اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴
دکتر ایدنی:
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان این که کانون‌های بسیاری در این دانشگاه برنامه‌ریزی شده‌است که دانشجویان می‌توانند بر اساس نگرش‌های مورد علاقه خود در آن نقش داشته باشند،گفت: فعالیت‌های فرهنگی، صنفی، قرآنی، اجتماعی و سیاسی خود را در تشکل‌های شناسنامه‌دار که مورد حمایت دانشگاه نیز هستند، دنبال کنید.
جشن مهر به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ویژه دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه، امروز پس از حضور اعضاء هیئت رئیسه، مسئولان و دانشجویان جدیدالورود در یادمان شهدای دانشگاه و ادای احترام به روان پاک 5 شهید گمنام، در سالن اجتماعات امام خامنه‌ای مجتمع فجر سپاه اهواز با حضور  حجت‌ الاسلام والمسلمین‌ حسن‌زاده امام جمعه موقت اهواز، مهندس خبیر معاون سیاسی اجتماعی استانداری، محسن اورکی مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری،دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، حاج آقا آیت عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر عبدالله رفیعی معاون توسعه آموزشی، دکتر ساسان موگهی معاون دانشجویی و فرهنگی و دکتر سیدجلال هاشمی رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، با ادای احترام به  ارواح طیبه شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره آنان اظهار کرد: بسیاری از شهداء و سرداران هشت سال دفاع مقدس دانشجو بودند و شما دانشجویان حتما در دوران تحصیلتان نمادهایی از حضور این شهداء را در دانشگاه مشاهده خواهید نمود. تقدس دفاع مقدس برخاسته از رشادت‌ها، توکل، ایمان، دین‌مداری، جانبازی و شهادت آنان بود و از خداوند می طلبیم به ما توفیق دهد در استمرار راه این شهیدان ثابت قدم باشیم.

وی با بیان این‌که دانشجویان جدیدالورود فضایی متفاوت از دوران دبیرستان و دانش‌آموزی را هنگام ورود به دانشگاه تجربه خواهند کرد، تصریح کرد: نگرش میان فضای دانش‌آموزی و دانشجویی باید بسیار متفاوت باشد. هر محصلی در مسیر تحصیل خود تا زمان کسب اساس و پایه های علمی و استوار شدن آنان در ذهن خود، باید فراگیر و دریافت کننده اطلاعات از آموزگاران و معلمان خود باشد اما از یک زمانی به بعد باید دانشجوی بدی به معنای رایج خود شود به این مفهوم که چشم و گوش بسته همه چیز را نپذیرد و  هنگام شنیدن یک گزاره علمی پرسشگر باشد، مرز کنکور آن زمان مدنظر برای تغییر نگرش کسب علم و دانش است.

ایدنی افزود: دانشجوی دانشگاه باید با نگاه تفکر، تحلیل، استدلال و نقادی همه چیز را بپذیرد و اگر خروجی نگرش‌ دانشجو بر این اساس باشد که هیچ سخنی را بدون پژوهش نپذیرد، بزرگترین سرمایه این ملت یعنی نیروی انسانی که تعیین کننده ترین عامل در قدرت جهانی است پرورش صحیح خواهد یافت و به فرموده پیامبر اعظم(ص) مردانی از پارس دانش را حتی اگر در ثریا باشد بدان دست خواهند یافت. دانشجویان باید توأمانی دین‌مداری و ایمان را با تخصص، دانش و نقادی تجربه کنند و انتظار ما از این قشر، حاکم کردن این نگرش بر تحصیل علم خود است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: دانشجویان طیف جوان و مطالبه گرایی هستند که دغدغه های مسائل و تحولات اجتماعی را هم دارند، اما آنچه که از نقش داشتن در مسیر فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی مهم‌تر است، این است که ما از این حضور خود میدانی برای تکامل، تجربه و تعالی در نظر بگیریم چرا که هدف اصلی از این حضور، ارتقاء جوهر وجودی انسان است. دانشگاه زمینه مناسبی برای دانشجویانی است که خواهان ورود به فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی هستند، البته این فعالیت‌‌ها باید نظام‌مند باشد در غیر این صورت و اگر بخواهند صرفا" نقش پیچ و مهره ای را بازی کنند، در این صورت به راحتی مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.

وی با بیان این که کانون‌های بسیاری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برنامه‌ریزی شده‌است که دانشجویان می‌توانند بر اساس نگرش‌های مورد علاقه خود در آن نقش داشته باشند، خطاب به دانشجویان ادامه‌داد: فعالیت‌های فرهنگی، صنفی، قرآنی، اجتماعی و سیاسی خود را در تشکل‌های شناسنامه‌دار که مورد حمایت دانشگاه نیز هستند، دنبال کنید.

در ادامه این مراسم که با حضور دانشجویان از شور و حال خاصی برخوردار بود، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن‌ حسن‌زاده امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به آیات قرآن اظهار کرد: طلب ورود و خروج راستین و حقیقی از فعالیت در قرآن آمده است.

وی ادامه داد: در روایات به پایان کار بیش از آغاز آن اهمیت داده شده است. مهم‌ترین رسالت دانشجو حضور در میدان علمی است و هر مانعی که بر راه رشد علمی قرار گیرد قطعاً شیطانی خواهد بود. باید افتخارات علمی خود را نه تنها در کشور بلکه در جهان افزایش دهیم.

امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر ادامه تحصیل در مقاطع عالی تکمیلی و برخورداری از بنیه قوی علمی، افزود: دانشجویان باید از ابتدای تحصیل خود برنامه‌ریزی مدونی را برای دستیابی به این هدف داشته باشند و هرگونه سرگرمی و فعالیتی برای رسیدن به این هدف باشد.

وی با تأکید بر ضرورت رشد معنوی دانشجویان در زمان تحصیل، عنوان کرد: این امر تنها در ادای فریضه نماز خلاصه نمی‌شود اگرچه نماز پایه عبادات است اما رشد معنوی به معنای بندگی خداوند باید سرلوحه کار دانشجویان قرار گیرد.

حسن‌زاده با اشاره به این‌که دانشجو در جامعه به عنوان محور فعالیت‌های سیاسی کشور شناخته می‌شود، گفت: دانشگاه بی‌جان که در زمینه سیاست رشد و تحرک نداشته باشد به معنای آن است که جامعه از نظر سیاسی پویا نیست. اگرچه برخی مشارکت نکردن دانشجویان در مسائل سیاسی را قبول داشته باشند و آن را به معنای بی‌خطری برای دانشگاه تلقی کنند اما نظام جمهوری اسلامی ایران خواهان این امر است. باید فرصت اظهارنظر به دانشجو داده شود. البته باید آداب اخلاقی و اجتماعی در عرصه سیاست رعایت شود و در نتیجه این امر قطعاً نه تنها دانشجو و دانشگاه بلکه همه جامعه از برکات آن بهره‌مند خواهند شد.
وی به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز پیشنهاد داد: دانشجویان را به منظور بازدید از بیمارستان‌ صحرائی امام حسین (ع) و سایر بیمارستان های مشابه، اعزام کنند تا بدانند اساتید و پزشکان این دانشگاه در هشت سال دفاع مقدس چه افتخاراتی آفریدند. حسن‌زاده در پایان با اشاره به عملکرد دانشجویان شهید در دفاع مقدس این امر را افتخار و باعث سنگینی مسئولیت برای همگان عنوان کرد.

امام جمعه موقت اهواز در پایان با اشاره به افتخارات علمی دکتر اسماعیل ایدنی و جایگاه مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز این افتخار را دارد که ریاست آن تنها چهره ای مدیریتی نیست بلکه یک چهره شاخص علمی در استان و در کل کشور نیز هست و من از ایشان و همه همکارانشان تشکر و قدردانی می کنم.

فرج‌الله خبیر معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان نیز در این جشن ضمن خیرمقدم گویی به تمام دانشجویان خوزستانی و غیرخوزستانی وارد شده به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: برای ما جای خوشبختی است که میزبان همه دانشجویان هستیم و امیدواریم همانگونه که تلاش کردید، بی خوابی و زحمت کشیدید و با حمایت خانواده موفق به ورود به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شدید در ادامه مسیر هم موفقیت قرین راهتان باشد و با تلاش و کوشش بتوانید به مدارج بالای علمی دست پیدا کنید.

وی با بیان اهمیت بالای استان خوزستان و نقش مهم این خطه در اقتصاد کشور، اظهارداشت: متأسفانه بخش مهمی از اقتصاد کشور به نفت وابسته است و امید است روزی بتوان از این وابستگی رها شد، چرا که این نفت نه مشکل کشور را حل می کند و نه مشکل مایی که در این استان هستیم.

خبیر گفت: سطح بالایی از کارخانجات تولید، استخراج و تصفیه نفت، پتروشیمی، فولاد،‌ شکر، گندم، مرکبات، دامپروری، شیلات و آب در استان خوزستان وجود دارد. با توجه به آن‌که یک ‌سوم از آب‌های جاری کشور در استان وجود دارد خوزستان حوضه آبریز استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، فارس، کرمانشاه، ‌لرستان و ایلام استو بارش برف و باران هایی که در این استان ها صورت می گیرد نهایتا" به این حوضه آبریز وارد می شوند که امیدواریم این استان بتواند نقش بارز خود در توسعه کشور را به خوبی ایفاء کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان خطاب به دانشجویان تصریح کرد: سعی‌تان بر آن باشد علاوه بر کسب علم و دانش در فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی وارد شوید. شاید برخی تصور کنند که اکنون موانع و مشکلاتی وجود دارد، البته این امر صحیح است اما تا دانشجویان وارد این عرصه‌ها نشوند مشکلات برطرف نخواهند شد.

وی فعالیت‌های فوق‌برنامه را بسیار سازنده دانست و افزود: این فعالیت‌ها باعث شکل‌گیری شخصیت دانشجو و ارتباط وی با اجتماع می‌شوند. دانشجویانی که در این عرصه‌ها حضور دارند در آینده می‌توانند خدمات بهتری را به جامعه ارائه کنند و حتماً مسئولان دانشگاه شرایط مطلوبی را برای آن‌ها فراهم خواهند کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از 6 دانشجوی برگزیده دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ششمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و 6 برگزیده در نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دانشجویان، اساتید و کارکنان و 10 دانشجوی برگزیده دانشگاه در چهارمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور تجلیل شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار