شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۳۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
معاون دادگستری خوزستان گفت: آلودگی های زیست محیطی ، ترافیک سنگین ، مزاحمت برای شهروندان و آسیب های اجتماعی و روانی ناشی از استقرار بنکداران سبب مشکلات جدی برای شهروندان اهواز به ویژه برای ساکنان هسته مرکزی شهر شده است.
پدیده ای به نام توسعه، امروزه بسیاری از کلانشهرها را به خود جذب کرده است، روند شهر نشینی را تا حد امکان به رشد صعودی رسانده و به تبع آن رشد و افزایش صنایع مزاحم تخریبی را بیشتر در مسیر آن قرار داده است. باید گفت: که همراه و همگام با پیشرفت های فن آوری در شهرهای بزرگ مخصوصا اهواز مسائلی مانند جابجایی و مشاغل مزاحم و آلاینده همچون بنکداران که به لحاظ فاکتور های سلامت، بهداشت روانی و روان سازی ترافیک در هسته مرکزی شهر حائز اهمیت است. در این خصوص سال هاست که از زبان مسئولان وعده های بسیار قشنگی شنیده می شود اما هر روز که می گذرد هسته مرکزی شهر اهواز بیش از تر از پیش با بحران ترافیک و مشاغل مزاحم دست و پنجه نرم می کند.

یکی از وعده هایی که سال هاست با آب و تاب زیادی به گوش ما می خورد، همین جابجایی بنکداران از هسته مرکزی شهر اهواز است. اما این در حالی است که پس از سال ها مسکوت ماندن طرح ساماندهی مشاغل، مدیران شهری عزم خود را برای سر و سامان دادن به کسب و کار در اهواز و خروج برخی از مشاغل و صنوف پر خطر و مزاحم جزم کرده اند.


موضوع بنکدران از سال 1371 مطرح شد و در کنار طرح انتقال آهن فروشان، در سال های اخیر مکانی با 50 هکتار مساحت توسط بخش خصوصی در شرق اهواز قطعه بندی و 720 پلاک پیش بینی و مقرر شد در این مجتمع 620 ساختمان تجاری و 100 واحد برای خدمات جانبی ساخته شود. طبق آخرین اعلام شهرداری اهواز از این تعداد 359 پلاک به بنکداران واگذار شده و در حال ساخت و ساز هستند. تا کنون تعدادی به مجتمع نقل مکان کرده و در حال ادامه کسب و کار هستند اما با این وجود تعداد دیگری با ایجاد مزاحمت و صلب آسایش برای شهروندان با مطرح کردن ادعاهایی همچون مشکلات زیست محیطی در اطراف مجتمع قصد دارند افکار عمومی را نسبت به اجرای این طرح مخدوش کنند.


آخرین خبرهای حاکی  از انتقال قطعی بنکداران از هسته مرکزی کلانشهر اهواز است.

معاون قضایی رییس کل دادگستری خوزستان از انتقال قطعی بنکداران از هسته مرکزی کلانشهر اهواز خبر داد.

ولی الله فتاحی بعدازظهر روز شنبه در حاشیه بازدید از بازار بزرگ فردوس اهواز افزود: ضرب الاجل انتقال بنکداران از هسته مرکزی اهواز به دیگر مناطق شهر تا 30آبان ماه 1393 به پایان می رسد و طبق قانون ، بنکداران مستقر در هسته مرکزی اهواز که تعداد آنان به 130واحد می رسد می بایست در مهلت مقرر محل کسب خود را از مرکز شهر به هر نقطه دلخواه جابه جا کنند.

وی به وجود مشکلات متعدد ناشی از فعالیت بنکداران در هسته مرکزی شهر اهواز اشاره کرد و گفت: آلودگی های زیست محیطی ، ترافیک سنگین ، مزاحمت برای شهروندان و آسیب های اجتماعی و روانی ناشی از استقرار بنکداران سبب مشکلات جدی برای شهروندان اهواز به ویژه برای ساکنان هسته مرکزی شهر شده است.

وی مشاغل مرتبط با بنکداری را در ردیف مشاغل مزاحم بیان کرد و گفت: از سال 1379تاکنون هشدارها و توصیه های لازم برای انتقال بنکداران داده شده و در این بین تعدادی از بنکداران به مجتمع بزرگ بنکداران در نزدیکی صنایع فولاد اهواز منتقل شده اند ولی تعداد زیادی هنوز از هسته مرکزی شهر خارج نشده اند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری خوزستان استقرار بنکداران در هسته مرکزی شهر را یک تخلف خواند و گفت: از اول آذرماه 1393بنکدارانی که به ضرب الاجل تعیین شده توجهی نکنند محل کسب آنان توسط شهرداری پلمپ خواهد شد.

فتاحی فک یا شکستن پلمپ را در هر حالتی جرم خواند و گفت: طبق قانون مرتکبین چنین جرمی شوند مجازات حبس در انتظار آنان خواهد بود.

فرماندار اهواز نیز در حاشیه بازدید از بازار بزرگ فردوس که یکی از مکان های پیشنهادی برای انتقال بنکداران هسته مرکزی کلانشهر اهواز است گفت:حدود 130بنکدار با پروانه و بدون پروانه در هسته مرکزی شهر اهواز فعالیت می کنند و باید این هسته را ترک کنند.

اسماعیل ارزانی بیرگانی افزود: از مدت ها پیش هشدارهای لازم به بنکداران داده شده و دیگر هیچ عذر و بهانه ای پذیرفته نست.

وی فرصت قانونی برای انتقال بنکداران از هسته مرکزی اهواز را 30آبان ماه 1393 عنوان کرد و گفت: این ضرب الاجل به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

فرماندار اهواز با اشاره به اینکه بازار بزرگ فردوس در منطقه کیان و مجتمع بزرگ بنکداران در مجاورت صنایع فولاد دو مکان قابل قبول برای استقرار بنکداران است گفت: انتقال بنکداران به سود همه شهروندان اهوازی و حتی بنکداران است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
comment
0
0
comment شعار دادن اسونه.خواهیم دید.خیابون شهید رستگاری رو هم جز لیست بذار معاون
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
comment
0
0
comment ببینیم و تعریف کنیم...
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار