اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
در خبری آمد که پس از سال ها تلاش و کوشش برای انتقال زندان کارون به بیرون شهر اهواز عملی خواهد شد.

اینکه زندان در بیرون شهر برده شود کار درستی است. از اینکه معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان خبر از اختصاص 2 میلیارد تومان برای ساخت زندان جدید یافته خیلی خوب است و از همه مهم تر اینکه به گفته معاون محترم استاندار حضور زندانیان با جرایم مختلف در کنار یکدیگر می تواند  آسیب های سو بسیاری در پی داشته باشد.

وی گفته: با انتقال زندانیان و تفکیک آنها یک کار ارزشمند در حوزه امور زندان ها انجام می شود که این اقدام در کشور بی سابقه خواهد بود.در این میان  سوالاتی برای شهروندان ایجاد می شود از قبیل:

آیا برای زندان جدید فضای آموزشی زدودن جرم  را در نظر گرفته شد؟

اگر قرار باشد از قبال فروش زندان کارون پول زندان جدید تاسیس شود زندانیان کجا اسکان داده می شود تا زندان جدید دایر شود ؟

پیشنهاد می شود در کنار زندان جدید دانشکده زندان ایجاد شود کسانی که سواد دارند می توانند در قبال تعهدی که می دهند بعد از ازادی از زندان برای دولت کار کنند و در این زندان از نظرات استادان و کارشناسان استفاده شود و زندانیان در هر گروه را به دانشکده بیاورند.

اگر دانشکده زندان درست شود هر زندان به غیر قاتل و خیانت کاران به ملت و کشور و دین و قتی آزاد شدند نه عمرشان هدر می رود و نه بی فرهنگی زندان را گسترش می دهند.

از نظر اقتصادی برای خوزستان مفید می شود. ما باید با افرادی که به زندان می روند  می توانیم آینده ای اقتصادی را برای شهر و استان مان در چشم انداز آینده ببینم چه فایده دارد.

 زندانی چک، زندانی مهریه ، زندانی مشاجره  که حتی تا 10 سا زندان می روند بی خود وبی جهت در چهار گوشه زندان بماند تا جامعه متضرر بشود.

زندانی در کنار زندان بودنش می تواند ساخته شود و آدمی مفید برای اول خودشان وبعد برای جامعه باشند.

طبق فرمایش امام خمینی (ره) که فرمودند زندانها باید به دانشگاه تبدیل شوند، فعالیت های فرهنگی می تواند به این امر مهم جامع عمل پوشاند.

ترویج فعالیت های فرهنگی در زندان ها می تواند از تکرار مجدد جرم جلوگیری و مددجویان را که ناخواسته در این راه گام برداشته اند به مسیر مستقیم هدایت کند.

 امروز اولویت کاری سازمان زندان ها انجام فعالیت های فرهنگی است که در قالب کلاس های مختلف علمی، آموزشی، مذهبی و ورزشی در حال انجام است.همواره تلاش می کنیم تا مددجویان نهایت استفاده را از این کلاش ها داشته باشند.
 اکثر مددجویان در کلاس های قرآنی و مذهبی شرکت می کنند و در این زمینه نیز نتایج خوبی را کسب کرده اند.در تمامی مناسبت های ملی و مذهبی آیین هایی با حضور مددجویان برگزار می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار