اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۰۴۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
خبر انتصاب مهندس بیژن عالیپور به عنوان مدیر عامل مناطق نفت خیز جنوب موجی از شادی و سرور را در میان پرسنل زحمتکش مناطق نفتخیز جنوب به وجود آورد. 

انتصاب مهندس  بیژن عالی پور که خود از کارکنان صدیق و پرتلاش این صنعت بوده نشان می دهد که دولت یازدهم بر تجربه و کاردانی افراد تکیه دارد  و قصد دارد با انتصاب افراد کاردان و متخصص جامعه را به سوی توسعه و پیشرفت رهنمون کند .

در این خصوص شنیدیم که مهندس عالیپور به زیرمجموعه های خود و همچنین به همکاران و مدیران دیگر ارگان های استان توصیه کرده است اکیدا از فرستادن گل و نصب پلاکارد و بنر جهت تبریک خودداری کنند که این اقدام شایسته جای تقدیر و تشکر دارد و می بایست سرلوحه دیگر مدیران دولت تدبیر و امید در استان شود. 

 در اینجا باید به مدیر عامل مناطق نفت خیز جنوب  یادآور شوم در طی  دهه ها سال  مخصوصا بعداز جنگ تحمیلی  دور شدن برخی از مدیران از کارکنان فاصله می گرفتند. 

در این مدت شاهداین هستیم که برخی از مدیران قبلی مناطق نفتخیز به حوزه های کار وتلاش سری نمی زدنند . بخاطر این است که ارتباط بین کارکنان و مدیر مناطق نفتخیز کم کم گسسته شده است.

 من شاهد هستم در بعضی از اداره های تابعه شرکت با وجودی که وزیران نفت و مدیران مناطق دستور اکید دادند تا فرزندان کارکنان بعداز بازنشستگی در شرکت اشتغال بکار شوند اما این دستورالعمل آن طور که باید و شاید اجرا نشود. مع الوصف برخی از مدیران شرکت به رابطه را بر ضابطه ترجیح دادند و اقدام به استخدام نزدیکان خود کردند . 

 از جمله فرزند یکی از همین کارکنان که می گفت پسرم پنج سال بسیجی فعال داشت و در حوزه های مقاومت بسیج مثمرثمر بود.  اما به خاطر یک اشتباه قابل اغماض علیرغم قبولی در گزینش بکار گرفته نشد. 
 
به مدیرعامل شرکت  مناطق نفتخیز جنوب باز یادآور شوم همه مردم اعم از کارکنان زحمت کش و صدیق سوال می کنند اداره هایی که از مدیر عاملش تا نطافتچی آن از مناطق نفتخیز حقوق می گیرند پس انعقاد قرارداد با شرکت های پیمانکاری  و تقسیم آن  چه سودی داشته است؟

 در این شرایط سخت اقتصادی چه سودی برای هم کارکنان و هم مردم داشته است؟

 مگر اداه ای که با یک ریس و دو معاون به خوبی کار می کرد چه عیبی از نظر اقتصادی داشت که به قول مدیر قبلی مناطق اقای بوورد در همایش روابط عمومی صنعت نفت 70شرکت بشود ؟

اقای مهندس عالی پور در مناطق نفتخیز روسا و مدیرانی که سوابق اجرایی قوی دارند باید بازدیدها و بازرسی های میدانی را در دستور کار خود قرار دهند.صنعت نفت سرمایه مردم است. و متعلق به آیندگان است. 

اگر ما خدمت وزیرمحترم نفت وجناب عالی نقطه صعف های ای دهه اخیر را یاداور می شویم چون مردم کشورمان به وجود کارکنان ومدیران پر تلاش صنعت نفت مناطق افتخار کرده و می کنند.

در پایان برای حضرتعالی و دیگر مدیران سختکوش وزارت نفت و مناطق نفتخیز جنوب آرزوی موفقیت و سربلندی را دارم/

عبدالرضا سلیمانی زاه
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۶
comment
comment
abu
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
comment
2
2
comment آقای سلیمانی زاده، به نوشته شما و طبعاً نظرتون این انتقاد وارده که اگه قرار بر استفاده از فرزندان کارمندان بازنشسته در صنعت نفت باشه پس دانش آموختگان دانشگاهی چکار کنند؟ تکلیف اونا چی میشه؟ این بخش نامه به نوعی حالت محترمانه تر «ترجیح روابط بر ضوابط» است یا همون پارتی بازی خودمون! حالا اگه یه دانش آموخته فنی دانشگاهی پارتی لازم رو نداشت تکلیفش چیه؟ به علاوه کی گفته بکارگیری فرزندان کارکنان بازنشسته کارآیی رو افزایش میده و باعث ترقی صنعت ملی نفت میشه؟
comment
عبدالرضا سلیمانی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
comment
2
2
comment در پاسخ به برادری که انتقاد از مقاله بنده نمودند وگفته بودند فرزندان کارکنان لیسانسه دارند وباید ان هارا استخدام نمایند باید گفت کارکنانی که بازنشسته می شوند طبق تاکید وزیران نفت ومدیران قبلی مناطق نفت یکی از فرزندان انها به جای پدراستخدام شود حالا فرق نمی کند که دیپلمه باشد یا لیسانسه باشد طبق ظوابط استخدامی و قانون استخدامی شرکت بکار گرفته می شوند.
ناگفته نماند در هر وزارت خانه ای اولویت با کارکنان است نه اینکه کسانی دیگر استخدام نشوند از دونفر فرزندان کارکنان دونفر هم از بیرون وزارت خانه استخدام شوند کسی نه گفته دیگران حق ندارند اما کارکنانی که سی سال درشرکت نفت یا هر وزارت خانه ای دیگر کا کردند ایا به نظر شما حق ندارند که فرزندانشان بکار گمارده شوند حداقل به پاس احترام وزحمت هایی که کشیند
comment
اشرف پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
comment
2
2
comment بنده نیز با جناب سلیمانی زاده موافقم.
دوست عزیز لطفأ شعار ندهید. این قانون دقیقأ براساس ضوابط وزارتخانه است، نه روابط...!
comment
حاجت پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
comment
2
2
comment تشکر از عبدالرضا سلیمانی زاده، باید فرهنگ این گونه مقاله نویسی‌ها در وب‌گاه‌ها و سایر رسانه‌ها، جا بیفتد و قطعأ پیامدهای مثبتی نیز در پی خواهد داشت.
comment
کارمند نفت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
comment
0
0
comment آقای سلیمانیزاده.به نظر من به مقاله شما ایراد وارده. چه دلیلی دارد که همه فرزندان کارکنان به کار گماشته شوند در صورتی که تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاههای معتبری مانند شریف، تهران، امیرکبیر، اهواز به خاطر همین امر هنوز بیکار هستند.
بیشتر دانشجویانی که رشته نفت را در دانشگاههای معتبر دولتی (نه آزاد و پیام نور و غیرانتفاعی و ... ) انتخاب میکنندبالطبع دارای رتبه عالی در کنکور می باشند و قادر به انتخاب رشته های دیگر هم می باشند. دلخوشی اکثر این افراد بعد از فارغ التحصیلی اشتغال در یکی از شرکت های زیر مجموعه ملی نفت (مثلا مناطق نفتخیز جنوب، نفت مرکزی و ...) می باشد. پس تکلیف این بچه ها چه می شود. چون پدرشان در مجموعه نفت نبوده نباید مشغول به کار شوند. مگر نفت در انحصار کارکنان شرکت است. نفت یک سرمایه ملی است و همه حق بهره بردن از آن را دارند.
وقتی مثلا فرزندی از کارکنان درس نخوانده و یا حتی به قول شما دیپلم دارد باید در اولویت باشد یا کسی که با معدل عالی از دانشگاههای برتر فارغ التحصیل شده؟
خواهشا دست از این تعصبات بردارید.
comment
داریوش امیری گروسی 62732
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
comment
0
0
comment جناب آقای عالیپور ،
باسلام ، کارمند قدیمی و زیرمجموعه حضرتعالی ، با 34 سال سابقه در بد آب وهواترین منطقه جنوب ( آغاجاری ) هستم ، حدود هشت ساله که بازنشسته شده ام و از 5 فرزند من حتی یکی هم به استخدام شرکت نفت پذیرفته نشده است . با داشتن همسر ، بعلت بیکاری ، زندگی زناشوئی او درشرف از هم پاشیدن .وبه موئی متصل شده. لطفا ، کماکان مساعدت خود را از یک کارمند غیر بومی که 34 سال تماما در آغاجاری خدمت صادقانه داشته دریغ نفرمائید . حرف و قول شما همیشه قول بوده . این مطلب را ،حدود 15 سال خدمت مستقیم ، بعنوان زیر مجموعه شما دراداره مهندسی و ساختمان ، به همکان ثابت کرده .
ارادتمند ، داریوش امیری گروسی .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار