شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
فرمانده نیروی انتظامی خوزستان
اسحاقی در ادامه نشست به مشکلات اقتصادی، نوسان بازار و دلار و دشواری شرایط معیشتی مردم اشاره کرد و گفت: به دنبال این شرایط و به هم خوردگی اوضاع طبیعتا وقوع سرقت در همه کشور نیز افزایش پیدا کرد. در حوزه استان خوزستان 73 درصد از کل سرقت های به وقوع پیوسته در دو سال گذشته، از نوع سرقت های خرد بوده است.
فرمانده نیروی انتظامی خوزستان گفت: از 14 تا 20 مهرماه امسال تحت عنوان هفته ناجا نامگذاری و به پیروی از فرمایش رهبرمعظم انقلاب در نامگذاری سال 93، شعار هفته ناجا به عنوان "پلیس، تلاش جهادی، کارآمدی و اقتدار" تعیین شده است.

 سردار محمدرضا اسحاقی ، اظهار کرد: آنچه که از "تلاش جهادی" تفسیر می شود، حرکت خالصانه برای رضایت خداوند و از خودگذشتگی برای امنیت مردم است.

وی ادامه داد: کار برای خدا به صورت مخلصانه و ایثاگرانه و همچنین تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر برای آرامش، امنیت و آسایش مردم و ریسک و خطرپذیری در حد فدای جان برای آرامش و امنیت مردم، جنبه های تلاش جهادی است که به عنوان یکی اولویت های شعار امسال هفته ناجا تعیین شده است.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان افزود: مواجهه ما معمولا با تبهکاران و ناامن کنندگان محیط زندگی و کسب و کار مردم است و چون منافع این افراد در ناامنی و بر هم زدن این نظم و انضباط است، طبیعتا مقاومت کرده و همکاران ما نیز با آن‌ها مقابله می کنند که بعضا در این زد و خوردها یا به افتخار جانبازی نایل می شوند و یا به شهادت می رسند. به طور متوسط در هفته در سطح کشور یک یا دو مورد شاهد جان فشانی همکاران در این زمینه هستیم.

اسحاقی اظهار کرد: محور بعدی شعار هفته‏، کارآمدی است. بهره گیری از فناوری های نو، ابزارهای جدید و پیشرفت های علمی در جهت ارتقای سطح مهارت و حرفه‌ای گرایی پلیس و رسیدن به استانداردهای خاص جمهوری اسلامی ایران در حوزه پلیس، موجب کارآمدی نیروی انتظامی می شود.

وی افزود: بخش دیگری که در کارآمدی پلیس نقش دارد؛ بصیرت، توانمندی های علمی، فرهنگی و اجتماعی پلیس است؛ از آنجا که نیروی انتظامی با لایه های مختلف اجتماع در ارتباط است، لازمه برقراری مناسب این ارتباط و خدمت به اقشار مختلف مردم، داشتن قابلیت های اجتماعی، فرهنگی و همچنین بصیرت کافی نسبت به آرمان ها و اهداف یک جامعه است.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان گفت: با داشتن این قابلیت ها، می توان از پس غبارها و فضاسازی هایی که توسط کسانی که منافعشان در گرو بر هم زدن فضاهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است، برآییم و حافظ امنیت، آرامش و آسایش مردم باشیم.

اسحاقی اظهار کرد: البته پلیس به تنهایی قادر به انجام کاری نخواهد بود؛ اعتماد، مشارکت و پشتیبانی های مردمی از ماموریت های پلیس، در موفقیت و رسیدن به هدف بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: اولویت بعدی در شعار هفته ناجا، اقتدار است. آنچه که از اقتدار تعبیر می شود، برخورد شدید و البته در کمال عقلانیت با گروه مجرمان، تبهکاران و ناامن کنندگان محیط زندگی آحاد و مردم در استان است. جنبه دیگر اقتدار، رحمت، محبت و لطافتی است که پلیس در مواجهه با مردم دارد؛ بیش از 99 درصد جمعیت استان خوزستان در بند اول جنبه‌های اقتدار قرار نمی گیرند.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان در خصوص روزشمار هفته ناجا گفت: 14 مهرماه به عنوان "اقتدار، توانمندی، قانون مداری"، 15 مهرماه به عنوان "خدمتگزاری، پاسخ گویی، کرامت انسانی"، 16 مهرماه به عنوان "دانش بنیانی، حرفه‌ای گرایی، روزآمدی"، 17 مهرماه به عنوان "تلاش جهادی، ایثارگری، تعالی فردی و سازمانی"، 18 مهرماه به عنوان "ولایت مداری، حاکمیت ارزش های اسلامی، جامعه ایمانی"، 19 مهرماه به عنوان "اعتماد عمومی، مشارکت مردمی، انضباط اجتماعی" و 20 مهرماه به عنوان "آموزش همگانی، پیش بینی و پیشگیری اجتماعی" نام گذاری شده اند.

اسحاقی در ادامه نشست به مشکلات اقتصادی، نوسان بازار و دلار و دشواری شرایط معیشتی مردم اشاره کرد و گفت: به دنبال این شرایط و به هم خوردگی اوضاع طبیعتا وقوع سرقت در همه کشور نیز افزایش پیدا کرد. در حوزه استان خوزستان 73 درصد از کل سرقت های به وقوع پیوسته در دو سال گذشته، از نوع سرقت های خرد بوده است.

وی ادامه داد: در سطح کشور برای مقابله با جرایم از نوع سرقت، برنامه ریزی هایی صورت گرفت و در نهایت قرارگاهی تحت عنوان مبارزه با سرقت در 14 استان کشور از جمله خوزستان در ابتدای سال 93 راه اندازی شد. به دنبال تشکیل این قرارگاه در خوزستان، تلاش شد ظرفیت هایی ایجاد شود تا بسترهای سرقت کاهش یافته و اقدامات مجرمان کند شود و نتیجه این اقدامات این بود که در 6 ماهه نخست امسال ضمن کنترل و توقف رشد سرقت در استان، میزان وقوع جرم از نوع سرقت کاهش یابد.

در ادامه نشست خبری، سردار اسحاقی فرمانده نیروی انتظامی خوزستان، به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ داد.

وی درباره علت اصلی وقوع سرقت گفت: فقر و بیکاری از علل اصلی این جرایم است. وقتی می گوییم 73 درصد سرقت در استان از نوع سرقت‌های خرد هستند به این معناست فقر و بیکاری عامل اصلی وقوع این نوع جرایم هستند.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان اظهار کرد: جهت کار آمد کردن نیروهای خود با بهره گیری از دانش اساتید دانشگاه، اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه نیروها کردیم. که در این دوره ها 900 نفر از عوامل کلانتری‌ها شرکت داشتند و بصیرت افزایی و ارتقای مهارت های لازم برای نیروی پلیس در دستور کار قرار گرفت.

اسحاقی در خصوص آمار شهدای نیروی انتظامی خوزستان گفت: نیروی انتظامی استان حدود 540 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که بیش از 400 نفر در استان ساکن و مابقی خارج از استان هستند. 80 درصد از این شهدا در جنگ تحمیلی به شهادت رسیده اند و دیگر شهدا نیز در جریان مبارزات و درگیری با مجرمان، شهید شده اند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با کارت های جعلی معافیت خدمت سربازی تعدادی از بازیکنان فوتبال، عنوان کرد: پرونده در حال رسیدگی است و جعلی بودن کارت معافیت 13 نفر از این بازیکنان محرز شده است. مدارک ارایه شده صحیح است و از نظر اسنادی جعلی نبوده اند بلکه جعل در محتوا صورت گرفته است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار