اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
دکتر اسماعیل ایدنی عنوان کرد: ظرفیت‌های استان خوزستان و کشور نباید محدود به پذیرش بیمار باشد. بلکه ظرفیت‌های ما فراتر از این حوزه است و سیستم بهداشت و خدمات درمانی در بخش‌های مختلف به عنوان یک الگوی موفق مشغول به کار است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به توان علمی و خدمات پزشکی موجود، کشور ما جزو 5 کشور مهم در ارایه خدمات پزشکی و درمانی محسوب می‌شود.

دکتر اسماعیل ایدنی در همایش گردشگری سلامت که امروز (13 آذرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: صنعت گردشگری، ظرفیتی پردرآمد است که به دلیل مزایای خاص خود، در کشورهای مختلف توجه ویژه‌ای به آن می شود، به گونه‌ای که امروز برخی از کشورها درآمد خود را از صنعت گردشگری تإمین می‌شود.

وی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که اخیرا با استان‌های میسان و بصره عراق منعقد کردیم، فرصت‌های خوبی برای توسعه گردشگری سلامت در خوزستان فراهم شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوز بیان کرد: خوزستان در کنار پتانسیل‌های گردشگری و آثار باستانی، از توانمندی‌های پزشکی و نیروهای تخصصی و فوق‌تخصصی خوبی بهره‌مند است و در حال حاضر به جز عمل پیوند قلب و ریه، تمام خدمات پزشکی در مراکز درمانی ما ارایه می‌شود. در کنار خدمات درمانی، برخی از بیمارستان‌های خوزستان خدمات هیتلینگ بسیار خوبی نیز به بیماران خارجی ارایه می‌دهند.

ایدنی تصریح کرد: به طور کلی ظرفیت توسعه گردشگری سلامت با توجه به نیروی متخصص و فوق تخصص آن‏ در استان خوزستان وجود دارد.

وی با بیان این که ماهانه 17 هزار عمل جراحی در زمینه‌های مختف در مراکز درمانی خوزستان انجام می‌شود، اظهار کرد: برخلاف تبلیغات سوئی که علیه کشور ما در بخش خدمات درمانی می‌شود، ما ارزان‌ترین خدمات درمانی و سلامت را در کشور به بیماران داخلی و خارجی ارایه می‌دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: ظرفیت‌های استان خوزستان و کشور نباید محدود به پذیرش بیمار باشد. بلکه ظرفیت‌های ما فراتر از این حوزه است و سیستم بهداشت و خدمات درمانی در بخش‌های مختلف به عنوان یک الگوی موفق مشغول به کار است.

ایدنی گفت: با توجه به این ظرفیت‌ها، علاوه بر توسعه مراکز درمانی داخلی می‌توانیم طرحی برای ارایه خدمات درمانی در کشور عراق پیاده کرده و دانش خود را با ساخت بیمارستان به کارخانه‌های داروسازی و ملزومات و تجهیزات درمانی در عراق منتقل کنیم.

وی ادامه داد: خطری که گردشگری ما را در بخش‌های مختلف تهدید می‌کند، بی‌نظمی در شیوه ارایه خدمات است. باید برندی از ارایه خدمات درمانی در کشور تعریف گردد و دولت به عنوان سیاست‌گذار در این زمینه وارد شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ما به جامعه پزشکی خود تعصب داریم و به دنبال برندسازی برای آن هستیم؛ به همین منظور برای اعتباربخشی به مراکز درمانی از بیمارستان‌ها درخواست داریم تا 6 ماه آینده، اگر تمایل به ارایه خدمات به بیماران خارجی بر اساس سیاست‌گذاری‌های جدید دارند، خود را معرفی کنند. به این ترتیب، سیمای خوبی از بخش درمان و سلامت در داخل و خارج از کشور نمایان خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار