اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
بازدید دکتر ایدنی از بیمارستانهای رامشیر، رامهرمز و امیدیه
در حين بازديد تيم نظارتي از بيمارستان امام رضا (ع) شهرستان اميديه، ‌پدر یکي از بیماران در ارتباط اجراي طرح تحول در اميديه گفت: فرزند من به دلیل حادثه تصادف، دچار شکستگی پای چپ شد و بعد از مراجعه به این بیمارستان، کلیه خدمات و ملزومات مورد نیاز از جمله پلاتین توسط خود بیمارستان تامین شد و هزینه بسيار ناچيزي از ما دریافت شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از تدوین برنامه ای بلندمدت در جهت رفع کمبود تختهای بیمارستانی استان با حمایتهای فرابخشی خبر داد.

دکتر اسماعیل ایدنی در حاشیه بازدید از بیمارستانهای رامشیر، رامهرمز و امیدیه اظهار کرد: در طرح تحول نظام سلامت هیچ بیماری برای دریافت هیچ خدمتی به خارج از بیمارستان ارجاع داده نمی شود و همه خدمات در درون بیمارستان انجام می شود و اگر خدمتی در بیمارستان قابل انجام نبود، توسط خود بیمارستان پیگیری و ارائه خدمت در سيستم ارجاع طراحي شده با مديريت بيمارستان مبدا انجام می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندي شاپور اهواز ادامه داد: گام اول طرح تحول نظام سلامت این بود که پرداختی بیماران در بیمارستان بیشتر از 10 درصد در مناطق شهری و افراد دارای دفترچه روستایی بیشتر از 5 درصد نباشد كه خوشبختانه تا کنون به اهداف مورد نظر در برنامه های طرح تحول نظام سلامت در اين زمينه رسیده ایم.

وی افزود: علاوه بر این، نکته مهم دیگر اینکه زنجیره تهیه و توزیع ملزومات پزشکی بطور کلی در خود بیمارستان تامين بوده و بیمار برای هیچ خدمتی به خارج از بیمارستان ارجاع داده نمی شود كه اين اقدام ارزشمند دست دلالان و مافياي تجهيزات پزشكي را از فرآيند درماني يك بيمار قطع خواهد كرد و نهايتا منجر به يك ساماندهي همه جانبه در زمينه اقتصاد درمان نيز خواهد شد.

ایدنی ادامه داد: فاز سوم طرح تحول نظام سلامت با ابلاغ کتاب ارزشهای نسبی سلامت و قطع رابطه مالی بین پزشک و بیمار به صورت رسمی و با تعريف بسته نظارتي از 15 آبان ماه اجرایی شده است. بیماران در صورت شکایت در زمینه پرداخت زیرمیزی و دريافت وجه غير متعارف می توانند با سامانه 1690 تماس بگیرند و یا به سایت www. 1690.ir مراجعه و شکایت خود را مطرح کنند و مطمئن باشند در صورتي كه شكايتشان با ارائه مستندات وارد شود به طور قطعي با پزشك و بيمارستان خاطي برخورد خواهد شد.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور با اشاره به مشکلات بهداشتی درمانی خوزستان گفت: مشکلات عدیده ای در استان وجود دارد که یکی از آنها عدم تناسب زیرساختهاي موجود با بار بیماریها است و این نیازمند یک سرمایه گذاری طولانی مدت است ولی هدف گذاری در حال حاضر این است که کیفیت و عمق خدمات را در بیمارستانهایی که در اختیار داریم افزایش دهیم. طبعا برنامه بلندمدتی تعریف شده است تا کمبود تختهای بیمارستانی استان با حمایتهای فرابخشی رفع شود.

ایدنی همچنین در خصوص کاهش آمار سزارین در استان خوزستان گفت: در مراکز دانشگاهی انجام زایمان طبیعی کاملا رایگان است. سیاست کاهش سزارین یک برنامه ملی است که در فاز اول در بیمارستاهای دانشگاهی اجرایی شد و در حال حاضر خوشبختانه به هدف از پیش تعیین شده در زمینه کاهش سزارین و افزایش زایمان طبیعی در مراکز دانشگاهی رسیده ایم. در فاز دوم نیز بیمارستانهای غیر دانشگاهی تحت پوشش قرار می گيرند.

وی عنوان کرد: در اين بسته خدمتي، تعرفه اختصاصي به انجام زایمان طبيعي برای پزشک و ماما بهتر و بيشتر از سزارین تعریف شده است که موجب ترویج زایمان طبیعی می شود. اگر بیمارستانهای غیردانشگاهی در زمینه کاهش سزارین اقدام نکنند، قطعا با کاهش درجه ارزشیابی و اعتباربخشی خود مواجه می شوند که بالطبع آسیب جدی از نظر مالی به بیمارستان وارد خواهد کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص توزیع نیروهای تخصصی در استان نیز گفت: در حوزه نیروهای تخصصی کمبود داریم ولی برخی از کمبودها، کمبودهای القایی است. نمی شود در هر شهری همه تخصص ها را فراهم کرد زیرا تعداد فارغ التحصیلان نیروهای متخصص در كل كشور محدود است.

وی ادامه داد: در مقابل، رشته های پایه مانند بیهوشی، جراحی زنان، جراحی عمومی و داخلی در هر شهری باید الزاما وجود داشته باشند و ما طبق نیروهایی که از طرف وزارت هر ساله به ما تخصیص داده می شود، اقدام به توزیع نیروها می کنیم و شهرهایی که جمعیت بیشتری را تحت پوشش خود دارند، در اولویت تخصیص نیروهاي تخصصي هستند. همچنین اعلام مي كنيم برای تامین کمبود نیروهای پرستاری و بیهوشی، نیروهای طرحی پس از پایان طرح در صورت تمایل، طرحشان تمدید می شود.

ایدنی با بیان اینکه قبل از شروع طرح تحول نظام سلامت علاوه بر تسويه حساب بدهي هاي مانده از قبل با شركتهاي دارويي، ‌بازار و همچنين ديون انرژي، تمام بدهی های پرسنلی نيز تسويه و پرداخت آنها به روز شد، گفت: در حال حاضر کارانه و اضافه کار پرسنل تمامی واحدهای تابعه دانشگاه تا شهریورماه پرداخت شده است كه این عامل مهمی است تا همه با هم و در كنار هم طرح تحول نظام سلامت را به خوبی پیش ببریم، زیرا اگر رضایت مندی پرسنل وجود نداشته باشد طبعا اهداف مورد نظر محقق نخواهد شد. 

در حين بازديد تيم نظارتي از بيمارستان امام رضا (ع) شهرستان اميديه، ‌پدر یکي از بیماران در ارتباط اجراي طرح تحول در اميديه گفت: فرزند من به دلیل حادثه تصادف، دچار شکستگی پای چپ شد و بعد از مراجعه به این بیمارستان، کلیه خدمات و ملزومات مورد نیاز از جمله پلاتین توسط خود بیمارستان تامین شد و هزینه بسيار ناچيزي از ما دریافت شد كه جا دارد از تمام کادر درمان بیمارستان که نهایت تلاش خود را در جهت بهبود وضعیت فرزند اینجانب انجام دادند تشكر و سپاسگذاري را داشته باشم.

به گزارش ایسنا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به همراه معاونان این دانشگاه روز گذشته(21 آبان ماه) با حضور در بیمارستان شهرستانهای رامشیر، امیدیه و رامهرمز از نزدیک روند اجرای طرح تحول نظام سلامت را بررسی کرده و با تعدادی از بیماران و همراهان در خصوص نحوه رسیدگی توسط كادر بيمارستان و چگونگي تهیه دارو و ملزومات مورد نياز به گفتگو پرداختند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار