اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۷

وزیر راه و شهرسازی از احداث فرودگاه جدیدی در استان خوزستان از محل اعتبارات نفت خبر داد و گفت كه این فرودگاه جایگزین فرودگاه بین المللی اهواز خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، علی نیكزاد روز شنبه در جریان دیدار از پرو‍‍ژه آزاد راه اندیمشك ، پل زال در شمال خوزستان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس توافقات به عمل آمده با وزیر نفت در خصوص احداث فرودگاهی با اعتبار نفت در خوزستان این فرودگاه در اهواز ساخته خواهد شد و فرودگاه فعلی نیز اطلاعات مربوط به اكتشاف نفت زمین های اطراف را در اختیار وزارت نفت قرار خواهد داد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان كرد كه در مورد ایمن سازی راه های روستایی خوزستان نیز بر اساس توافق به عمل آمده با استاندار خوزستان بخشی از اعتبارات مربوط از استانداری و بخش دیگر از سوی وزارت راه تامین و نسبت به ایمن سازی و بر طرف كردن و اطلاح نقاط حادثه خیز استان اتقدام خواهد شد.

نیكزاد با اشاره به مراحل اجرایی خطوط ریلی بندرخرمشهر ،بصره گفت كه خطوط ریل مسیر از سمت ایران تا مرزشلمچه احداث شده و 17كیلومتر مسیربصره باقی مانده و قرار شده كه پل مورد نیاز این مسیر توسط ایران و ریل گذاری باقیمانده توسط كشورعراق انجام شود.

وزیرراه و شهرسازی اتصال استان خوزستان به بازارهای جهانی را از اهداف و سیاست های این وزارتخانه در احداث این خط ریل عنوان كرد.

وی در مورد راه آهن شوشتر نیز گفت كه پروژه اتصال شوشتر در شمال خوزستان به شبكه راه آهن سراسری امسال به اتمام خواهد رسید كه

بهره برداری از آن تحول شگرفی برای منطقه و رفاه مردم خواهد بود.

وزیرراه و شهرسازی خاطرنشان كرد كه برقراری و توسعه ارتباط استان خوزستان از طریق خطوط ریلی با سایر استانهای همجوار طبق برنامه های كه این وزارتخانه تدارك دیده در دست اجرا است.

نیكزار وزیر راه و شهرسازی بامداد شنبه برای دیدار از پرو‍ژ ههای راهسازی به استان خوزستان سفر كرد و از جمله پایانه مرزی چزابه و آزاد را پل زال اندیمشك دیدن كرد و از نزدیك در جریان روند اجرایی این پروژهها قرار گرفت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار