شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۱
آيت ا... حيدري نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري با حضور در مراسم شب هاي بين الحرمين گفت: برنامه هم از نظر كيفيت و هم از نظر كميت بسيار عالي و جالب است و تقريبا برنامه بي نظيري است كه جا دارد از طراحان و مجريان و سازمان دهندگان اين برنامه در شهرداري و معاونت فرهنگي و از حمايت هاي شواري شهر تقدير و تشكر كنيم.مراسم خيلي خوبي است كه در سالهاي اخير شاهد برگزاري آن بوده ايم. در اين مراسم قشرهاي مختلف زن و مرد و همه و همه اينجا حضور دارند كه نشان دهنده هماهنگي قلبي و عاطفي آنها با شعور و احساس و سوز نسبت به نهضت حسيني است.

وي درادامه گفت: اين گونه مراسمات تاثير بسياري برتقويت روحيه جوانان داردز يرا هم شور و شعور و معنويت به آنها مي دهد و هم آنان را با نهضت امام حسين(ع) پيوند مي دهد.اين مراسم اين همه جمعيت را با مركب دل به سوي كربلا مي برد تا بتوانند آرمانهاي بزرگ الهي را در كربلا لمس و احساس كنند.همچنين در اين مراسم از طريق سخنراني ، نوحه و تعزيه مفاهيم عاشورايي انتقال پيدا مي كند كه براي نسل جوان در سالهاي آتي بسيار موثر است.

همچنين در اين مراسم دكتر علاسوند عضو شوراي شهر اهواز نيز از شهردار و معاون فرهنگي شهرداري تقدير كرد وگفت: اين مراسم مانند سالهاي گذشته و حتي باشكوهتر برگزار شد و شاهد حضور جمعيت چند ده هزار نفري در اين مراسم بوديم كه جاي بسي خسته نباشيد دارد.

وي در ادامه گفت: به همت معاونت فرهنگي علاوه بر مراسم شبهاي بين الحرمين در آغاز ماه محرم همايش سلام برحسين(ع) براي اولين بار در اهواز برگزار شد و با كمك معاونت هاي فرهنگي مناطق گوشه گوشه شهر اهواز مراسمات سوگواري مختلفي برگزار گرديد. 

علاسوند در خصوص تاثير گزاري اين گونه مراسمات گفت: يكي از كارهاي فرهنگي ما شناخت فرهنگ شيعه و اهل بيت (ع) است و با اقداماتي كه صورت گرفته اين فرهنگ به نسهاي آينده نيز اشاعه پيدا مي كند. يكي از كارهاي زيبايي كه امسال انجام شد دعوت از سخنرانان كه در كنار بخشهاي هنري در اشاعه فرهنگ عاشورا موثر است.

اين عضو شوراي شهر افزود: امسال استقبال بيشتري از اين مراسم شدكه نشان از قبول فرهنگي است كه معاونت فرهنگي به مردم ارائه مي كند. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار