اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۸۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
آیت اله جزایری در دیدار با اصحاب رسانه:
آیت الله موسوی جزایری در این ارتباط ضرورت نشست مشترک رسانه ها با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و امامان جمعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: نیاز است یک همفکری صورت گیرد و تا آنجا که می دانم رییس جمهوری نیز مخالف انتقال آب کارون به فلات مرکزی است.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: مطبوعات و رسانه ها در شبهه زدایی و مقابله با ناتوی فرهنگی نقش محوری و کلیدی برعهده دارند.

به گزارش ایرنا آیت الله 'سیدمحمدعلی موسوی جزایری' روز شنبه در دیدار با نمایندگان ، سردبیران و خبرنگاران رسانه های گروهی استان خوزستان به مسوولیت سنگین و حساس مطبوعات و رسانه ها در تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی و بصیرت زایی مردم اشاره کرد و گفت: مطبوعات که عموما اهل ولایت و دیندار هستند باید از ظرفیت ها و قلم توانای خود برای ایجاد انسجام بیشتر در بین آحاد جامعه ، وحدت کلمه و دفاع از مبانی دینی و اسلام ناب بهره گیرند.

وی به تهاجم فرهنگی دشمنان و طراحی جنگ نرم با هدف تخریب مبانی اعتقادی و باورهای دینی مردم در دو دهه اخیر اشاره کرد و گفت: مطبوعات ما در این برهه از زمان نقش کلیدی در خنثی کردن ترفندهای دشمنان برعهده دارند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ، ادامه دشمنی های امریکا و صهیونیست ها علیه انقلاب اسلامی را نتیجه حرکت درست و جهت گیری آگاهانه ملت و نظام اسلامی 

دانست و افزود: مطبوعات و رسانه ها در حرکت ولایی ملت ایران و ناکام گذاشتن توطئه های دشمنان ستیزه جو نقش داشته اند.

آیت الله موسوی جزایری تعامل رسانه ها با حوزه های علمیه ، دانشگاه امیرالمومنین(ع) و دیگر رسانه های همسو با نظام اسلامی را در رسیدن به اهداف عالیه نظام اسلامی مورد تاکید قرار داد و گفت: همه ما زیر بیرق ولی فقیه هستیم و باید از ظرفیت های رسانه ای استان در جهت تعمیق فرهنگ اسلامی و باورهای دینی استفاده کنیم.

وی به موضوع انتقال آب سرشاخه های کارون به فلات مرکزی ایران اشاره کرد و گفت: نباید بگذاریم با اجرای این طرح خوزستان صدمه ببیند.

آیت الله موسوی جزایری در این ارتباط ضرورت نشست مشترک رسانه ها با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و امامان جمعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: نیاز است یک همفکری صورت گیرد و تا آنجا که می دانم رییس جمهوری نیز مخالف انتقال آب کارون به فلات مرکزی است.

وی با تبریک عیدسعید غدیر به ملت شریف ایران ، از این روز مبارک به عنوان بزرگترین عید مسلمانان نام برد و افزود: به اعتقاد شیعه ، پیامبر اکرم(ص) حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود برگزیدند و دین اسلام را با ولایت امیرالمومنین(ع) کامل کردند.

'همایون قنواتی' مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این دیدار که در بیت آیت الله موسوی جزایری برپا شد در سخنانی با اشاره به نقش مطبوعات در پیوند مردم و مسوولان گفت: رسانه ها و روزنامه ها نقش محوری در توسعه و تعمیق اخلاق اسلامی و آگاهی بخشی به لایه های پایین جامعه دارند.

وی نشر فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس و تعمیق پیوند اقوام در استان را از وظایف مهم رسانه ها دانست و افزود:آمادگی داریم با استفاده از اهل فن فضایی برای کمک به آثار کیفی مطبوعات ایجاد کنیم.

قنواتی ایجاد پیوندهای اجتماعی و سیاسی در جامعه و بسترسازی فرهنگ ایرانی اسلامی را از نقش های مهم مطبوعات پویا دانست.

به روز کردن قانون مطبوعات ، تسهیل در صدور مجوز انتشار جریده ، تلاش در راستای ارتقا روزنامه نگاران به فراخور سابقه آنان ، پیگیری مطالبات و درخواست های نماینده ولی فقیه در استان از اهالی مطبوعات ، پرداختن رسانه ها به مسایل معیشتی و اجتماعی استان به ویژه در مناطق محروم و مرزی ،

معرفی ظرفیت های نهفته استان و موضوع انتقال آب کارون از محورهای اصلی سخنان جمعی از دبیران و مدیران مسوول رسانه های استان بود.

دبیران ، خبرنگاران و مدیران مسوول رسانه های استان خوزستان نماز ظهر و عصر را به امامت حضرت آیت الله موسوی جزایری اقامه کردند.

یادآور می‌شود، در این نشست مسئولان مطبوعات و خبرگزاری‌ها به اظهارنظر، ارائه پیشنهاد در موضوعات مختلف و بیان انتقادات پرداختند و موضوعاتی از قبیل توجه به نقش محتوایی رسانه‌ها و مطبوعات خوزستان تعریف عیار کیفی و کمی در حوزه فرهنگ، برگزاری جلسات ماهانه یا فصلی اصحاب رسانه با نماینده ولی ‌فقیه ودر استان، موضوع انتقال آب کارون، محرومیت دشت آزادگان و وضعیت استخدام‌های شرکت نفت مطرح شد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
زنده باد کارون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
comment
0
0
comment همه مردم و مسئولان خوزستان دغدغه کارون را دارند و نگران سرنوشت طرحهای انتقال اب هستند.
همانطور که ایت الله موسوی جزایری هم اشاره کردند نباید بگذاریم با اجرای طرحهای انتقال اب از سرشاخه های کارون، خوزستان اسیب ببیند.
comment
خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
comment
0
0
comment در روزهای اخیر تعدادی از مسئولان ارشد مملکت سفری به اصفهان داشته اند و همگی درباره حل مسئله اب اصفهان اظهار نظر نموده اند و این در حالیست که مسئولان خوزستان در این شرایط حساس سکوت اختیار کرده اند!
اگر امروز غفلت کنیم و هوشیار نباشیم فردا جز پشیمانی و حسرت چیزی نصیبمان نخواهد شد.
اقایان؛امروز روز عمل است و باور بفرمایید که فردا خیلی دیر است...
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار