شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
معاون قضایی رییس کل دادگستری خوزستان گفت: باید با روابط ناسالم و جریان دلالی و کار چاق کنی به عنوان یکی از آسیب هایی که همواره دادگستری را مورد تهدید قرار می دهد با قاطعیت تام و بدون اغماض برخورد شود.

به گزارش پنج شنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری کل خوزستان، 'عبدالعباس زبیدی نیا' در دومین جلسه کار گروه سلامت اداری دستگاه قضایی استان گفت: فعالیت این افراد، باعث خدشه وارد شدن به اعتماد مردم نسبت به مجموعه دادگستری می شود و باید با برخورد قاطع و بدون اغماض با این افراد، به نوعی از عملکرد مجموعه دادگستری صیانت نمود .

وی با اشاره به اهداف دستگاه قضایی در ارتقای نظام سلامت اداری و نیز راهکارهای تحقّق این اهداف، افزود: رعایت قوانین و مقررات، نظارت دقیق و مستمر بر امور و استفاده از نیروی انسانی متعهد، متخصص و مسوولیت پذیر، از عوامل مهم و موثر در اصلاح شاخص های سلامت اداری محسوب می شود.

زبیدی نیا آموزش را اساس و زیربنای یک نظام هدفمند و سالم اداری دانست و خاطر نشان کرد: آموزش کارکنان در راستای قانون پذیری و رعایت قانون و همچنین آشنایی و عمل به آیین نامه ها، نقش مهمی در رسیدن به یک نظام سالم اداری دارد و اگر با برنامه ریزی صحیح، تمامی تدابیر در جهت ارتقای سلامت اداری اتخاذ شود، باعث رضایت بیشتر ارباب رجوع از دستگاه قضایی استان می شود.

قایم مقام دادگستری کل خوزستان نیز گفت: تعیین شاخص های تاثیرگذار در سلامت نظام اداری، بررسی و شناخت گلوگاه های آسیب پذیر احتمالی و ارائه راهکارهای موثر در جهت کاهش آسیب های اداری و ارتقای سلامت اداری از اهم وظایف این کارگروه است.

سید روح ا... طباطبایی افزود: یکی از مهم ترین راه های مبارزه با فساد و ارتقای سلامت نظام اداری، راه اندازی و توسعه فناوری الکترونیک است که می تواند در کاهش مراجعات مردم به محاکم تاثیرگذار باشد.

وی بر اهمیت رسیدگی به تخلف کارکنان تاکید کرد و گفت: قضاوت و رسیدگی به تخلف های اداری کارکنان و مدیران بسیار مهم و پیچیده است و در رسیدگی به پرونده ها و اتهام ها باید مباحث، منطبق بر واقعیت باشد و در هنگام صدور رای، جوانب مختلف موضوع مد نظر قرار گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار