شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹
رییس کل دادگستری خوزستان:
فرهاد افشار نیا' در دیدار سران عشایر و اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر شهرستان اهواز، افزود: شایسته است عشایر در اصلاح ذات البین و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه نقش تاثیر گذار داشته باشند که از مسیر شورای حل اختلاف می توان به این هدف رسید.
رییس کل دادگستری استان خوزستان گفت: نمی توان همه ی ناهنجاری ها را با مجازات حل کرد، بلکه باید تلاش کنیم با فرهنگ سازی صحیح و قانونی در جامعه، فرد را از ارتکاب جرم پشیمان کنیم.

به گزارش سه شنبه روابط عمومی دادگستری خوزستان،' فرهاد افشار نیا' در دیدار سران عشایر و اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر شهرستان اهواز، با بیان اینکه عشایر می توانند در امر صلح و سازش و پیشگیری از وقوع جرم به دستگاه قضایی کمک کنند، افزود: شایسته است عشایر در اصلاح ذات البین و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه نقش تاثیر گذار داشته باشند که از مسیر شورای حل اختلاف می توان به این هدف رسید.

وی بر لزوم انسجام بین عشایر تاکید کرد و گفت: باید برای صلح و سازش و پیشگیری از وقوع جرم، در چارچوب ضوابط قانونی از ظرفیت عشایر استفاده کنیم.

رییس دستگاه قضایی خوزستان افزود: دستگاه قضایی ضمن تلاش برای ارتقای جایگاه عشایر در جامعه، در جهت پیشگیری از وقوع جرم و اجرای صحیح و دقیق قانون در بین عشایر نیز گام بر می دارد.

رییس اداره شوراهای حل اختلاف خوزستان نیز گفت: در هشت ماه نخست امسال، 15 هزار پرونده وارد شوراهای حل اختلاف خوزستان شد که بیش از پنج هزار پرونده با صلح و سازش مختومه شد.

' عبدالعباس زبیدی نیا' اظهارکرد: بیش از 84 شعبه ویژه در امر صلح و سازش فعالیت دارند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری خوزستان گفت: یکی از مهمترین اهداف این شورا پیشگیری و کاهش جرایم بزرگ در بین عشایر خوزستان است.

وی با بیان اینکه حل و فصل بین عشایر باید قانونی باشد، افزود:متاسفانه در میان بعضی از عشایر حل و فصل به روش ظالمانه صورت می گیرد که با شرع و قانون مغایرت دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار