اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان خبر داد
این مدیرکل با بیان اینکه دو کارگاه آموزشی در موضوع سازماندهی روابط عمومی در شرایط بحران و خبرنویسی حرفه‌ای برپا می‌شوند، تصریح کرد: نحوه ثبت‌نام از طریق تکمیل فرم‌های ثبت‌نام و ارسال آن به دبیرخانه سمینار از طریق شماره نمابر 33334650-061 است و همچنین از طریق مراجعه حضوری به دبیرخانه سمینار واقع در امانیه، خیابان سقراط، ساختمان بنیاد علمی نخبگان، طبقه دوم امکان‌پذیر است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان از برگزاری سمینار تخصصی روابط عمومی‌های استان به مدت دو روز خبر داد.

به گزارش وابط عمومی استانداری خوزستان، نشست خبری سومین سمینار تخصصی روابط عمومی‌های خوزستان در محل روابط عمومی استانداری خوزستان برگزار شد.

جمال درویش، مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم اظهار کرد: آن فعالیتی که از روابط عمومی‌ها انتظار داریم اتفاق بیفتد، تاکنون پیش نیامده است.

وی با بیان اینکه این سمینار یک سمینار آموزشی است، افزود: باید روی فرهنگ شهروندی کار شود و اگر در فرهنگ اسلامی مطالعه کنیم، فرهنگ شهروندی درست را خواهیم دید.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان اضافه کرد: یکی از اهداف ما در راه‌اندازی این سمینارها تبیین آموزش و ارتقای فرهنگ شهروندی به عنوان مسئولیت اجتماعی همه سازمان‌ها و ارتقای توانمندی علمی و حرفه‌ای مدیران و کارشناسان روابط عمومی سازمان‌هاست.

درویش با بیان اینکه این سمینار به مدت دو روز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: یک کارگاه آموزشی در روز 25 آبان‌ماه جاری و خود سمینار در روز 27 آبان‌ماه 93 در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی خوزستان برپا می‌شود.

این مدیرکل با بیان اینکه دو کارگاه آموزشی در موضوع سازماندهی روابط عمومی در شرایط بحران و خبرنویسی حرفه‌ای برپا می‌شوند، تصریح کرد: نحوه ثبت‌نام از طریق تکمیل فرم‌های ثبت‌نام و ارسال آن به دبیرخانه سمینار از طریق شماره نمابر 33334650-061 است و همچنین از طریق مراجعه حضوری به دبیرخانه سمینار واقع در امانیه، خیابان سقراط، ساختمان بنیاد علمی نخبگان، طبقه دوم امکان‌پذیر است.

مشاور استاندار بیان کرد: تلاش ما بر این است تا جایی که می‌توانیم هزینه‌های ثبت‌نام در این سمینار را کم کنیم تا علاقه‌مندان بیشتری بتوانند شرکت کنند، اما به هر حال راه‌اندازی این سمینارها هزینه‌هایی دارد.

وی اضافه کرد: با این همه تلاش می‌کنیم که اعتبار لازم را از محلی تامین و تا جایی که ممکن است وجه پرداختی را کم کنیم.

درویش گفت: همچنین قرار است در کنار برگزاری این سمینار نمایشگاهی با عنوان نمایشگاه توانمندی‌های سازمان‌ها در زمینه روابط عمومی و فرهنگ شهروندی هم برپا کنیم.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان ادامه داد: از دیگر برنامه‌های جنبی می‌توان به انتشار ویژه‌نامه سمینار و اعطای گواهینامه علمی معتبر به شرکت‌کنندگان در سمینار و کارگاه‌ها اشاره کرد.

باید تفاوت بین توسعه ارتباطات و ارتباطات توسعه را بدانیم

دبیر علمی سومین سمینار تخصصی روابط عمومی‌های استان خوزستان، با بیان این که رسانه‌ها باید پشتیبان خوبی باشند، اظهار کرد: عنوانی که برای این سمینار انتخاب شده عنوانی است که نقش روابط عمومی‌ها را نشان می‌دهد و در سمینارهای برگزار شده تاکنون به آن پرداخته نشده و دغدغه مسئولان استان و کشور است.

ندا شفیعی افزود: من به عنوان شهروند باید از حقوق شهروندی خود اطلاع داشته باشم و باید بدانم حقوق شهروندی چیست، روابط عمومی‌ها بهتر می‌توانند به این موضوع بپردازند و سازمانی موفق‌تر است که روابط عمومی فعال‌تری داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید تفاوت بین توسعه ارتباطات و ارتباطات توسعه را بدانیم گفت: ما در زمینه توسعه ارتباطات که همان پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی موجود است، پیشرفت داشته‌ایم، اما در بحث ارتباطات توسعه که باید بیشتر به آن پرداخته شود، همان بحث شهروندی است که باید چه کار کنیم تا افراد درون و برون سازمانی و همچنین رسانه‌ها را به سمت خود جذب کنیم.

دبیر علمی سمینار روابط عمومی‌های استان خوزستان با اشاره به حضور دو تن از اساتید برجسته علوم ارتباطات در این سمینار، افزود: دکتر محمد سلطانی‌فر مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت ارشاد و دکتر علی اصغر محکی مدیرکل دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در این سمینار به سخنرانی پیرامون نقش روابط عمومی در ارتقا فرهنگ شهروندی خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: سعی می‌کنیم در بحث خبرنویسی و در کارگاه ویژه خبرنویسی هم به صورت کارگاهی و هم به صورت تمرینی باشد و به سمت تکنیک‌های خبری جدید و روز دنیا برویم. همچنین قرار است در این کارگاه به روزنامه‌نگاری آنلاین هم پرداخته شود.

90 درصد مشکلات و بحران‌ها توسط انسان ایجاد می‌شوند

مدیر اجرایی سومین سمینار تخصصی روابط عمومی‌های استان خوزستان با بیان اینکه ما در انتخاب موضوع این سمینار به دنبال ایجاد فرهنگ شهروندی هستیم، اظهار کرد: فرهنگ شهروندی با حقوق شهروندی تفاوت دارد.

عارف وائلی با بیان اینکه فرهنگ شهروندی قانون‌های نانوشته‌ای است که در باورهای خود داریم، عنوان کرد: در کارگاه بحران به موضوع مدیریت بحران پرداخته می‌شود، چرا که 90 درصد مشکلات و بحران‌ها توسط انسان ایجاد می‌شوند و ما باید خودمان را برای مقابله با آن‌ها آماده کنیم.

وی در پایان اضافه کرد: موضوع این کارگاه سازماندهی روابط عمومی‌ها و مقابله با بحران در شرایط سخت است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار