اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۲
گزارش شوشان از دیدار اعضای انجمن اسلامی معلمان با معاون استاندار
معاون سیاسی استاندار خوزستان گفت : انتخاب واژه ی اعتدال توسط دولت یک حرکت سیاسی است و بیانگر این است که دولت تدبیر و امید می خواهد با در پیش گرفتن روش های اعتدالی و به دور از تقابل با سایر نهادها اهداف خویش را به پیش ببرد و در شرایط فعلی به غیر از این نمی تواند عمل کند.
شوشان- سارا ممبینی: اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان اهواز  با فرج الله خبیر معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان دیدار و گفتگو کردند و دغدغه های خویش را در خصوص مسائل سیاسی و فرهنگی استان با وی در میان نهادند.

معاون سیاسی استاندار خوزستان در این دیدار با اظهار اینکه رتبه ی 31 در آموزش و پرورش به هیچ وجه شایسته ی استان خوزستان نیست بر تعامل بیشتر با آموزش و پرورش در جهت رفع مشکلاتی که سد راه پیشرفت آموزشی در استان شده اند تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به لزوم بستر سازی برای مشارکت مردم در قالب سازمان های مردم نهاد و تشکل ها جهت همکاری با دولت گفت :  تمامی مسائل را نمی توان به گردن دولت و نظام انداخت چون دولت به تنهایی و بدون همکاری مردم قادر به حل مشکلات نیست . از این رو باید مردم به صورت برنامه ریزی شده به دولت کمک کنند و ما در استان خوزستان در حال حاضر برنامه های زیادی داریم که خواستار مشارکت تمامی تشکل ها و نهادها در اجرایی شدن این برنامه ها هستیم.

فرج الله خبیر در عین حال گفت : کشور ما مبتنی بر یک نظام حزبی اداره نمی شود تا با روی کار آمدن یک حزب برنامه های وعده داده شده اجرا شود .به همین دلیل ممکن است مدیران دارای آزادی عمل کامل و هم سو با مطالبات مردم نباشد . دولت در حال حاضر با چالش های زیادی در عرصه ی سیاست داخلی و بین المللی روبه رو می باشد و بر اساس ظرفیت هایی که وجود دارد باید از آن انتظار داشت.

معاون سیاسی استاندار خوزستان گفت :  انتخاب واژه ی اعتدال توسط دولت یک حرکت سیاسی است و بیانگر این است که دولت تدبیر و امید می خواهد با در پیش گرفتن روش های اعتدالی و به دور از تقابل با سایر نهادها اهداف خویش را به پیش ببرد و در شرایط فعلی به غیر از این نمی تواند عمل کند . وی همچنین در خصوص تحقق شعار " توسعه ی سیاسی " توسط دولت اظهار داشت:  شعار توسعه ی سیاسی ، شعار دولت اصلاحات است ولی دولت تدبیرو امید هم بر آن تاکید دارد .

همچنین در این دیدار اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان اهواز مسائلی از قبیل توجه به اصلاحات و پایبندی به آرمان های اصلاح طلبی ، شرکت منسجم و هدفدار در انتخابات مجلس ، توجه به مسائل امنیتی در استان ، لزوم همسو بودن مدیران و نمایندگان مجلس با اهداف دولت و ... را با فرج الله خبیر در میان نهادند . 

حرج چلداوی ، رئیس انجمن اسلامی معلمان اهواز در این دیدار با تاکید بر توجه هر چه بیشتر به اصلاحات در کشور، خاطر نشان کرد : وظیفه ی تمامی تشکل ها جاری کردن اصلاحات در جامعه است و تمامی افرادی که در سازمان های مردم نهاد و تشکل ها حضور دارند کسانی هستند که منافع جامعه را بر منافع شخصی ترجیح می دهند و از دلسوزان نظام می باشند . وی در عین حال از معاون سیاسی استاندار خواست که از تشکل ها و نهادهای مردمی حمایت بیشتری صورت بگیرد واز اعضای انجمن اسلامی معلمان نیز به عنوان یک تشکل باسابقه برای شرکت در جلسات سیاسی در استان دعوت شود.

مجتبی دیناروند ، نیز با ارائه ی گزارشی از سابقه ی تشکیل انجمن های اسلامی معلمان ، این تشکل را یکی از با سابقه ترین تشکل های سیاسی در کشور دانست و افزود :
انجمن اسلامی معلمان پس از یک وقفه ی 8 ساله در تیرماه سال جاری با برگزاری انتخابات اعضای خود را معرفی کرد و در صدد است تا به عنوان یک تشکل اعتدال گرا و هم سو با جریان اصلاح طلبی مقتدرانه و به صورت منسجم در فرایندهای سیاسی در استان خوزستان مشارکت داشته باشد.
باقر رزمی هم در این دیدار خواستار توجه بیشتر مجموعه ی استانداری به امنیت در خوزستان شد . وی همچنین گفت :
بسیاری از اندیشمندان اعتقاد دارند که تحقق توسعه ی سیاسی درجامعه حلال بسیاری از مشکلات است و در صورت داشتن یک جامعه ی توسعه یافته است که نشاط و انگیزه به جامعه بر می گردد . وی در عین حال خواستار توجه بیشتر به حقوق مدنی و شهروندی ، مطبوعات آزاد و آزادی بیان شد و افزود : مردم در این دوره از انتخابات خواهان تغییر و بهبود اساسی در شرایط حاکم بر کشور بودند که امیدواریم هر چه سریعتر تحقق پیدا کند و انجمن اسلامی معلمان در این خصوص و در جهت تحکیم مردمسالاری به دولت تدبیر و امید دست یاری و همکاری می دهد . 
باقر رزمی همچنین خواستار تشکیل اتاق فکر در راستای هم اندیشی بیشتر بین نیروهای دولتی و اعضای تشکل هاو سازمان های مردم نهاد در جهت بسترسازی برای توسعه و پیشرفت در استان شد .

دکتر فاضل خمیسی نیز در این گفتگوی دوستانه که در دفتر فرج الله خبیر برگزار شد ، معاون سیاسی استاندار خوزستان را هم جنس دغدغه های اعضای انجمن اسلامی معلمان دانست و گفت : آموزش وپرووش یک نهاد اجتماعی و فرهنگی است و اگر به صورت متمرکز عمل کند می تواند در فرهنگ سازی و تغیر رفتار در جامعه تاثیر قابل توجهی ایفا کند.

وی در عین حال با اشاره به فرآیند توسعه در کشور افزود : در مفهوم توسعه یک هویت انسانی دیده می شود که آموزش و پرورش با توجه به اینکه متولی تعلیم و تربیت افراد است می تواند به این مفهوم بپردازد و برای ظاهر شدن هویت انسانی بستر سازی کند . 

اکبر ظریفی ، از اعضای دیگر شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان اهواز نیز در این نشست با اظهار اینکه انجمن اسلامی معلمان آمادگی خویش را برای ایجاد بسترهای لازم برای توسعه ی سیاسی در استان خوزستان اعلام می دارد خاطر نشان کرد که در آینده ای نزدیک این برنامه ها به صورت مکتوب به معاونت سیاسی استانداری خوزستان ارائه می شود . 

سید ستار باویر نیز در این دیدار با اشاره به لزوم ضریب هوشی بالا برای قرار گرفتن در کسوت مدیریت در جهان ، خاطر نشان کرد :برخورداری از ضریب هوشی بالا از ابزارهای اولیه ی مدیریت است و در استان خوزستان سهم نخبگان از مدیریت ها بسیار ضعیف است . وی همچنین با تاکید بر حضور بیشتر نخبگان و دانشگاهیان در سطوح مدیریتی گفت : اگر ارتباط با صاحبان فکر افزایش پیدا کند ضریب اطمینان در تصمیم گیری ها افزایش می یابد . 

عاشورسواری پور هم در این دیدار با تاکید بر لزوم امنیت و کاهش نرخ بیکاری در استان تصریح کرد : امنیت از ضروری ترین نیازهای شهروندی و یکی از مبانی اصلی توسعه یافتگی در یک کشور است و باید موانع و مشکلات موجود بر سرراه امنیت در خوزستان شناسایی شوند . وی درعین از بالا بودن نرخ بیکاری در خوزستان با توجه به وجود صنایع موجود انتقاد کرد و خواستار جذب نیروهای بومی در شرکت هاو صنایع تابعه در استان خوزستان شد . 

حسن بهنام ، عضو دیگر شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان اهواز نیز در این گردهمایی محور توسعه یافتگی در کشورهای توسعه یافته را انسانهای دانا و سالم دانست و بر لزوم "دانا محوری" تاکید .وی از مسولین خواست برنامه های خویش را در خصوص "انسان سالم داشتن " ارائه دهند و آزادی های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را به عنوان فرصتی در اختیار دانایان قرار دهند . 

شاپور زندی هم از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان در پایان این نشست با انتقاد از روش های مدیریتی در مجموعه ی دانشگاه فرهنگیان از مدیریت ارشد استان خواست که برای این مجموعه یک مدیر همسو با سیاست های دولت تدبیرو امید منصوب کند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار