شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
ایدنی افزود: با توجه به منابع مالی محدود، کارهای بزرگی در بیمارستان رازی انجام شده و مردم می‌توانند وضعیت چند ماه پیش بیمارستان را با وضعیت کنونی آن مقایسه کنند. پروسه بازسازی فضاهای بیمارستانی همچنان ادامه دارد تا فضای بستری بیماران فضایی آرام و با کیفیت باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حاشیه بازدید از روند بازسازی بیمارستان رازی گفت: وضعیت هتلینگ بیمارستان‌های سینا، گلستان، طالقانی، شفا، ابوذر و بیمارستان امام خمینی (ره) در اهواز در حال ارتقا است و انتظار داریم در مدت کوتاهی بهسازی بخش‌هایی که نیاز به بازسازی دارند، خاتمه یابد.
 
دکتر اسماعیل ایدنی  با بیان این که یکی از بسته‌های خدماتی طرح تحول سلامت، ارتقای وضعیت هتلینگ بیمارستان‌ها است، اظهار کرد: یکی از مشکلات عدیده‌ای که در حوزه سلامت خوزستان با آن مواجه هستیم، فرسودگی ساختار بیمارستان‌ها است. به دلیل قدمت زیاد بناهای بیمارستانی و همچنین استفاده بیش از حد از فضا به واسطه تراکم بالای بیماران و بار سنگین مراجعه از سطح استان خوزستان و استان‌های هم‌جوار به این مراکز درمانی، با فرسودگی در ساختار بیمارستان‌های دولتی به خصوص بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه مواجه بوده‌ایم.
 
وی ادامه داد: متاسفانه در این شرایط هیچ یک از بیمارستان‌های دولتی شهر اهواز نوساز نیستند و جدیدترین بیمارستان این شهر، بیمارستان امام خمینی (ره) است که کلنگ آن در سال 1350 زده شده و در همان سال‌ها ساخته شده است. با این حال، روز به روز تقاضا برای انجام درمان در خوزستان و این بیمارستان افزایش می‌یافت.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: علاوه بر فراهم کردن شرایط برقراری عدالت در سلامت و برخورداری مردم از خدمات به عنوان یکی از اهداف طرح تحوصل سلامت؛ در تلاش بودیم در جهت اجرای مطلوب این طرح در خوزستان، خدماتی که بیماران ارایه می‌شود نیز از کیفیت مطلوب و بالایی برخوردار باشند. به همین منظور، تلاش همکاران در بهسازی فضاهای بیمارستانی افزایش یافت.
 
ایدنی در خصوص وضعیت هتلینگ بیمارستان رازی که امروز مورد بازدید قرار گرفت، گفت: بخش ارتوپدی، جراحی، زنان، داخلی و عفونی به خوبی بهسازی شده‌اند. در بخش تجهیزات نیز سعی شد تجهیزات فرسوده و مستعمل از چرخه استفاده بیمارستان، خارج و تجهیزات جدید جایگزین شود.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: در جهت دست‌یابی کامل به اهداف طرح تحول سلامت در استان خوزستان و خدمات‌رسانی مناسب به مردم، علاوه بر منابع مالی که طرح تحول سلامت برای هر بیمارستان تعریف کرده است؛ با توجه به میزان بالای فرسودگی بیمارستان‌هایمان، بودجه ویژه‌ای از طرف دانشگاه نیز به بیمارستان‌ها در این زمینه اختصاص داده شد تا بازسازی اساسی صورت گیرد.
 
ایدنی افزود: با توجه به منابع مالی محدود، کارهای بزرگی در بیمارستان رازی انجام شده و مردم می‌توانند وضعیت چند ماه پیش بیمارستان را با وضعیت کنونی آن مقایسه کنند. پروسه بازسازی فضاهای بیمارستانی همچنان ادامه دارد تا فضای بستری بیماران فضایی آرام و با کیفیت باشد.
 
وی با اشاره به مشکلات بازسازی بیمارستان‌ها، همراهان و بیماران بستری در بیمارستان‌ها را به صبوری و شکیبایی دعوت کرد و گفت: برای بازسازی بیمارستان‌ها باید بیماران از بخش‌های اصلی به بخش‌های دیگری منتقل شوند به همین دلیل ممکن است تنگناهایی ایجاد شود و چون نمی‌توانیم بیمارستان را از چرخه خدمات‌رسانی خارج کنیم، ضمن عذرخواهی از بیماران عزیز، مردم بدانند که این تلاش‌ها به دنبال هدف مقدس  خدمت‌رسانی مطلوب به آنها در حال انجام است.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره روند اجرای طرح تحول سلامت در خوزستان اظهار کرد: تقریبا به تمامی اهداف قابل اجرا این طرح، دست یافته‌ایم و در بخش فرانشیز و پرداختی مردم نیز از طرح پیش‌تر هستیم. بر اساس طرح، میزان پرداختی مردم باید 10 درصد باشد که در بیمارستان‌های خوزستان اکنون مردم تنها 8 درصد پرداخت می‌کنند.
 
ایدنی افزود: در بحث ترویج زایمان طبیعی نیز در مراکز درمانی دولتی نتایج قابل قبولی حاصل شده است.
 
وی عنوان کرد: زنجیره تهیه مواد و ملزومات پزشکی پیش از اجرای طرح تحول سلامت، زنجیره خوبی نبود و قیمت‌ها نابسامان بود اما اکنون مدیریت متمرکزی در این حوزه ایجاد شده و قیمت‌ها توسط وزارت بهداشت بررس می‌شود. بازار نیز با نظام قیمت‌گذاری عادلانه، خود را تطبیق داده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار