اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:
ایدنی افزود: تیم بازرسی استانداری که در دانشگاه حاضر شدند به عنوان یک ناظر خارجی با نگاه سیستمی این گزارش را دادند که بین دانشکده های دانشگاه دانشکده توانبخشی بهترین رتبه را دارد ولی این کارنامه تنها مربوط به رئیس دانشکده نیست و مربوط به همه اعضا دانشکده است.
اعضاء هیئت علمی دانشکده توانبخشی، میزبان رئیس و تعدادی از اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بودند تا در نشستی صمیمی به بیان دیدگاهها و مسائل آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و همچنین دغدغه های فراروی خود به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه بپردازند.

در این نشست که با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، دکتر عبداله رفیعی معاون توسعه آموزش، دکتر مالک کنانی معاون توسعه مدیریت و منابع، دکتر نادر صاکی معاون توسعه پژوهش و فناوری ، دکتر ایرج نظری معاون درمان، دکتر ساسان موگهی معاون دانشجویی فرهنگی و مهندس مجتبی اورکی مدیر روابط عمومی دانشگاه برگزار گرديد، در ابتدا دکتر شاطر زاده رئیس دانشکده به بیان گزارشی از اقدامات و برنامه های انجام شده و در حال اجرای دانشکده اشاره کرد و در ادامه خانم دکتر نگین مرادی به معرفی برنامه راهبردی این دانشکده پرداخت. همچنین در ادامه اعضاء هیئت علمی دانشکده توانبخشی به بیان نظرات، دیدگاه ها، انتقادات و مشکلات مدنظر خود پرداختند که از جمله موارد مطروحه در این نشست می توان به رسیدگی به وضعیت کلینیک های آموزشی بیمارستان ها، فرصت های تحقیقاتی و مطالعاتی، مسکن اعضا هیئت علمی، خرید تجهیزات کمک آموزشی کلینیک های گفتار درمانی و گرفتن مجوز phd رشته گفتار درمانی اشاره نمود.

دکتر اسماعیل ایدنی نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضا هیئت علمی دانشکده توانبخشی گفت: یکی از آفات مدیریت این است که مدیر نتواند ارتباط خوبی با زیر مجموعه خود برقرار کند یعنی مسیر اطلاعاتی که به او میرسد مسیر مدیرانی است که با او کار میکنند و این مدیران ممکن است که اطلاعاتی که میدهند اطلاعات درستی نباشد تا خود زیر سوال نروند و این در دراز مدت باعث ایجاد یک شکاف وسع بین بدنه و مدیریت میشود که این شکاف ممکن است بصورت جناحی و قطبی تبدیل شود و بدنه سازمان، مدیریت را از خود ندانسته و حداکثر تلاش کارمندان این است که از تصمیمات تکمین کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: هر دوران مدیریتی بلاخره روزی تمام میشود و نباید وقتی این دوره به پابان رسید احساس جدا بودن از بقیه به مدیران دست بدهد به همین خاطر باید سیستمی طراحی و پیاده سازی شود تا باعث ایجاد شکاف بین مدیریت و کارکنان نشود.

رئیس دانشگاه گفت: حضور در دانشکده و در بین اعضا هیئت علمی یک تلنگر است تا بدانیم جایگاه اصلی ما اینجاست  و اگر ارتباط ما با اعضا هیئت علمی کم است ناشی از اراده و خواست ما نیست زیرا ما خودمان را از شما میدانیم ولی بخاطر مشغله های زیاد ممکن است دچار دغدغه های زیاد شویم و فرصت حضور و دیدار با اعضا هیئت علمی و کارکنان از دست برود.

این مقام مسئول ادامه داد: یک سیاست کلی مد نظر بنده  است که اگر نهادینه شود به سود دانشگاه است و آن اقتدار زدایی و تمرکز زدایی از هیئت رئیسه و واگرایی و واگذاری خدمات به محیط است که اگر نهادینه شود و به عنوان یک حق برای هیئت علمی تعریف شود همه ما پاسخگو خواهیم بود بنابراین باید با همکاران با حس همترازی صحبت کنیم نه از موضع رئیس و مرئوس، زیرا آن چیزی که جایگاه ما را تعیین کرده یک حکم است نه برتری های علمی یا فضیلت های اخلاقی و تصمیماتمان باید برآمده از نظرات همه باشد و اگر میخواهیم امورات دانشگاه بخوبی پیش برود هم در بعد تصمیم سازی ها هم در بعد تصمیمی گیری و هم در بعد اجرایی باید در دانشگاه تمرکز زدایی شود.

ایدنی افزود: تیم بازرسی استانداری که در دانشگاه حاضر شدند به عنوان یک ناظر خارجی با نگاه سیستمی این گزارش را دادند که بین دانشکده های دانشگاه دانشکده توانبخشی بهترین رتبه را دارد ولی این کارنامه تنها مربوط به رئیس دانشکده نیست و مربوط به همه اعضا دانشکده است.

رئیس دانشگاه در پایان گفت: آن چیزی که مهم است این است که در یک جو فضا بگونه ای باشد که اقلیت بتواند تبدیل به اکثریت شود و در پی حذف افراد نباشیم زیرا با حذف افراد خودپالایشی رخ نمیدهد و این برای هر سیستمی خطرناک است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار