اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۶۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
موسوی گفت: امروز بستر لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهر اهواز آماده است و از همه خیرخواهان و دلسوزان درخواست می کنم در شرایط اقتصادی ویژه ای که در آن قرار داریم، مدیریت شهری را در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی یاری رسانند.
جلسه هیات عالی سرمایه گذاری شهرداری اهواز با حضور مهندس سیّد خلف موسوی شهردار اهواز، حجه الاسلام و المسلمین سعادت نیا رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز، خانم صالح پور رئیس کمیسیون مشارکت های شورا و خانم زمان پور عضو شورا و سایر مدیران و معاونین شهردار برگزار شد.
مهندس موسوی در حاشیه این جلسه از پایان فرآیند برون سپاری کشتارگاه صنعتی اهواز با تایید هیات عالی سرمایه گذاری شهرداری اهواز خبر داد و گفت: موضوع سلامت و امنیت غذایی شهروندان اهوازی برای مدیریت شهری از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است و در همین زمینه خط صنعتی کشتارگاه صنعتی اهواز با سرمایه‌ای حدود 85 میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری اهواز در شهریورماه سال جاری به بهره‌برداری رسید که شامل خطوط مکانیزه کشتارگاه، ساخت سردخانه‌ها، ساختمان‌ها و آغل انتظار دام و تامین تجهیزات برقی و مکانیکی کشتارگاه است.
شهردار اهواز، فعالیت یک کشتارگاه صنعتی را عبارت از اقدامات قبل، حین و بعد از کشتار دانست که برای راه‌اندازی تمامی این بخش‌ها، شهرداری تصمیم گرفت کشتارگاه صنعتی اهواز را برون‌سپاری نماید تا ضمن بهره‌برداری از خطوط کشتار مکانیزه، واحدهای فراوری نیز توسط بخش خصوصی در مدت یک سال تاسیس شوند.
مهندس موسوی برون سپاری کامل کشتارگاه صنعتی را تجربه ای تازه در سطح کشور اعلام کرد و توضیح داد: این کشتارگاه با ظرفیت کشتار 2 هزار راس دام سبک و 200 راس دام سنگین در یک شیفت 8 ساعته حدود 46 درصد گوشت قرمز مورد نیاز مردم استان را تامین می‌کند.
شهردار اهواز تصریح کرد: به گفته مسئولان دامپزشکی استان در صورت راه اندازی این کشتارگاه، سه کشتارگاه سنتی در شهرستان های باوی، سوسنگرد و حمیدیه تعطیل خواهند شد و با توجه به ناکارآمدی کشتارگاه‌های سنتی، ذبح و کشتار دام باید از طریق صنعتی به صورت علمی صورت پذیرد که همه این موارد در بهره برداری از کشتارگاه صنعتی اهواز مورد توجه بوده است.
شهردار اهواز مساحت این کشتارگاه را بالغ بر 5 هزار متر مربع زیربنا شامل دو هزار متر سالن کشتارگاه، یک هزار متر سالن آغل و دو هزار متر مساحت سردخانه اعلام کرد و خاطرنشان نمود: نظر به چهار مرتبه اعلام فراخوان عمومی و ارزیابی دقیق شرکت کنندگان وفق قوانین و شیوه نامه سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرداری اهواز و اخذ تضامین لازم حقوقی و مالی به نظر می رسد که منافع شهروندان به خوبی در این فرآیند رعایت شده است و امیدواریم این تلاش ها با عملکرد خوب شرکت برگزیده در فرخوان همراه باشد.
مهندس موسوی صیانت از حقوق شهروندان، ارتقاء سطح بهداشت و امنیت غذایی و استفاده از سرمایه های بخش خصوصی و مشارکت مردم در مدیریت شهری را از اهداف برون سپاری کشتارگاه صنعتی اهواز دانست و گفت: امروز بستر لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهر اهواز آماده است و از همه خیرخواهان و دلسوزان درخواست می کنم در شرایط اقتصادی ویژه ای که در آن قرار داریم، مدیریت شهری را در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی یاری رسانند.
شهردار اهواز صرفه جویی در نیروی انسانی، کاهش هزینه های غیر ضرور و مازاد و درآمدزایی را از دیگر ویژگی های فرآیند برون سپاری کشتارگاه صنعتی اهواز عنوان کرد و در پایان گفت: ما در ابتدای راه مشارکت با بخش خصوصی در مدیریت شهری هستیم، باید تجارب اولیه را با الگو پذیری از نمونه های موفق کشوری و تطبیق با آخرین متدهای علمی و سازگار با مقتضیات بومی پیش برده و در این راه با ترمیم مشکلات و نواقصی که به طور طبیعی در روند کارها با آن ها مواجه خواهیم بود درصد رضایتمندی عمومی از اقدامات و خدمات شهرداری را افزایش دهیم.
گفتنی است در کشتار صنعتی دام 24 ساعت قبل از کشتار در آغل انتظار می‌ماند، فاصله زمانی یا انتظار دام قبل از کشتار برای عدم توجه دام در زمان اعمال کشتار به دلیل حفظ انرژی مورد نیاز در گوشت قرمز است. پس از آن دام در حمام ضد کنه شست‌وشو داده می‌شود و بعد از تایید دامپزشک وارد سالن کشتار می‌شود، قرار دادن لاشه روی ریل و در ارتفاع به لحاظ آلودگی زمین، نگهداری 24 ساعته کشتار در سردخانه در دمای صفر تا چهار درجه، فرآوری تمام ضایعات در مصارف مختلف از دیگر مزایای کشتارگاه صنعتی است.
همچنین، رعایت شاخص‌های بهداشتی در کشتارگاه سنتی نزدیک به 70 درصد است و با توجه به اینکه 300 بیماری مشترک بین دام و انسان وجود دارد، ساخت کشتارگاه صنعتی با شاخص بهداشتی 100 درصد از ملزومات شهر اهواز است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
comment
0
0
comment این اقدام خیلی خوبیه ولی نیاز به احداث یک بازار بزرگ ماهی در شهر اهواز به شدت احساس میشود؛ در حال حاضر در سایر کلانشهرهای کشور که اصلا موقعیت بندری هم ندارند بازارهای بسیار بزرگ و مجهز عرضه ی محصولات دریایی راه اندازی شده است ولی شهر اهواز با وجود نزدیکی به انواع صیدگاه ها از چنین امکانی محروم مانده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار