اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه اهواز از افزایش 3.5درصدی مصرف بنزین در حوزه عملیاتی این شرکت در هفت ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش ایرنا 'عبدالصاحب شمخانی' روز چهارشنبه در نشست خبری در ستاد مرکزی این شرکت در اهواز افزود: تا پایان مهر امسال، 566میلیون و 699هزار لیتر بنزین مصرف شد در حالی که این رقم در مدت مشابه پارسال 547میلیون و 442هزار لیتر بود.

وی گفت: این شرکت از نظر توزیع و مصرف بنزین در رده ششم کشوری قرار دارد.

شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز مسوولیت راهبری ، تامین و توزیع فرآورده های نفتی درمناطق مرکزی، غربی،شمال و شرق خوزستان را برعهده دارد و شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان مسوولیت تامین فرآورده های سوختی در جنوب خوزستان را عهده دار است.

شمخانی، میزان مصرف نفت گاز (گازوییل) را این مدت، 915میلیون و 394هزار لیتر عنوان کرد و گفت: میزان مصرف گازوییل در مقایسه با مدت مشابه پارسال که 857میلیون لیتر بوده حدود 6.7درصد افزایش دارد.

وی مصرف نفت سفید را در این مدت یک میلیون و 862هزار لیتر بیان کرد که این رقم در مقایسه بامدت مشابه پارسال که شش میلیون و 785هزار لیتر بود 72درصد کاهش نشان می دهد.

وی دلیل کاهش این فرآورده سوختی را توسعه شبکه گازرسانی و توزیع گاز مایع در مناطق عشایری و روستایی خوزستان عنوان کرد.

شمخانی تعداد جایگاه های عرصه بنزین در حوزه عملیاتی این شرکت را 102باب جایگاه ، دو منظوره 42 باب و جایگاه عرضه گاز فشرده(CNG) را 32باب عنوان کردو گفت: هم اکنون 23جایگاه جدید عرصه بنزین و گاز در حال ساخت است.

مدیرشرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز اظهارکرد: روزانه حدود پنج میلیون لیتر نفت کوره برای واحدهای صنعتی و نیروگاهی خوزستان به عنوان سوخت جایگزین مصرف می شود.

وی گفت: عمده نفت کوره مورد نیاز واحدهای صنعتی و نیروگاهی(نیروگاه دو هزار مگاواتی رامین) از پالایشگاه های اراک و اصفهان توسط تانکرهای نفتکش شرکت پخش فرآورده های نفتی تامین می شود.

شمخانی، در ادامه با بیان اینکه 100درصد بنزین و گازوییل و نفت سفید این شرکت،از پالایشگاه آبادان تامین می شود افزود:فراورده های سوختی از طریق لوله به انبار نفتی نظامیه در 10کیلومتری شمال اهواز که 680میلیون لیتر ظرفیت دارد انتقال می یابد و سپس از طریق تانکر به نواحی و جایگاه های زیرپوشش شرکت توزیع می شود.

وی با رد موضوع مصرف بنزین از تولیدات پتروشیمی در این شرکت و نقش آن در آلودگی هوای اهواز گفت:فرآورده های نفتی این شرکت پس از تایید در آزمایشگاه های معتبر و تایید کیفیت آن توزیع می شود.

شمخانی اظهارکرد:توزیع بنزین یورو چهار که از آن به عنوان بنزین پاک یاد می شود بدون محدودیت از اواخر آذر امسال در سطح جایگاه های شرکتی و خصوصی کلانشهر اهواز عرضه خواهد شد.

وی درادامه از اختصاص پنج میلیارد ریال برای بازسازی شش نمازخانه بین راهی توسط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز خبر داد.

وی گفت: با توجه به برگزاری اجلاس سراسری نماز که روزهای 10و 11 دی امسال با پیام رهبر معظم انقلاب در اهواز برگزار می شود این نمازخانه ها پیش از شروع این اجلاس نوسازی می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار