اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۲۷۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱
شمارش معکوس برای جابجایی عمده فروشان مواد غذایی:
فرماندار اهواز ضمن تاکید بر مهلت اعلام شده تا سی ام آبان ماه گفت : این زمان دیگر تمدید نخواهد شد و آن دسته از بنکداران که تاکنون در هسته مرکزی شهر اهواز به فعالیت می پردازند باید تا آن تاریخ این منطقه را ترک کنند.
ماجرای انتقال بنکداران هسته مرکزی شهر اهواز به خارج از شهر از آن دست طرح هایی است که باید در کارنامه فعالیت استانداری خوزستان، فرمانداری و شهرداری اهواز گذاشت.

این روزها اما زمان زیادی از ساعات اداری و غیراداری فرماندار شهرستان اهواز با برگزاری جلسات با اعضای اتحادیه بنکداران اهواز و مسئولان شهرداری اهواز، نیروی انتظامی اهواز، مدیران عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری اهواز می گذرد.

در این راستا نیز خبرنگار شوشان کسب اطلاع کرد که روز چهارشنبه جلسه ای به ریاست فرمانداری اهواز و با حضور اعضای اتحادیه بنکداران اهواز، معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز، معاون خدمات شهری، فرمانده نیروی انتظامی اهواز و مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری اهواز در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد. در این جلسه در خصوص جابه جایی بنکداران که تاکنون هسته مرکزی شهر اهواز را ترک نکرده اند بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

فرماندار اهواز در این جلسه ضمن تاکید بر مهلت اعلام شده تا سی ام آبان ماه گفت : این زمان دیگر تمدید نخواهد شد و آن دسته از بنکداران که تاکنون در هسته مرکزی شهر اهواز به فعالیت می پردازند باید تا آن تاریخ این منطقه را ترک کنند.

وی تاکیدکرد : از روز یکم آذرماه ستاد ساماندهی شهر اهواز نسبت به پلمپ مغازه ها و انبارهای بنکداران در هسته مرکزی شهر اهواز اقدام خواهد کرد و در این خصوص مصمم هستیم.

 با وجود تمامی این حرف ها، هم اکنون آن چیزی که مردم شهر اهواز را آزار می دهد این است که با وجود بسیج شدن همه مسئولان شهری، اجرایی و استانی، بنکداران با قدرت به کار خود ادامه می دهند.

ولی مسئولان درگیر در این مسئله باید بدانند عدم انتقال بنکداران، به عنوان نقطه ای منفی در کارنامه کاری آنها ثبت خواهد شد و برعکس آن، در صورت انتقال بنکداران به خارج شده ، این کار می تواند یک نقطه مثب در کارنامه آنها باشد.

 با جدیتی در فرماندار اهواز در یکسال گذشته شاهد بوده ایم به نظر می رسد ماجرای خروج بنکداران از هسته مرکزی شهر اهواز به زودی تعیین تکلیف خواهد شد و زمینه لازم برای بازشدن گره ترافیکی در برخی از مناطق مرکزی اهواز و همچنین ایجاد آرامش شهروندان فراهم خواهد شد. 

عليرضا سعادت، مديرعامل سازمان  ميادين شهرداري اهواز، در رابطه با جابجايي بنكداران به شوشان گفت: با توجه به اعلام فرماندار اهواز به عنوان رئيس شوراي تامين بنكداران بايد از مركز شهر جابجا شوند، ما هم تحت لواي فرماندار و براساس تصميم جمعي كه گرفته شده است عمل خواهيم كرد.

وي در رابطه با مكان در نظر گرفته شده براي بنكداران گفت: بحث اصلي خروج بنكداران از هسته مركزي شهر است مكان خاصي براي آن ها در ظر گرفته شده است اما مجتمع هاي زيادي براي شغل بنكداري وجود دارد كه خارج از مركز شهر هستند و مي توانند استفاد كنند.

احمد فتاحی معاون دادگستری خوزستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه حضور بنکداران در هسته مرکزی شهر مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد نموده است اظهار امیدواری کرد با اراده جدی و همکاری مسئولان زمینه رفاه و آسایش مردم فراهم آید. وی افزود : قانون گذار این اجازه را داده است که نسبت به فعالیت بنکداران پس از مهلت تعیین شده برخورد قانونی اعمال گردد. وی با اعلام در دستور کار قرار داشتن انتقال بنکداران از هسته مرکزی شهر گفته بود: بنکداران باید در این باره با مسئولان و مدیران شهری همکاری کنند. 

گفتنی است بر طبق بند 20 ماده 55 قانون شهرداري ها جلوگیری از ایجاد و تاسیس کلیه اماکن که بنحوی از انحاء موجب بروز مزاحمت برای ساکنین یا مخالف اصول بهداشت در شهرهاست، شهرداری مکلف است از تاسیس کارخانه ها، کارگاه ها ، گاراژهای عمومی و تعمیرگاه ها و دکان ها و همچنین مراکزی که مواد محترقه می سازند و اصطبل چارپایان و مراکز دامداری و بطور کلی تمام مشاغل و کسب هایی که ایجاد مزاحمت و سروصدا کنند یا تولید دود یا عفونت و یا تجمع حشرات و جانوران نماید جلوگیری کند و در تخریب کوره های آجر و گچ و آهک پزی و خزینه گرمابه های عمومی که مخالف بهداشت است اقدام نماید و با نظارت و مراقبت در وضع دودکش های اماکن و کارخانه ها و وسائط نقلیه که کارکردن آنها دود ایجاد می کند از آلوده شدن هوای شهر جلوگیری نماید و هر گاه تاسیسات مذکور فوق قبل ازتصویب این قانون بوجود آمده باشد آنها را تعطیل کند و اگر لازم شود آنها را به خارج از شهر انتقال دهد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
شهروند اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
comment
0
3
comment با این حساب و بر طبق بند20ماده55 قانون شهرداری ها بسیاری از مشاغل و کارخانه ها میبایست به خارج از شهر انتقال یابند برای نمونه میتوان به کارخانه کربن بلک و نیروگاه رامین اشاره کرد که الایندگی بسیار زیادی برای شهر اهواز دارند ولی در هر صورت وبرای شروع ،انتقال بنکداران از هسته مرکزی شهر قابل تقدیر است تا انشاالله گام های بلندتر بعدی برای حذف سایر مشاغل و الوده کنندگان اب،خاک و هوای شهر اهواز .
بنده هم بعنوان یک شهروند اهوازی از این قبیل حرکتهای شجاعانه و مسوولانه مدیران شهر اهواز و استان خوزستان کاملا حمایت میکنم.
comment
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
comment
1
0
comment ... امکان نداره حریف بشه فرماندار این شما این هم ما اگر رفتند یک هدیه فرهنگی برای سایت شوشان می فرستم
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
comment
0
1
comment لطفا در افتتاح کشتارگاه صنعتی دام اهواز نیز جدی باشید لطفا.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
comment
0
0
comment آقای ناشناس لطفا هدیه فرهنگی را به سایت شوشان بفرستید
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار