شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
استاندار خوزستان با اشاره به به رابطه عاطفی عمیق بین معلم و دانش آموز در گذشته، گفت: اگر می‌خواهیم دانش آموزان امروز هم‌چون حماسه‌سازان گذشته باشند باید بدانیم با تفکر قدیمی این کار امکان‌پذیر نیست. شرایط محیطی و تکنولوژی تغییر کرده و آموزش ما باید منطبق بر زمان و شرایط فعلی باشد؛ در همین جهت باید رابطه دانش‌آموز و معلم و احساس مسئولیت در جامعه فرهنگی تقویت شود.
یادواره شهدای 2 مهرماه 59(آموزش و پرورش آبادان)، با حضور مسولان کشوری و استانی در سینما نفت این شهرستان برگزار شد.

 در این مراسم دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان اظهارداشت: با نگاهی اجمالی به گذشته می‌بینیم که شهدا رسالت خود را به خوبی انجام داده‌اند و ما نیز باید تداوم بخش راه و رسالت آن‌ها باشیم.

 وی با بیان این‌که گذشته افتخاری برای بالندگی و افزودن به ارزش‌هاست، افزود: مسئولانی که امروز در رأس امور قرار دارند، همان دانش‌آموزان گذشته‌اند؛ ما هم باید به شیوه‌ای نسل امروز را تربیت کنیم که مسئولیت‌پذیر بوده و آینده‌سازان فردا باشند.

استاندار خوزستان با اشاره به به رابطه عاطفی عمیق بین معلم و دانش آموز در گذشته، گفت: اگر می‌خواهیم دانش آموزان امروز هم‌چون حماسه‌سازان گذشته باشند باید بدانیم با تفکر قدیمی این کار امکان‌پذیر نیست. شرایط محیطی و تکنولوژی تغییر کرده و آموزش ما باید منطبق بر زمان و شرایط فعلی باشد؛ در همین جهت باید رابطه دانش‌آموز و معلم و احساس مسئولیت در جامعه فرهنگی تقویت شود.

مقتدایی پیشنهاد داد: با توجه به اثرگذاری این روز، 2 مهرماه به نام شهدای آموزش و پرورش در تقویم کشور و استان ثبت شود.

در این مراسم همچنین محمد تقی‌زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهارداشت: شروع سال تحصیلی جدید و طلوع مجدد بهار تعلیم و تربیت را باید به شهدا به‌خصوص شهدای معلم و دانش آموز و شهید صمد صالحی رئیس آموزش و پرورش آبادان در سال 59 و همکاران شهیدش، تبریک گفت؛ زیرا آن‌ها راه و هدفی را در برابر ما ترسیم کردند که هنوز مسیرش ادامه دارد و ما هم باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم.

وی با بیان این‌که کار فرهنگی جزء سخت‌ترین، حساس‌ترین و ظریف‌ترین کارهاست، ادامه‌داد: همیشه در طول تاریخ، دانش‌آموزان و معلمان جریان‌ساز و تاریخ‌ساز بوده‌اند و نقش مؤثری در تغییر ساختارهای فکری، معنوی، اجتماعی و فرهنگی جامعه داشته‌اند؛ به عنوان مثال در جنگ تحمیلی بیش از  54 درصد رزمندگان ما دانش‌آموز بوده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش گفت: قدرت معنوی، فرهنگی و علمی آموزش و پرورش بالاتر از همه قدرت‌هاست. لذا ریل آموزش و پرورش باید در مسیری باشد که دانش‌آموز را به کسب هویت ملی و دینی و تعمیق باورهای معنوی هدایت کند تا در آینده در هیچ زمینه ای مشکل نداشته باشیم.

تقی‌زاده با تاکید بر این‌که دانش‌آموزان باید در شناخت اسلام و درک و فهم عمیق از مذهب تشیع و شناخت عمیق از ولایت و ایران اسلامی توانمند باشند، افزود: باید همگی در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشیم.

به گزارش ایسنا دکتر علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، پیامی را به یادواره شهدای 2 مهر 59 آبادان، ارسال کرد که توسط دکتر محمدحسین کفراشی مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت، قرائت شد.

متن پیام وزیرآموزش وپرورش به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاء عندربهم یرزقون

به یقین چنانچه در پیچیدگی‌های رمزآلود حیات بشر سخنی از فضایل و سجایای اخلاقی به میان آید، هیچیک نزد خداوند متعال گرامی‌تر و جاودانه‌تر از شهادت در راه حق و نائل آمدن به مقام والای شهید نیست.

برگزاری یادواره‌ی شهدا بهانه‌ای برای همه‌ی یادآوری‌هاست. بهانه‌ای است تا خالصانه و غریبانه ، تنها و جامانده از کاروان عشق دست برآریم و آرام با شهدایمان نجوا کنیم که یادواره برگزار می‌کنیم تا یادمان کنید و یادآوری می‌کنیم به امیدآنکه شفاعتمان کنید. زیرا خود واقفیم و با رساترین صدا فریاد برمی‌آوریم :

« ای شهیدان عزیز، ما به یادآوری شما محتاجیم نه شما به یادواره‌ی ما».

به مناسبت یادواره‌ی شهدای بمباران 2 مهر 1359 اداره‌ی آموزش و پرورش آبادان و به‌یاد فرهنگیان عزیز شهیدمان با دلی مشحون از افتخار و مباهات، ضمن ادای احترام به پیشگاه شهیدان گرانقدر و خانواده‌های معظّم آن‌ها، از بانیان این یادواره و همه‌ی کسانی‌که تلاش می‌کنند پیام، یاد و راه شهیدان به نسل‌های امروز و فردا انتقال داده شود، تشکر و قدردانی می‌نمایم.

آرزومندم ذات اقدس الهی مردم خونگرم و شجاع خطه‌ی خوزستان، به ویژه شهرستان آبادان را که در مسیر تحقق اهداف متعالی مکتب اسلام و ارزشهای انقلاب اسلامی از جان‌گرامی خود مایه گذاشتند، قرین الطاف خاصه‌ی خویش قرار دهد و امیدوارم در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج)، با پیروی از وصایای معمارکبیر انقلاب اسلامی (ره) و تحت زعامت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره راه پرافتخار این شهیدان عزیز را پیش گیریم و اسلام راستین را تحقق بخشیم.

به گزارش ایسنا در این مراسم از پیشکسوتان فرهنگی آبادان، مدیران کل اسبق آموزش و پرورش استان و خانواده‌های شهدای 2 مهر آبادان تجلیل شد.

همچنین ضمن بازدید از محل شهادت شهدای آموزش و پرورش این شهرستان، از کتیبه کاشی کاری شده و یادمان شهدای آموزش و پرورش آبادان رونمایی شد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ابوعدنان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
comment
0
0
comment فررسیدن روز شکست حصر آبادان به دست دلیر مردان ارتش ومردم غیرتمند آبادان راتبریک گفته ودادن عنوان ناجی آبادان به امیر منوچهر کهتری را از سوی آبادانی های خون گرم وحق شناسی را همیشه در یاد و خاطراتمان و تاریخ جاویدان خواهیم ساخت . نام امیر کهتری نه فقط افتخار استان های کرمانشاه، خوزستان وخراسان است بله افتخار بر هر نظامی و دلسوز ایرانی است.
تهران- کرم زاده
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار