اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹

نویسنده: حسین عبدالعزیزی

دومین یادواره شهدای صدا و سیمای مرکز خوزستان با حضور سردار خادم سید الشهدا فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب‌ غرب کشور، نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، خانواده شهید رهبر و خانواده ایثارگران صدا و سیمای مرکز خوزستان در سالن آمفی تئاتر گیت بوستان سازمان و آب و برق اهواز برگزار شد.

مسلم رحیمی مدیر کل صدا و سیمای مرکز خوزستان در این مراسم با اشاره به اینکه صدا و سیمای خوزستان در تبیین، تبلیغ، تحکیم و تثبیت فرهنگ ایثارگری شهدای هشت سال دفاع مقدس همواره تلاش می‌کند، افزود: تهیه آرشیو اسناد، وصیتنامه‌ها و عکس‌های شهدا، یکی از گنجینه‌های با ارزشی است که می‌تواند در ترویج فرهنگ ایثار مورد استفاده قرار گیرد. 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان با بیان اینکه بازخوانی گوشه‌ای از ایثارگری و رشادت‌های رزمندگان در طول جنگ تحمیلی برای انتقال به نسل‌های جدید از مهمترین وظایف صدا و سیمای مرکز خوزستان است، تصریح کرد: به زودی خاطرات، رشادت‌ها، شجاعت‌ها و دلاوری‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس به صورت مستند و آن هم با استفاده از تصاویر آرشیوی موجود برای نسل جوان از صدا و سیمای مرکز خوزستان به تصویر کشیده می‌شود.

وی افزود: دفاع مقدس نمایش مجموعه‌ای از عظمت‌ها و جلوه‌های جلال و جمال یک ملت است
رحیمی تصریح کرد: رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس افرادی بودند که با جان گذشتگی، امنیت و آرامش را برای آیندگان تضمین کردند، آنها با ایمان راسخ و لبیک گویی به فرماندهی امام راحل در عرصه های مختلف دفاع مقدس کشور را در برابر تهدیدات دشمنان با سربلندی حفظ کردند. مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان در ادامه خاطرنشان کرد: بازماندگان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران ظرفیت بزرگی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند و تکریم آنها وظیفه همگان است
مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان گفت: نقش رسانه ملي به ويژه صدا و سيماي مركز خوزستان در دوران هشت سال دفاع مقدس بي بديل بود و در آرشيو صدا و سيماي مركز خوزستان تصاوير رشادت هاي شانزده شهيد گرانقدر استان وجود دارد كه بنا داريم با استفاده از تصاوير موجود درآرشيو نقش صدا و سيما در دفاع مقدس آن را به صورت مستند به تصوير بكشيم.

وی در پایان به اهمیت نقش صدا و سیما در دفاع مقدس بویژه صدا و سیمای مرکز خوزستان به خاطر اهدا 16 شهید رسانه به این مرز و بوم اشاره کرد.

بيژن نوباوه خبرنگار صدا و سيما و عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي نيز در اين يادواره با ذكر چند خاطره از دوران هشت سال دفاع مقدس و همكاري با شهيد رهبر تصريح كرد: بنده درس هاي زيادي از شهيد رهبر همچون درس خبرنگاري، شجاعت، ايثارگري و به كار گرفتن قرآن فراگرفتم.

وي در ادامه با بيان اينكه شهرستان اهواز در دوران هشت سال دفاع مقدس همچون صحراي كربلا بود، خاطرنشان كرد: ما خدا را شكر مي كنيم كه بهترين ها رفتند و بهترين ها را برايمان به ارمغان آوردند.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با تقدير از حركت مديركل مركز خوزستان در برگزاي اين يادواره، خاطرنشان كرد: ما متاسفيم كه پس از بيست سال از جنگ صاحبان خودمان را گم كرده ايم.

سردار احمد خادم‌ سیدالشهدا فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب‌ غرب کشور نیز در این یادواره گفت: امروز رهبری انقلاب را شخصی حکیم ، فرزانه ، فهیم و بزرگ برعهده دارند که نه تنها جهان اسلام، بلکه انسان های آزاده جهان به آن افتخار می کنند . 

وی با اشاره به این که اکنون جنگ به پایان رسیده است و هزینه آن را پرداخت کرده‌ایم، گفت: دفاع مقدس افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است و امروز در ثبات آرامش و امنیت هستیم.

در پایان این مراسم از حاج صادق آهنگران با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار