اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۴۶۸
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸
نشست خبر فرماندار با رسانه ها؛
ارزانی گفت: در شهرداری های دیگر کسی اصلا در خواب هم نمی بیند که یک دفعه در شهرداری مقام و پست بگیرد و مدیر شود، اگر هم شهردار شهری بخواهد کسی را اینگونه منصوب کند به راحتی نمی تواند و اگر هم انجام داد باید قید مقام و منصب خود را بزند، چون هم مردم و هم رسانه ها این موضوع را پیگیری کنند.
فرماندار اهواز در نشستی خبری، به تشریح چگونگی فعالیت ها در حوزه شهری پرداخت.

به گزارش ایسنا، اسماعیل ارزانی بیرگانی در این نشست  با اشاره به موضوع جابجایی بنکداران از هسته مرکزی شهر اظهار کرد: اولین اقدام در خروج بنکداران مربوط به 16 سال پیش بوده و مراحل اجرایی آن در سال 85 کامل شد.

وی بیان کرد: در پی مصوبه شورای ترافیک در جهت اجرای بند 20 ماده 55 قانون، شهرداری و شورای تامین، فرمانداری و ادارات مرتبط از جمله شهرداری، اماکن، راهنمایی رانندگی و نیروی انتظامی مقدمات این طرح را به انجام رساندند و البته بنکداران فرصتی را برای تمدید این امر درخواست کردند. اتحادیه بنکداران تا سال گذشته دو ماه مهلت درخواست داشته و 96 بنکدار نیز به شرط خروج همه بنکداران از مرکز شهر، اعلام آمادگی کرده اند.

30 آبان؛ زمان قطعی خروج بنکداران از مرکز شهر اهواز

ارزانی بیرگانی با بیان اینکه برخی از این صنف نسبت به جابجایی معترض و برخی دیگر نیز بی‌تفاوت‌ هستند، گفت: برخی واحدها که توانایی راه‌اندازی کسب و کار در سایت شرق اهواز را ندارند، می‌توانند در بازارچه فردوس فعالیت خود را آغاز کنند.

وی تصریح کرد: فعالیت حال حاضر برخی از بنکداران در مرکز شهر خلاف قانون است و به اتحادیه نیز اخطار داده شده است. البته تاریخ این اخطار مربوط به 45 روز گذشته است و دیگر تمدید نمی‌شود.

فرماندار اهواز ادامه داد: خروج بنکداران از مرکز شهر در 30 آبان قطعی است و در صورت سرپیچی از این امر، مغازه پلمپ شده و در صورت شکستن پلمپ، فرد متخلف بر اساس قانون به دادگستری معرفی شده و تا 6 ماه زندانی برای وی در نظر گرفته خواهد شد.

بهداشت سایت شرق اهواز تایید شده است

وی با بیان اینکه در حال حاضر 25 بنکدار در سایت شرق اهواز فعال هستند، در پاسخ به خبرنگاران در خصوص بهداشت این سایت گفت: بر اساس استعلام انجام شده، بهداشت این سایت تایید شده است. من کارشناس نیستم و تایید کتبی‌ مرکز بهداشت این امر را بیان می‌کند.

ارزانی بیرگانی همچنین درباره تامین امنیت سایت شرق اهواز بیان کرد: تاکنون درباره عدم امنیت این منطقه گزارشی به دست ما نرسیده است. اگر اتفاقی در آن مکان رخ دهد مطمئناً گزارش آن به ما خواهد رسید البته هیأت امنای این مکان درخواست استقرار پاسگاه داشته‌اند که با نیروی انتظامی به توافق رسیده‌ایم و این امر به تحقق خواهد پیوست.

خیابان انوشه از یک حرکت اجتماعی برخوردار است

وی درباره وضعیت خیابان انوشه که به عنوان راسته فلافل فروشان اهواز معروف است، تصریح کرد: خیابان انوشه برخوردار از یک حرکت اجتماعی است. در منطقه‌ای که زمانی محل درگیری ها بین افراد بوده، اکنون یک مورد گزارش ناامنی به ما نمی‌رسد چراکه اقتصاد ساکنان این خیابان مطلوب شده است. البته مباحث دیگری در ارتباط با این خیابان همچون بهداشت وجود دارد که باید با کمک خود مردم ساماندهی شود.

فرماندار اهواز همچنین به عنوان رئیس شورای تاکسیرانی و اتوبوسرانی اهواز درباره دریافت جریمه از مردم توسط برخی از ماموران تاکسی «هفت» تصریح کرد: هر نوع دریافت وجه از مردم باید قانونی باشد. موضوع اتوبوس‌های شرکت واحد نیز در حال پیگیری است و درصدد افزایش تعداد آنها هستیم.

وی گفت: همچنین نمایشگاه بین‌المللی اهواز با سه هکتار زمین از استاندارد برخوردار نیست و هم‌اکنون موضوع جابجایی آن به محل جدید در دست بررسی است.

ایجاد اشتغال نیازمند سرمایه‌گذاری است

ارزانی بیرگانی درباره راه های حل معضل بیکاری گفت: فرمانداری دارای وظایفی ذاتی است و برای اشتغال نیاز به سرمایه‌گذاری و حضور سرمایه‌گذاران در شهر داریم. این سرمایه‌گذاران باید امنیت و بازگشت سرمایه خود را تضمین شده بدانند تا اقدام به سرمایه‌گذاری کنند و مقوله امنیت سرمایه گذاری نیز موضوعی است که به تدریج به دست می‌آید.

وی ادامه داد: البته اشتغال در بسیاری از موارد موضوعی خدماتی محسوب می‌شود که ما هم‌اکنون در شهرک‌های صنعتی بیش از 50 درصد شاهد واحدهای نیمه‌تمام و غیرفعال هستیم.

فرماندار اهواز درباره شرایط آلودگی هوا و بارانهای آلوده اهواز گفت: صنایع فولاد، نیشکر، نفت و کشت و صنعت دارای مشکل هستند و باید اصلاح شوند تا موضوع باران اسیدی برطرف شود.

برطرف شدن مشکل اعتیاد در گرو اقتصاد است

وی در پاسخ به پرسشی در زمینه وضعیت اعتیاد در اهواز عنوان کرد: اعتیاد موضوعی کشوری است که همه ابعاد آن  تابع کشور است و نمی‌توان کار خاصی روی آن انجام داد. بر اساس قانون، نیروی انتظامی نمی‌تواند معتاد را بازداشت کند چرا که اعتیاد جرم محسوب نمی‌شود.

ارزانی بیرگانی افزود: متاسفانه میزان ابتلا به اعتیاد در اهواز افزایش یافته و گرایشها نیز به سمت مواد مخدر صنعتی پیش می‌رود. البته تامین امنیت و همچنین برطرف شدن مشکل اعتیاد به مباحث اقتصادی شهر باز می‌گردد و در این میان فرمانداری می‌تواند تا حدی عامل بازدارنده باشد. در این راستا مناطق آلوده شناسایی شده و با آنها برخورد خواهد شد و می‌توان گفت که تا حدودی این امر بهبود یافته است.

اهواز دارای 400 هزار حاشیه‌نشین است

وی با بیان اینکه شهر اهواز دارای 400 هزار حاشیه‌نشین است که این وضعیت، مشکلات بسیاری را به همراه دارد؛ گفت: این معضلات در کوتاه مدت حل نمی‌شود و مستلزم اقدامات اقتصادی و پس از آن فرهنگی است.

فرماندار اهواز با اشاره به وضعیت آب و فاضلاب اهواز گفت: بانک جهانی اعتباری را به ساماندهی وضعیت فاضلاب دو شهر شیراز و اهواز اختصاص داد که شیراز عملیات آن را به پایان رساند و اهواز این اعتبار را از دست داد.

وی همچنین درباره عملکرد در حوزه آب و فاضلاب اهواز ضمن اعلام نارضایتی خود گفت: گفته می‌شود مسئولان آب و فاضلاب به اعضای شورای شهر پاسخ نمی‌دهد باید هر کسی در حوزه خود پاسخگو باشد تا بتواند از دیگران جواب بخواهد.

شهرداری اهواز دارای تورم نیرو است

فرماندار اهواز درباره نقش فرمانداری در عزل و نصبهای شهرداری نیز گفت: فرمانداری اهواز در عزل و نصب‌های شهرداری به غیر از اتوبوسرانی، تاکسیرانی، میادین و آتش‌‌نشانی دخالتی ندارند.

ارزانی بیرگانی گفت: شهرداری اهواز دارای 6 هزار نیروی اضافه است، به طوری که دچار تورم نیرو شده است. شهرهای دیگر توانسته‌اند این امر را کنترل کنند اما شهرداری اهواز با 14 هزار نیرو که البته اعتقاد دارم رقم واقعی بیشتر از این آمار است، به فعالیت ادامه می‌دهد. البته این امر به دست شهردار اهواز نیست و سیستم شهرداری به گونه‌ای ساخته شده که این اتفاق برای آن رخ داده است.

چرا کسی به من نمی گوید که شما قصد شرکت در اتخابات را دارید؟
همچنین به گزارش روزنامه روزان، ارزانی فرماندار اهواز در اظهارنظری گفت: انتصابات در شهرداری با رانت انجام می شود، چون غیر از رانت با هیچ چیز دیگری انجام نمی شود. اسماعیل ارزانی بیرگانی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص انگیزه ها و دلایل برخی انتصابات اخیر شهرداری و شائبه مهره چینی برای انتخابات مجلس گفت: اینجانب جلوی برخی از انتصابات را گرفته ام اما باید بگویم شهردار از سوی شورای شهر انتخاب می شود و شورا وظیفه نظارت بر شهردار و مجموعه مدیران شهرداری را برعهده دارد اما درباره سوال شما باید اضافه کنم که من هم به این موضوع که در سوالتان اشاره کردید معتقدم.
ارزانی گفت: در شهرداری های دیگر کسی اصلا در خواب هم نمی بیند که یک دفعه در شهرداری مقام و پست بگیرد و مدیر شود، اگر هم شهردار شهری بخواهد کسی را اینگونه منصوب کند به راحتی نمی تواند و اگر هم انجام داد باید قید مقام و منصب خود را بزند، چون هم مردم و هم رسانه ها این موضوع را پیگیری کنند.
فرماندار اهواز درباره شائبه شرکت شهردار اهواز در انتخابات آینده مجلس نیز گفت: بخشی از شایعات شکل گرفته در این باره متاثر از عملکرد شهردار است. وی ادامه داد: هیچ کس به اندازه من جلوی دوربین و در معرض نقد و بررسی رسانه ها نیسست چرا این شایعات در مورد اینجانب انتشار نیافته است؟ و کسی به من نمی گوید که شما قصد شرکت در اتخابات را دارید؟
اکنون 70درصد گرفتاری ها و مشغله کاری فرمانداری، مجموعه کارهایی است که به شهرداری مربوط است. در سیستم شهرداری معضلاتی وجود دارد که شهردار اهواز در رفع بخشی از آن است.
ارزانی افزود: وقتی من به شهرداری می گویم فلان مسئول بد عمل می کند و این مسئله به شما و شهرداری ضرر می زند، شهردار پاسخ می دهد اگر این مسئول را تغییر دهم فلان! مسئله پیش می آید!
فرماندار اهواز درباره انتصاب مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز اظهار کرد: من معتقدم آقای شمخانی باید فضا و موقعیت پیدا کند و فعالیت کند اما در کجا؟ در جایی که مثلا 16نفر فوق لیسانس زیرنظرش هستند؟ ارزانی در مورد مشکل میزان تحصیلات مدیرعامل سازمان زیباسازی افزود: خود ایشان اذعان کرده اند که فاقد مدرک تحصیلی لیسانس هستند.
فرماندار اهواز درباره دبیرشورای عالی امنیت ملی هم گفت: آقای شمخانی برای این مملکت زحمات و ایثارگری های بسیاری انجام داده است اما ما گاهی کاری انجام می دهیم که حتی ایشان نیز نسبت به آن رضایت دارند. امروزه اگر کسی بخواهد یک مسئولی را کنترل کند شاید برود به برادر آن مسئول یک مقام پیشنهاد کند، معتقدم این کار به هر دلیلی که انجام شده است کار درستی نیست و نتیجه عکس خواهد داشت.
گفتنی است در حاشیه این نشست فرماندار اهواز از سانسور برخی مطالب توسط نشریات و انتشار برخی اخبار و حذف سریع آنها از خروجی برخی سایتها اظهار گلایه و تاسف کرد و از رسانه ها خواست حضور فعال و پویایی در عرصه نقادی داشته باشند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
انتشار یافته: ۱۵
comment
comment
بهزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
comment
0
4
comment از جناب شهردار خواهشمند است در افتتاح کشتارگاه صنعتی دام اهواز تعجیل کنند کشتارگاه فعلی در شان مردم اهواز نیست
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
comment
2
14
comment احسنت به فرماندار
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
comment
12
1
comment اقای فرماندار اقای ... در بدو ورود به سازمان ... دارای مدرک دیپلم بوده واین مسئله را میتوانید از روتاریخ مدرک ایشان ببینید وبعد از دوسال مدرک خود را اخذ نمود پس چیز جدیدی نیست (البته میدونم این نظر رو منتشر نمیکنید ولی برای تنویر افکار عمومی که سایت شما دارد نوشتم
پاسخ ها
comment
صادق
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
comment
comment طبیعتا تو دو سال میشه فقط یک فوق دیپلم گرفت. و شرط اخذ مسئولیت طبق قانون، حداقل مدرک لیسانس است. در ضمن چرا باید کاری کنیم که با هزار توجیه و اما و اگر پاسخگو باشیم!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
comment
0
14
comment مدیرعامل سابق ... با مدرک دیپلم به عنوان مدیرعامل سازمان منصوب شده بود پس از قوم گرایی پرهیز کنید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
comment
12
1
comment جناب ارزانی
طبق اساسنامه سازمان و قوانین مدیریتی در چنین پستها یی بستگی به سوابق و اقتدار و نظر شهردار که از اختیارات ایشان می باشد .که شما بهتر از هر کسی میدانیدکه این انتصاب تنها انتصابی بود که تا الان خروجی خوبی طبق مستندات داشته و پوشیده نیست که در اصل نظر شما با شهردار اهواز نه شخص دیگری. ....
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
comment
12
1
comment جناب ارزانی
طبق اساسنامه سازمان و قوانین مدیریتی در چنین پستها یی بستگی به سوابق و اقتدار و نظر شهردار که از اختیارات ایشان می باشد .که شما بهتر از هر کسی میدانیدکه این انتصاب تنها انتصابی بود که تا الان خروجی خوبی طبق مستندات داشته و پوشیده نیست که در اصل نظر شما با شهردار اهواز نه شخص دیگری. ....
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
comment
3
13
comment فرماندار شجاع ممنونیم
رانت خارها تخریب نکنید فرماندار را
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
comment
0
3
comment اقاي .....خيلي پست ها تو شهرداری با دیپلم هستن ولی این اقا چون از قومیت بعضی ها نیست زیر ذربین
comment
یوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
comment
6
2
comment آقای فرماندار. میشه لطفا بگید کجا و تو کدوم بخش ۱۶فوق لیسانس هست؟تمام فکر و ذکر دوستان شده شهرداری!شهرداری شهردار دارد و شورای شهر نلظر بر امرر هست دیگرچرا باحاشیه سازی قصد تخریب افراد دلسوز را دارید،مگر کاندید شدن و قصد کاندید شدن جرم است؟شما مه از اقای شمخانی اسم بردید جهت اطلاعتان ۳برادرش را در جبهه تقدیم نظام کرد،اگر اینگونه افراد مسولیت نگیرندو سرکار نیایند همین میشود که افراد منحرف رأس امور میاند و زمینه ساز اختلاس بزرگ را بوجود میارند ،جای تعجب دارد که در دولت تدبیر و امید بازهم مسولی در بالاترین رده با زبان تهدیدصحبت میکند و براحتی آب خوردن برادر سردار جبهه و جنگ که تمام وجودش را تقدیم. انقلاب کرده را آماج حمله رسانه ای میکند،حفظ حرمت انسان مرمن از سنگ های خانه خدت هم مهمتر هست.پیامبر اکرم.ص.
پاسخ ها
comment
امیر رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
comment
comment آقای محترم این دلیل نمیشه اگر کسی از خانواده محترم شهدا باشد، الزاما شایسته پست گرفتن باشد. در این صورت میشود سهم خواهی. در ضمن حدیث ذکر شده در اینجا قابل استناد نیست؛ زیرا آقای فرماندار اسرار شخصی کسی را فاش نکردند، بلکه درباره جایگاه حقوقی ایشون صحبت کرده اند.
comment
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
comment
1
6
comment سخنی خطاب به مسئولین محترم شوشان. متأسفانه مدتی است که بنده به عنوان یک شهروند که اخبار سایت شما را دنبال میکردم، احساس میکنم رویکرد شما در رابطه با برخی مسائل مهم شهری تغییر کرده است. اگر به اخبار آرشیو خود سری بزنید، خواهید دید که سابقا مشکلات شهرداری را بسیار صریحتر و بیشتر منعکس میکردید، اما مدتی است که بیش از آنکه از مدیریت شهری اهواز انتقاد کنید، رو به تمجید شهردار اهواز آورده اید. امیدوارم که از رسالت اصلی خود دور نشید و همواره یار مردم باشید.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
comment
1
1
comment چرا در تعدادی از سازمانها معاون مالی واداری با کمترین سابقه وبا دیپلم هستن ولی کسی صحبتی نمی کنه
comment
یوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
comment
6
1
comment حفظ حرمت انسان مومن از سنگ های خانه ی خدا هم مهمتر است.پیامبر اکرم ص.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
comment
1
1
comment دوست عزیز من که نگفتم داشتن خانواده محترم دلیل میشود،شما چرا بد تفسیر میکنی،،سهم خواهس را اونهای میخوان انجام بدند که فقط میخوان حرف خودشان باشه،گویا شما جز کار سیاسی در امور دینی هم دخالت داری،
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار