شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
مدیرعامل توسعه نیشکر:
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی همچنین گفت: رسیدن به استقلال سیاسی مستلزم تحقق استقلال اقتصادی و اقتصاد مقاومتی است.صادقی افزود: باید موجی ایجاد کرد که روی پای خود بایستیم و این امر در سایه خلاقیت و تلاش امکان پذیر خواهد بود.
 مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: خوزستان از ظرفیت بالایی در تولید شکر برای رساندن کشور به خودکفایی در این محصول برخوردار است.

 نسیم صادقی  در آیین آغاز برداشت نیشکر در کشت و صنعت دهخدا افزود: خوزستان دارای مزارع و نیروی انسانی مناسب در تولید نیشکر بوده و با امکانات و ظرفیتی که در این استان وجود دارد می توان خوزستان را شکرستان کرد.

وی اضافه کرد: هم اینک حدود یک سوم نیاز کشور به شکر از طریق واردات تامین می شود که با بکارگیری تمام ظرفیت خوزستان در زمینه تولید شکر، می توان امیدوار بود که در آینده نیازی به واردات این محصول نباشد.

صادقی گفت: هدف نهایی در این شرکت دستیابی به برداشت هفت میلیون تن نیشکر و تولید 700 هزار تن شکر خام است و هم اینک بالاتر از استاندارد جهانی در کشت و صنعت های تابع این شرکت نیشکر برداشت می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار کرد: امسال در توسعه نیشکر و صنایع جانبی برداشت حدود پنج میلیون تن نیشکر و تولید 500 هزار تن شکر پیش بینی شده که بالاترین میزان تولید از زمان فعالیت شرکت تاکنون خواهد بود.

صادقی، میزان تولید شکر این شرکت را افزون بر 40درصد ظرفیت تولیدی کشور اعلام و گفت: متوسط برداشت نیشکر در مجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی 75تن در هکتار بوده و این در حالی است که این رقم در جهان حدود 70تن در هکتار است. 

صادقی افزود: با وجود اینکه مشکل کیفیت آب و شرایط اقلیمی برای واحدهای تابع شرکت وجود دارد، متوسط برداشت نیشکر در این واحدها بالاتر از استاندارد جهانی است.


*استقلال سیاسی مستلزم تحقق استقلال اقتصادی است

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی همچنین گفت: رسیدن به استقلال سیاسی مستلزم تحقق استقلال اقتصادی و اقتصاد مقاومتی است.

صادقی افزود: باید موجی ایجاد کرد که روی پای خود بایستیم و این امر در سایه خلاقیت و تلاش امکان پذیر خواهد بود.

وی گفت: یکی از شاخصه های مهم امنیت خوزستان ایجاد اشتغال است که شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی هدف اصلی خود را بر این مبنا گذاشته و امید است با واگذاری 17هزار هکتار اراضی جدید به شرکت ،بتوان دستکم برای بیش از دو هزار نفر دیگر اشتغال ایجاد کرد.

صادقی با اشاره به ایجاد اشتغال برای چهار هزار نفر در چهار سال گذشته در واحدهای تابع این شرکت اظهارکرد: راه آبادانی خوزستان در گرو اشتغال است.

مدیرعامل کشت و صنعت دهخدا هم گفت: پارسال یک میلیون و 53هزار تن نیشکر از 9هزار و 800هکتار اراضی زیر کشت این واحد برداشت و به کارخانه حمل شد که به طور متوسط 12هزار و 400تن نیشکر در روز و 25درصد بالاتر از ظرفیت کارخانه بود. 

'فریبرز کریمی زند' افزود: رکورد تصفیه شکر در پارسال 777تن در روز بود و این در حالی است که ظرفیت تصفیه 600تن در روز بود.

وی گفت: پارسال 91هزار تن شکر خام در این کشت و صنعت تولید شد و امسال پیش بینی می شود از 10هزار و 500هکتار زمین در کشت و صنعت دهخدا، بیش از یک میلیون تن نیشکر برداشت شود.

وی اظهارکرد: تولید شکر خام در این واحد امسال به 94 تا 95هزار تن می رسد و 150هزار تن شکر تصفیه خواهد شد.

کریمی زند با اشاره به اشتغالزایی برای دو هزار و 183نفر در این واحد تا کنون گفت: 99درصد نیروهای شاغل در این واحد بومی هستند که 853نفر از اینها در روستاهای اطراف سکونت دارند.

*شرکت توسعه نیشکر امید خوزستان است 

فرماندار باوی هم گفت: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، امید استان خوزستان است.

'حیدر سیدی' افزود: بیکاری از چالش های اساسی خوزستان بوده و باید اجازه داد این شرکت راه خود را در تحقق اشتغال ادامه دهد.

وی اضافه کرد: اینکه 40درصد شکر کشور در این شرکت تولید می شود افتخاری برای ماست و ما همه جانبه از این صنعت بومی و اشتغالزا حمایت می کنیم تا بتواند فرصت های شغلی بیشتری برای استان فراهم کند.

کشت و صنعت دهخدا از واحدهای تابع شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در 23کیلومتری شمال غرب اهواز قرار دارد.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به عنوان بزرگ ترین شرکت تولید کننده شکر با ظرفیت اسمی 700هزار تن از این محصول استراتژیک با هفت واحد کشت و صنعت تابع امیر کبیر، امام خمینی(ره)، میرزاکوچک خان، سلمان فارسی، فارابی، دهخدا و دعبل خزاعی در خوزستان فعالیت دارد. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار