اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
سخنی با دکتر علی لاریجانی
 دکتر محسن صنیعی

جناب آقای دکتر علی لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

ظاهرا، انتخاب وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری و تایید آن توسط نمایندگان مجلس نهم، برای دانشگاهیان به یک آرزو تبدیل شده است و با شنیده هایی که از نمایندگان صاحب نام مجلس برمی آید، تایید چهارمین وزیر پیشنهادی، با اما و اگر روبرو است. در این خصوص لازم می دانم نکاتی را به استحضار حضرت عالی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برسانم.
 
1- کاملا مشخص است که حساسیت نمایندگان مجلس نهم که تاکنون باعث شده است، آقایان دکتر میلی منفرد و دکتر نیلی احمدآبادی در مرحله رای اعتماد رای نیاورند و آقای دکتر فرجی دانا، پس از 9 ماه وزارت، در مرحله استیضاح، رای نیاورد، نه برنامه کاری، مدیریت، سوابق علمی، مقبولیت در میان دانشگاهیان و نه حتی سوابق درخشان انقلابی و سوابق در دوران دفاع مقدس است. از نظر نمایندگان مجلس نهم، تنها و تنها حساسیت، حساسیت نسبت به انتخابات 88 است. در آستانه رای اعتماد به کابینه دولت یازدهم، در مردادماه 92، از طریق سایت مجلس، نامه ای را خدمت حضرت عالی ارسال نموده بودم و مطرح کردم که انتخابات 88، به یک اختلاف ملی تبدیل شده است. در مقابل این اختلاف ملی دو راه را می توان انتخاب کرد، یا برای سال ها صورت مساله را پاک کنیم و با نگاه به آینده، در فکر حل بحران های مختلف کشور باشیم و راه دیگر آن است که یک تحقیق ملی صورت گیرد و سهم قصورها و تقصیر همه گروه ها و افراد را مشخص کنیم. البته من پاک شدن صورت مساله را برای سال ها پیشنهاد می کنم.

2- همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همه مدیران جمهوری اسلامی می توانند شهادت دهند که همه آرایی که در انتخابات های مختلف به کاندیداها داده می شود، آرایی است که به کاندیداهای مورد تایید شورای نگهبان داده شده است و رایی به نظام جمهوری اسلامی بوده است. اگر شرکت در انتخابات ها، به عنوان یک شهادتین بر اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی است، پس قطعا همه نزدیک به 40 میلیون نفری که در انتخابات 88 در انتخابات شرکت کرده بودند و همه بیش از 36 میلیون نفری که در انتخابات 92 شرکت کردند، معتقدین به نظام جمهوری اسلامی هستند و همه کسانی هستند که در فکر عزت و سرفرازی نظام جمهوری اسلامی هستند، حال سئوال این است که کسانی که بر اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی، شهادتین داده اند، چرا گروه کثیری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تمایل دارند که این افراد را به ضدیت نظام محکوم کنند؟

اگر شرکت در انتخابات ها، رای به نظام جمهوری اسلامی است، پس قطعا کسانی که توانسته اند، مردمی را که اشتیاق به شرکت در انتخابات تشویق کنند، نسبت به کسانی که فقط رای خود را به صندوق ریخته اند، خدمت بسیار بزرگ تری به نظام جمهوری اسلامی انجام داده اند.  حال به همه برادران جریان اصول گرا توصیه می کنم که اگر حتی یک نفر که تمایل به شرکت در انتخابات نداشته است، را تشویق به شرکت در انتخابات کرده اید و تشویق کرده اید که به یکی از کاندیداهای اصول گرا در انتخابات 92 رای بدهند، معرفی کنید. این در حالی است که همه گواهی می دهند که جریان اصلاحات با پشتیبانی از آقای دکتر روحانی در انتخابات 92، توانستند بسیاری از کسانی را که برای شرکت در انتخابات تردید داشتند، وارد انتخابات کنند و حماسه آفرین 24 خرداد 92 شوند. حال سئوال این است که کسانی که فکر نمی کنم توانسته باشند غیر از رای خود، کسان دیگری را وارد انتخابات کنند، خدمت بزرگ تری به نظام جمهوری اسلامی انجام داده اند، یا کسانی که توانستند خیل کسانی را که برای شرکت در انتخابات تردید داشتند، را وارد انتخابات کنند و حماسه 24 خرداد 92 را آفریدند؟

3-  سخنی دیگر، آیا اگر بالاترین رشد علمی به عنوان یک افتخار برای نظام جمهوری اسلامی یاد می شود، این افتخار را دانشگاهیان آفریده اند یا این افتخار از غیب آفریده شده است؟ آیا دانشگاه هایی که در طول 15 ماه گذشته، 6 ماه با سرپرستی اداره شده است و هم چنان تعیین وزیر آن در هاله ای از ابهام است، می توانند با انگیزه لازم، روند امور را به پیش ببرند؟ آیا هنگامی که این گونه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر روی وزرای پیشنهادی علوم، تحقیقات و فنآوری که همه در میان دانشگاهیان دارای مقبولیت بوده اند حساسیت به خرج می دهند به معنای مقابله مجلسیان با دانشگاهیان نیست؟ آیا نشان دادن این تقابل با جامعه دانشگاهی، به نفع نظام جمهوری اسلامی است؟

4- در پایان امیدوارم که مجلس شورای اسلامی بتواند با تدبیر لازم، به وزیری که مقبولیت لازم را در جامعه دانشگاهی دارا هست، رای بدهند و بدین ترتیب وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری از بلاتکلیفی خارج شود. امیدوارم که عدم رای شما به دکتر فخرالدین دانش آشتیانی، به صورت نمادین به معنای عدم رای مجلس به دانش در این مملکت، تلقی نشود.

با تشکر
 دکتر محسن صنیعی
عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار