اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳
نویسنده: حسین عبدالعزیزی
هفته گذشته دکتر حسن امامی رضوی قائم‌مقام وزیر بهداشت اعلام کرده بود که بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کل پول‌های بازار سلامت، پول‌هایی است که به صورت زیرمیزی در بخش درمان گرفته می‌شد و وزارت بهداشت با اعتبار یک هزار میلیاردی که برای افزایش تعرفه‌ها گذاشت تقریبا بیش از ۵ هزار میلیارد تومان پول‌های زیرمیزی را از این بازار جمع کرد.

وی با بیان اینکه برای پزشکان سقف درآمدی می‌گذاریم، تصریح کرد : در مورد مرحله سوم طرح تحول سلامت که ابلاغ کتاب ارزش های نسبی خدمات سلامت بود، مقداری در رسانه ها بی انصافی شد و اطلاعات درستی به مردم منتقل نشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پس از اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت که از پانزده آبان ماه امسال، معرفی و رونمایی از سامانه تلفنی 1690 برای رسیدگی به شکایات مردمی ناشی از دریافت وجوه غیرمتعارف توسط پزشکان، خوشبختانه تا کنون مواردی که احراز تخلف باشد مشاهده نشد.
دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در این زمینه تصریح کرد: ناگفته نماند که البته موارد شکایتی وجود داشته است که پس از بررسی مشخص شده که شکایت تعرفه ای نبوده و مربوط به سایر حوزه های خدماتی است .
وی با تاکید براینکه در مورد تعرفه های خدمات درمانی که برای بیماران بستری در بیمارستان انجام می شود تخلفی محرز نشده است، خاطرنشان کرد: صیانت از حقوق بیماران از تکریم جامعه پزشکی جدا نیست، بنابراین فکر نکنیم حمایت از حقوق بیماران و مردم از کانال تخریب جامعه پزشکی و هجمه آوردن به پزشکان می گذرد.
رییس شورای عالی نظام پزشکی کشور با بیان اینکه جامعه پزشکی جامعه ای خدوم است و خدماتی که پزشکان از ابتدای انقلاب تا کنون انجام داده اند ماندگار و ارزشمند است، افزود: نتیجه این تلاش ها، از خودگذشتگی ها و فعالیت ها استقرار یک نظام سلامت کارآمد در کشور است که از این حیث در منطقه سرآمد هستیم.
این مقام مسئول تصریح کرد: در هر قشری ممکن است تخلف صورت بگیرد، مهم این است که ساز و کارها به نحوی باشد که بتواند پالایش لازم را انجام دهد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، گفت: در مورد تعرفه ها و هزینه های خدمات درمانی یک بیماری مزمن و درد کهنه در جامعه وجود دارد که بخشی از آن به این دلیل بود که قیمت گذاری خدمات درمانی مناسب و مطلوب نبود و بعضا عمل های جراحی همچون لوزه از یک ویزیت هم نرخش پایین تر بود.
دکتر ایدنی در پایان اظهار کرد: با توجه به ریسکی که این خدمات داشت حقوق فنی پزشکانی که این خدمات را انجام می دادند مناسب نبود و این خود بستری را برای دریافت های غیرمتعارف در جامعه فراهم کرده بود و دیگر اینکه تمایل جامعه پزشکی به تحصیل در این رشته ها که پایه ای هم هستند روز به روز کاهش پیدا می کرد، اما خوشبختانه با بازنگری و تعریف مجدد تعرفه ها و اجرای کتاب ارزش گذاری جدید خدمات سلامت در قالب فاز سوم طرح تحول نظام سلامت، عدالت بین رشته ای مطلوبی فراهم شده است که بستر دریافت های غیرمتعارف را برخواهد چید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار