شایعات موجود را قطعی دانست. مديركل منابع طبيعي خوزستان هم اكنون دكتر عزيز ارشم است كه به احتمال زیاد در صورت این جابجایی برای مدیرکلی یکی از استان های مرکزی در نظر گرفته شده است.

ای "مادر محیط زیست" ! در حق خوزستان جفا کردید
مواضع عجیب چند وقت پیش خانم ابتکار درخصوص کارون و گلایه از تجمع زیستن محیطی خوزستانی ها در مخالفت با انتقال آب موجی از اعتراضات را در پی داشته و موجب شدعه است که انتقادها از "مادر محیط زیست ایران" اوج بگیرد.

 در جدیدترین مورد ، یک خوزستانی ساکن آبادان ، خانم ابتکار را به مناظره دعوت کرده و نوشته است : اینجانب بعنوان يك فرد عادى و معمولى خوزستان فرمایشات سرکار به عنوان معاونت محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست ایران را دردمندانه ،مطالعه کرده و متأسفانه در بهتی عجیب فرو رفتم. نپرداختن به اصل موضوع حداقل در بخشی که مرتبط با مسئولیت مستقیم شما می باشد و فرافکنی و اشاره به مواردی که به هیچ وجه در مخیله معترضان به انتقال آب کارون وجود نداشته و ندارد، چه کمکی به حل موضوع می کند؟

خانم ابتکار! مردم محروم و رنجدیده خوزستان در گرمای طاقت فرسای تابستان هنوز از نعمت آب آشامیدنی سالم محرومند! و این در حالیست که رودخانه کارون شمال تا جنوب این استان را درمی نوردد. کارون که زمانی شب هایش ،رویایی و خاطره انگیز بود، جفایی بر این نعمت زیبای الهی ، روا شده که اینک جز بوی تعفن و فاضلاب های حتی بیمارستانی ،بویی استشمام نمی شود و در ساعات شرجی وگرم رهگذران را از خود گریزان می کند. 

ای خواهر محترم! عموم کسانی که حلقه های بهم پیوسته این زنجیره ناگسستنی را تشکیل دادند ، مردمانی بودند از تمامی اقشار و گروه های جامعه انسانی خوزستان. هیچ کس هم آب کارون را ملک طلق خود نمی داند.. و حاشا وکلا که تربیت یافتگان مکتب عاشورا آب شرب را بر هم وطن و همکیش خود روا ندارند! اما انتقاد ما انتقال آب برای مصارف کشاورزی و صنعتی است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار