اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۷۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
فرماندار اهواز :
ارزانی درباره چگونگی روند تعطیلی اهواز در مواقع گرد و غبار اظهار کرد: اعلام تعطیلی بر اساس دستورالعمل‌های خاصی صورت می‌گیرد و ما نیز ملزم به رعایت این دستورالعمل‌ها هستیم و بر اساس درجه‌بندی آلودگی موجود در هوا تصمیم می‌گیریم که تعطیل کنیم یا نکنیم.
فرماندار اهواز گفت: هر فرماندار مسئول اجرای سیاست‌های دولت در شهرستان خود است اما مهم‌ترین وظیفه فرماندار در هر شهر، برقراری امنیت و توجه به حفظ امنیت است.

 اسماعیل ارزانی بیرگانی اظهار کرد: فرمانداری وظیفه دارد بر اساس قانون بر اعمال و عملکرد دستگاه‌های اجرایی دولتی یا غیردولتی، شهرداری‌ها، شوراها و دستگاه‌هایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، نظارت و بازرسی داشته باشد.وی با اشاره به نظراتی که فعالیت یا اظهارنظر فرماندار در برخی مسائل شهری را مداخله عنوان می‌کنند، تصریح کرد: بعضی از مردم یا اشخاص، اطلاع خاصی در زمینه وظایف فرمانداری ندارند که باید در این زمینه اطلاع‌رسانی‌هایی صورت بگیرد.

ایجاد دفتر رسیدگی به حاشیه‌های شهر

ارزانی با بیان این‌که به جای عبارت مناطق حاشیه‌نشین، بهتر است از عبارت مناطق کم‌برخوردار استفاده شود، درباره وضعیت این مناطق عنوان کرد: این فرمانداری درصدد است برای ساماندهی و رسیدگی به امور مختلف در این مناطق، دفتری در اهواز دایر و با هدف ایجاد هماهنگی در امور دستگاه‌های مختلف در مناطق حاشیه‌نشین فعالیت کند.

وی افزود: مناطق حاشیه‌نشین اهواز که از جمله آنها می‌توان به عین 2، ملاشیه، منبع آب، حصیرآباد، زویه و زرگان اشاره کرد، به هر حال مشکلاتی دارند و قصد ما هماهنگی در امور و خدمات مختلف شهری در این مناطق است و قصد دخالت در کار شهرداری یا ارگان‌های دیگر را نداریم.

فرماندار اهواز گفت: کلانشهر اهواز از نظر جمعیت حاشیه‌نشین با 440 هزار نفر ساکن، رتبه نخست را در کشور دارا است و این جمعیت، یک‌سوم جمعیت کل شهر اهواز را در بر می‌گیرد.

وی اظهار کرد: وضعیت حاشیه‌نشینی در اهواز با سایر استان‌های کشور متفاوت است، در استان‌های دیگر حاشیه‌نشینی از سکونت در بخش‌ها آغاز می‌شود و به تدریج به شهرستان‌ها و سپس به مراکز استان و کلان‌شهرها می‌رسد، در صورتی که در اهواز با وقوع جنگ تحمیلی مردم خوزستان از شهرهای مختلف از جمله هویزه، دشت‌آزادگان، خرمشهر و آبادان به استان‌های دیگر مهاجرت کردند و یا مستقیما وارد شهر اهواز شدند و در این شهر سکونت گزیدند.

ارزانی اظهار کرد: اگر حجم حاشیه‌نشینی در شهرهای دیگر استان‌های کشور همچون جوی آبی بود اما با وقوع جنگ، جمعیت حاشیه‌نشین همچون سیلی وارد اهواز شد.

وی افزود: در هر صورت مردم حاشیه‌نشین یا مناطق کم برخوردار اهواز، همشهری و هم‌استانی ما هستند و باید به آنها خدمات‌رسانی کرد.

ابهاماتی در مرز اهواز و کارون وجود دارد

فرماندار اهواز درباره اختلاف‌نظرهای موجود در مرزبندی شهرستان کارون و اهواز عنوان کرد: یک سری ابهاماتی در این زمینه وجود دارد که باید این ابهامات توسط مرکز رفع شود.

وی گفت: با وجود این ابهامات، بیشترین مشکلات در زمینه ارائه خدمات شهری و فعالیت شهرداری‌ها رخ داده است که به هر حال تا روشن شدن وضعیت، از اهواز به شهرستان کارون کمک‌رسانی می‌شود.

ارزانی ادامه داد: کارون، یک شهرستان خلق‌الساعه بوده است و بنابراین مشکلات خاص خود را دارد. در حال حاضر به دستور استاندار، مسائل مربوط به این دو شهرستان تا قبل از ابلاغ مرکز، میان خود دو شهرستان بررسی و رسیدگی می‌شود تا مصوبات اصلی از مرکز به ما ابلاغ شود.

میدان چهارشیر تغییر می‌کند؟

وی در زمینه مساله ترافیک در شهر اهواز گفت: سرعت افزایش جمعیت خودروها بیشتر از سرعت تعریض و توسعه معابر شهری بوده است. در سال‌های جنگ، اقدام عمرانی در اهواز صورت نگرفت و پس از جنگ نیز شاهد تبعات آن بودیم، در حالی که در استان‌های دیگر این گونه نبود. با این حال، شهرداری اهواز در بحث ترافیک خوب عمل کرده است.

ارزانی درباره میدان چهارشیر اهواز و احتمال اعمال تغییر در این میدان که اثری تاریخی و ثبت ملی است، تصریح کرد: البته موضوع احداث زیرگذر یا روگذر در این میدان هنوز به صورت جدی مشخص نیست.

وی افزود: در هر صورت در این مسیر گره و ترافیک وجود دارد که باید فکری برای آن اندیشید.

فرماندار اهواز در زمینه انتقال بنکداران شهر اهواز عنوان کرد: بحث انتقال بنکداران در مجموع یک کار همراه با مدیریت شهری بود که تمام ارگان‌های مرتبط از جمله شهرداری اهواز ، دادگستری، قوه قضاییه، نیروی انتظامی و به ویژه خود بنکداران در این مساله همکاری لازم را داشتند و وجود هماهنگی بین تمام بخش‌ها موجب شد که این کار انجام شود.
نمی‌توان همه روزهای آلوده را تعطیل کرد

وی درباره چگونگی روند تعطیلی اهواز در مواقع گرد و غبار اظهار کرد: اعلام تعطیلی بر اساس دستورالعمل‌های خاصی صورت می‌گیرد و ما نیز ملزم به رعایت این دستورالعمل‌ها هستیم و بر اساس درجه‌بندی آلودگی موجود در هوا تصمیم می‌گیریم که تعطیل کنیم یا نکنیم.

ارزانی با تصریح این که نمی‌توان همه روزهای آلوده و غبار‌آلود را تعطیل کرد، اظهار کرد: در مجموع تعطیلی‌های مداوم تبعاتی دارد و تعطیلی ادارات و بانک‌ها به مردم و زندگی روزمره در استان و اقتصاد و بازار خوزستان آسیب‌هایی خواهد زد.

قطار شهری بودجه سنگینی نیاز دارد

وی درباره پروژه قطار شهری اهواز گفت: فرمانداری عملا در این پروژه نقشی ندارد اما معتقدیم که میزان کار انجام شده، زیاد نیست و این پروژه بودجه سنگینی نیاز دارد.

فرماندار اهواز اظهار کرد: اجرای پروژه‌های قطار شهری در دیگر استان‌ها نیز در زمانی طولانی صورت گرفته است و این پروژه‌ها معمولا با تاخیر اجرایی می‌شوند.

فرهنگ و هنر خوزستان مشکل سخت‌افزاری دارد

وی درباره این‌که آیا فرمانداری اهواز در زمینه مسایل فرهنگی و هنری استان مسئولیت یا نقشی را بر عهده دارد یا خیر، تصریح کرد: در بخش فرهنگ و هنر خوزستان مشکل سخت‌افزاری داریم که در صدد هستیم تا جایی که امکان دارد این مشکلات را حل کنیم.

هدف از ایجاد کارگروه حمایت از صنعت

ارزانی با اشاره به ایجاد کارگروه حمایت از صنعت اظهار کرد: قصد ما از ایجاد این کارگروه، بررسی و پیگیری مشکلات صنعت استان است و منظور ما رسیدگی به مشکلات بزرگ نیست.

وی تصریح کرد: برخی صنایع، مشکلات خیلی جزئی و کوچکی دارند که می‌توان با پیگیری و از طریق دستگاه‌های مرتبط این مشکلات را حل و فصل کرد که این کارگروه به این مشکلات خواهد پرداخت.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
comment
0
0
comment ایا وقت ان نرسیده است که از چنین کارهای جمعی موثری برای حل و فصل مسائل زیست محیطی استان بهره گرفته شود؟!
قطعا رسیدگی به وضعیت الاینده های اب و هوای استان با مشارکت همه مسئولان امکانپذیر خواهد بود؛ واقعا اگر استاندار،فرمانداران،شهرداران و دستگاه قضایی استان بخواهند و متحد و هماهنگ عمل کنند بی شک میتوانند برخورد قاطعی با عوامل الوده کننده ی اب و هوای استان داشته باشند و خدمتی ماندگار و فراموش نشدنی از خود به یادگار بگذارند، ایا چنین خواهد شد؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار