اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
معاون سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد
معاون سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در زمان حاضر 150 میلیون دلار کالا از ایران به ویتنام ترانزیت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سیدعلی موسوی ظهر امروز در نشست با اعضای هیئت تجاری ویتنام در محل سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند با ابراز خرسندی بابت میزبانی از این هیئت تجاری اظهار کرد: کشور ویتنام یکی از کشورهای خوب برای انجام مناسبات اقتصادی است.

وی با اشاره به برپایی نخستین کمیسیون مشترک همکاری‌ها در هاوانای ویتنام در سال 74 افزود: در زمان حاضر 150 میلیون دلار کالا از ایران به ویتنام ترانزیت می‌شود که این رقم بسیار پایین است که امید می‌رود این حجم از مبادلات میان دو کشور در جریان دید و بازدیدها افزایش یابد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند اضافه کرد: از توانمندی‌های کشور ویتنام در بخش‌های مختلف اطلاع داریم لذا می‌توانیم دراین بخش‌ها همکاری‌های خوبی با یکدیگر داشته باشیم.

موسوی از فولاد، سیمان، لوازم خانگی، کانی‌های معدنی، نفت و گاز، کاغذ، پلاستیک، کیف و کفش به‌عنوان بخشی از این زمینه‌ها نام برد و تصریح کرد: ویتنام در بخش کشتی‌سازی پیشرفت‌های خوبی داشته که با توجه به وجود این توانمندی مشابه در منطقه آزاد اروند امکان تعاملات دوجانبه در این زمینه وجود دارد.

وی در ادامه یادآور شد: کشورهایی همچوم مالزی، سنگاپور، ژاپن سرمایه‌گذاری‌های خوبی را در ویتنام انجام داده‌اند که امید می‌رود منطقه آزاد اروند نیز جزو این کشورها برای سرمایه‌گذاری باشد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند همچنین از آمادگی سازمان متبوعه خود در راستای پذیرش سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: توانمندی‌های خوبی در بخش‌های مختلف وجود دارد، حمل و نقل ترکیبی، دسترسی به آب‌های آزاد و خلیج فارس، دسترسی به آب‌های شیرین، نیروی متخصص فراوان، وجود صنایع بالادستی پالایشگاه پتروشیمی و فولاد نزدیکی این منطقه به کشورهای حاشیه خلیج فارس و به ویژه عراق نیز به عنوان برخی از این مزیت‌ها به شمار می‌رود.

به گفته موسوی، قوانین جاریه در منطقه آزاد اروند مشابه قوانین سایر کشورهای جهان است لذا باید از این فرصت به نحو مطلوبی استفاده کرد و در ادامه تصریح کرد: منطقه آزاد اروند مهمترین منطقه در میان هفت منطقه آزاد تجاری کشور است که باید از این امتیاز به بهترین نحو استفاده کرد.

وی در پایان از هیئت تجاری تایلندی خواست تا در ترغیب سایر سرمایه‌گذاران برای کار و سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند بکوشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار