شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
با حضور فرماندار اهواز و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان
در حال حاضر 97 واحد صنعتی در حال بهره‌برداری، 8 واحد در حال نصب ماشین‌آلات، 23 واحد در حال نصب سوله، 17 واحد در مرحله دیوارکشی و خدمات ساختمانی و 110 واحد در حال واگذاری زمین در این شهرک هستند.
با حضور فرماندار اهواز و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان و صنعتگران شهرک صنعتی شماره 3 شهرستان، مشکلات و مسایل این شهرک روز گذشته، 11 آذرماه در محل شرکت فولاد پایا (واقع در شهرک شماره 3) مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
 
اسماعیل ارزانی‌بیرگانی، فرماندار اهواز در نشست با صنعتگران این شهرک اظهارکرد: ما نمی‌توانیم بگوییم که تمام مشکلات این شهرک را حل می‌کنیم اما می‌توانیم قسمتی از این مشکلات را حل کنیم و باعث افتخار ما است بتوانیم قدمی برای صنعتگران برداریم.
 
وی افزود: اگر برای یک نفر اشتغال ایجاد کنیم، قطعا یک مجرم از شهر کاسته می‌شود و بالعکس؛ به هر حال افراد شاغل کمتر تخلف می‌کنند و به نوعی عامل بازدارنگی وجود دارد.
 
ارزانی‌بیرگانی در زمینه مساله مخابرات و مباحث ارتباطی این شهرک عنوان‌کرد: جای تاسف است که خدمات مخابراتی و ارتباطی شهرک در حد خدمات روستایی است، در حالی که واحدهای صنعتی باید از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های ارتباطی و مخابراتی برخوردار باشند. این شهرک حتی یک تابلو بزرگ راهنمایی که در خور این شهرک باشد، ندارد.
 
فرماندار اهواز گفت: از اداره راه‌آهن می‌خواهیم با توجه به عبور خط راه آهن از داخل این شهرک، مساله امنیت و حفاظت از این خط و شهرک را مورد توجه قرار دهند و به راه‌آهن مهلت می‌دهیم ظرف 2 هفته آینده این مساله را پیگیری کند.
 
در ادامه علیرضا طباطبایی، مدیرعامل یک شرکت خدماتی واقع در شهرک صنعتی شماره 3 اهواز با تشریح مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در این شهرک، اظهارکرد: این شهرک 255 واحد صنعتی را در خود جای داده که مساحت واحدهای صنعتی آن بین 1200 مترمربع تا 70 هزار مترمربع است.
 
وی افزود: در حال حاضر 97 واحد صنعتی در حال بهره‌برداری، 8 واحد در حال نصب ماشین‌آلات، 23 واحد در حال نصب سوله، 17 واحد در مرحله دیوارکشی و خدمات ساختمانی و 110 واحد در حال واگذاری زمین در این شهرک هستند.
 
طباطبایی تصریح‌کرد: با توجه به این‌که مسوولان ادارات بیمه، بانک‌ها و دارایی در این نشست حضور ندارند انتظار داریم در اولین فرصت نشستی با حضور مسوولان این ادارات برگزار شود زیرا 50 درصد مشکلات صنعتگران این شهرک مربوط به مسایل بیمه، دارایی و بانک‌ها است.
 
وی عنوان‌کرد: همواره مسوولان کشور مسایلی همچون ایجاد اشتغال، حمایت از تولید و صنایع کوچک را مطرح می‌کنند؛ همچنین رویکرد مورد تاکید مسوولان استانی نیز حمایت از تولید است اما متاسفانه در نهایت حرف آخر آن‌ها این است که امکان حمایت یا تخصیص اعتبار وجود ندارد و به دلیل کمبود منابع، در نهایت کاری برای صنعت انجام نمی‌شود.
 
طباطبایی ادامه‌داد: کمبود آب یکی از مشکلات اساسی شهرک صنعتی 3 اهواز است؛ عملا در 6 ماه گرم سال به هیچ وجه آب شرب و صنعتی نداریم. پیگیری‌های مختلفی برای این مساله صورت گرفت که در نهایت مسوولان اداره آبفا می‌گویند امکان تامین آب بیش از این نیست. در حال حاضر آب برای منازل نیز وجود ندارد و ما فقط می‌توانیم روزانه 5 تا10 تانکر آب در اختیار صنعتگران قرار دهیم.
 
وی افزود: بیش از 230 واحد صنعتی به‌طور میانگین یک روز در میان 200 هزار تومان هزینه بابت تانکر آب صرف می‌کنند که انتظار داریم مدیریت آبفای اهواز مساله آب را به صورت اساسی برای ما حل کند.
 
طباطبایی در زمینه برق و تامین روشنایی اظهارکرد: شرکت توزیع برق استان همکاری‌های خوبی با ما داشته است و وضعیت روشنایی نسبتا مطلوبی داریم اما هر واحد صنعتی حدود 45 تا 70 میلیون تومان برای ایجاد ترانس اختصاصی و پایه‌های برق هزینه می‌کند تا بتواند از انرژی برق برای واحد خود برخوردار شودگ انتظار داریم مساله هزینه‌های تامین روشنایی معابر شهرک نیز مورد بررسی قرار گیرد.
 
وی درباره وضعیت مخابراتی و ارتباطی شهرک نیز بیان‌کرد: اگر چه ما در عصر ارتباطات قرار داریم اما متاسفانه شهرک صنعتی شماره 3 اهواز از هرگونه امکانات فیبرنوری محروم است و کلیه واحدهای صنعتی در حال بهره‌برداری، از خطوط وایرلس مربوط به مرکز برومی استفاده می‌کنند که خدمات مناسبی از طریق این خطوط قابل تامین نیست.
 
طباطبایی گفت: در حال حاضر امکان واگذاری خطوط جدید تلفن وجود ندارد و با وجود پیگیری‌های متعدد متاسفانه تاکنون در این خصوص هیچ نتایجی دریافت نشده است. اگر کل 255 واحد صنعتی اینجا مشغول به فعالیت شوند، به طور میانگین هر واحد 5 تا 10 خط تلفن نیاز دارد که انتظار داریم این مشکل هم حل شود.
 
وی در ادامه به عبور خط راه آهن از داخل شهرک اشاره و خاطرنشان‌کرد: خط راه آهن از وسط شهرک می‌گذرد و شهرک را به 2 قسمت تبدیل کرده است؛ در سال 80 قرار شد زمینی جهت عبور خط راه آهن در اختیار راه آهن قرار گیرد، به این شرط که در ازای آن امکاناتی به شهرک صنعتی داده شود. در نهایت زمین توسط مدیریت وقت شرکت شهرک‌ها واگذار شد اما از زمان واگذاری تاکنون جز دردسر هیچ نفع دیگری برای ما نداشته است. این موضوع باعث تقسیم شهرک به فاز یک و 2 شد که این مساله تردد بین 2 فاز را با مشکل مواجه کرده و تاکنون بحث حراست در نقاط ورودی و خروجی ریل در شهرک و بحث رمپ حل نشده است.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا در این نشست پیشنهاد شد که انجمنی با حضور یک نماینده از هر شهرک صنعتی اهواز و یک نماینده از شرکت شهرک‌های صنعتی استان تشکیل شود تا هر ماه جلساتی برگزار و مسایل و مشکلات صنعتگران شهرک‌های اهواز مطرح و بررسی شود.
 
همچنین مقرر شد تا قبل از نیمه دی‌ماه امکان تامین فیبرنوری برای شهرک صنعتی شماره 3 توسط مخابرات فراهم شود و اداره راه آهن نیز موظف شد تا خواسته‌های صنعتگران مربوط به ریل راه آهن و تبعات احتمالی آن را به اطلاع سازمان مرکزی راه آهن منتقل کند و این مسایل مورد پیگیری قرار گیرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار