اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
رییس بیمارستان بوستان اهواز گفت: از دستگاه‌های مسئول خوزستان به ‌ویژه استاندار و ریاست دانشگاه علوم پزشکی‌ درخواست داریم که حمایت ویژه‌ای از مرکز روانپزشکی جانبازان بوستان اهواز داشته باشند.

پیمان نجاتی در نشستی مطبوعاتی که امروز، 30 شهریور برگزار شد، با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد شهیدان و جانبازان، به‌ویژه جانبازان بیمارستان بوستان اهواز،‌ اظهار کرد:‌ هدف از این نشست،‌ معرفی بیماران جانباز مرکز تخصصی بوستان است.

وی اظهار کرد:‌ در نشست مطبوعاتی امروز نمی‌خواهیم که مسئولان را به چالش بکشیم،‌ بلکه در این نشست برآنیم نگاه و نظر خاص مسئولان دستگاه‌های مسئول را جلب کنیم.

رییس این مرکز روانپزشکی با بیان این که بیمارستان بوستان اهواز از جمله بیمارستان‌های درجه یک سطح کشور است، گفت: بیمارستان بوستان اهواز به ‌لحاظ کیفی و کمی در سطح کشور نمره یک را دارد و در سطح استان خوزستان و استان‌های همجوار پذیرای جانبازان بیمار اعصاب و روان است که بعد از جنگ تحمیلی به ناراحتی‌های ناشی از مغز و اعصاب دچار شده‌اند.

نجاتی عنوان کرد:‌ بیمارستان بوستان اهواز در اولین سال‌های تاسیس که پس از جنگ تحمیلی بود،‌ تنها آسایشگاه نگهداری بیمارانی بود که نگهداری آنان در خانه سخت‌ و مخل آسایش بود، به نحوی که اگر این افراد در خانواده نگهداری می‌شدند،‌ آسایش چندین خانواده به ناآرامی مبدل می‌شد.

وی ادامه داد: در سال‌های بعد این آسایشگاه به صورت بیمارستان امروزی و با عنوان بوستان توسعه یافت و از حالت نگهداری آسایشگاهی بیماران به بیمارستانی با تخصص‌های داخلی، کلیه و مجاری، بیهوشی، روانشناسی، اعصاب و روان مجهز شد. در همه مراحل درمان جانبازان، هزینه درمانی آنها از سوی بنیاد شهید تأمین می‌شود و بیماران مکلف به پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای برابر خدمات ارائه شده نیستند.

رییس این مرکز روانپزشکی اظهار کرد:‌ بیمارستان بوستان شامل پنج بخش است که از جمله آنها بخش‌ نگهداری شبانه‌روزی جانبازان است. در این بخش بیش از 50 جانباز جنگ تحمیلی نگهداری می‌شوند که به‌لحاظ درمانی، تغذیه و پوشاک تحت نظارت بیمارستان قرار دارند. این بیماران جانباز افرادی هستند که نگهداری از آنها در جای دیگر امکان‌پذیر نیست،‌ اما در بیمارستان به‌راحتی به آنها رسیدگی می‌شود که پس از نگهداری دو ماهه آنها در بیمارستان بوستان مجددا‌ به ‌مدت دو هفته نزد خانواده‌های خود بازگشته و پس از طی این مدت،‌ دوباره به بیمارستان بوستان برمی‌گردند و در آنجا خدمات‌دهی به آنان از سر گرفته می‌شود.

نجاتی گفت:‌ هر چند بین بیماران جانباز افرادی دیده می‌شوند که بین دو تا ده سال است که در این مرکز هستند و خانواده‌ها هیچ گونه همکاری در زمینه نگهداری آنها با بیمارستان بوستان ندارند که علت آن را در شرایط سخت جسمی و روحی آنها و همچنین سختی نگهداری بیماران جانباز عنوان می‌کنند.

وی با اشاره به بخش‌های دیگر این بیمارستان گفت: سه بخش دیگر بیمارستان بوستان به بیماران حاد و خدمات‌دهی به آنها اختصاص می‌یابد که آنها را پس از درمان‌های روزانه و مورد نیاز ترخیص و طرح درمان آنها در منازلشان پیگیری می‌شود. بخش پنجم بیمارستان بوستان «مرکز روزانه» است که خلاقیت جانبازان در آنجا سنجیده و پرورش می‌یابد. در این بخش جانبازان با حضور در کارگاه‌های گلدوزی، عروسک‌سازی، معرق‌کاری، سفالگری،‌ صنایع چوب و ... خلاقیت‌های خود را به محک آزمایش می‌گذارند و استعداد خود را در این هنرها پرورش می‌دهند و کارهای هنری زیبایی را از خود به جای می‌گذارند.

رییس مرکز روانپزشکی بوستان اهواز گفت:‌ در همین راستا نمایشگاه دستاوردهای جانبازان بیمارستان روانپزشکی بوستان اهواز وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان در شلمچه برگزار شد که با بازدید و استقبال هزاران نفر از مردم ایران اسلامی در قالب کاروان‌های راهیان نور مواجه شد که در این نمایشگاه همه دستاورد‌های جانبازان خریداری شد.

نجاتی با تاکید بر نیازمندی بیمارستان بوستان بر دریافت کمک از سوی مسئولان،‌ تصرح کرد:‌ بیشترین هزینه تامین مالی بیمارستان بوستان را بنیاد شهید بر‌عهده دارد. با توجه به این که حجم برنامه‌های بنیاد شهید سنگین است، بیمارستان بوستان نیازمند تامین از سوی مسئولان استان است. هرچند برای تامین بخش کوچکی از این هزینه بیمارستان بوستان اقدام به پذیرش‌های آزاد در کنار پذیرش بیماران جانبازان کرده است.

وی تصریح کرد:‌ از دستگاه‌های مسئول استان به‌ ویژه استانداری خوزستان و ریاست دانشکده علوم پزشکی،‌ درخواست داریم که حمایت ویژه‌ای به این مرکز شود.

به گزارش ایسنا؛ عبدالرضا فرجیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ‌خوزستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه فعالیت بیمارستان بوستان تک‌تخصصی است، اظهار کرد:‌ نیازمند اعتبارات عمرانی است و از استاندار خوزستان درخواست می‌شود که نظر خود را به این مرکز مبذول داشته تا بیمارستان بوستان به صورتی بهتر از این اعتبارات توشه‌گیری کند. در این راستا در انتظار نگاه ویژه استاندار هستیم تا در سایه نگاه ویژه وی، بیمارستان بوستان هر چه بیشتر برای خدمات‌رسانی جانبازان مجهز شود.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی بنیاد شهید در هفته دفاع مقدس گفت: سوم مهر امسال ویژه‌برنامه «مهمانی لاله‌ها» با حضور مسئولان و عموم مردم در کنار مزار شهدا اجرا می‌شود. طرح سپاس و احترام خانواده محترم شهدا به همراه برگزاری مسابقات ورزشی، برپایی نمایشگاه آثار شهدا در جاده ساحلی از جمله برنامه‌های اجرایی بنیاد شهید در هفته دفاع مقدس خواهند بود.

فرجیان ادامه داد: بخش بیشتری از درآمد بیمارستان از طریق بیمه‌ها تأمین می‌شود و برای جانبازان به‌صورت کامل این هزینه از طریق بیمه دریافت می‌شود. از سوی دیگر خدمات‌دهی بیمارستان به گونه‌ای است که هزینه و خدمات در تعادل و همتراز هم باشند.

وی گفت: در‌خصوص درخواست کمک از مسئولان وارد مقوله بحث توسعه و ارتقاء و به‌روزرسانی بیمارستان بوستان اهواز می‌شویم. در حوزه بودجه و اعتبارات ملی 45 میلیون تومان برای خرید تجهیزات بیمارستانی این مرکز تخصص یافته است که با توجه به اعتبار مذکور نیازمندی‌های بیمارستان بوستان در وهله اول اولویت‌بندی می‌شود و چه بسا مواردی نیز باشد که وجود آنها نیاز ضروری است،‌ ولی به‌دلیل اولویت‌های مهم‌تر به کناری نهاده می‌شوند و درخواست کمک از دستگاه‌های مسئول درخصوص این اولویت‌ها است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار