شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۲
معاون وزیر بهداشت در اهواز:
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در چند ماه اخیربه دنبال تصویب آیین نامه جدیدی است که هدف آن مساعد شدن فضای جمع های دانشجویی است تا افراد بتوانند نظرات خود را با آزادی کامل مطرح کنند.
دکتر محمدرضا داوود آبادی فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی و دکتر نبی مطلبی مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در تالار شهداء دانشگاه در نشست صمیمی با دانشجویان شرکت کردند و به سوالات و ابهامات دانشجویان در زمینه های مختلف دانشجویی، سیاسی، رفاهی و فرهنگی پاسخ دادند.

در آغاز این مراسم، دانشجویان و نمایندگان تشکل های مختلف دانشجویی، مطالبی را در خصوص لزوم تدوین برنامه جامع فرهنگی برای دانشگاه ها، راه اندازی انجمن اسلامی شاخه دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه، کمبود امکانات رفاهی و سالن های ورزشی، وضعیت دانشجویان پردیس خودگردان، حمایت از نشریات دانشجویی، باز شدن فضای فرهنگی دانشگاه، ایجاد تشکل های جدید، راه اندازی کانون موسیقی و رسیدگی به وضعیت خوابگاه ها را با معاون وزیر مطرح نمودند.
دکتر فراهانی در این نشست اظهار داشت: به لحاظ شور و نشاط و فعالیت دانشجویی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز واقعا در حد یک دانشگاه تیپ 1 است که این نشان دهنده توجه مسئولین به رفاه و همچنین تامین نیازهای دانشجویان در زمینه های مختلف است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ادامه داد: در هر جمع دانشجویی همه مانند یکدیگر فکر و اندیشه ورزی نمی کنند و نتیجه گیری آنها الزاما خروجی مشترک نخواهد داشت، ولی باید بر اساس مبانی دینی باهم به گفتگو پرداخته و نسبت به یکدیگر سعه صدر و مهرورزی داشته باشند و نباید به یکدیگر اتهام زنی کنند.
این مقام مسئول افزود: افراد ممکن است در اندیشه و کنش سیاسی خود اشتباه کنند ولی نباید اشتباهاتی که در گذشته اتفاق افتاده را به رخ همدیرگر بکشیم، زیرا ما در یک کشور اسلامی و در شرایط خاص منطقه ای زندگی می کنیم، در اکثر کشورهای منطقه امنیت وجود ندارد ولی در کشور ما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امنیت و ثبات سیاسی وجود دارد هر چند نمی توانیم بگوئیم از لحاظ سیاسی کشوری توسعه یافته هستیم.

فراهانی با اشاره به لزوم انجام گفتمان انقلابی در دانشگاه ها گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با دانشجویان فرمودند: "بگذارید در دانشگاهها نظرات دیگران هم مطرح شود، شما اینقدر استحکام در مبانی دارید که بتوانید باهم بحث کنید، پاسخگو باشیید و به یک نقاط مشترک برسید." بنابراین اینکه فکر کنیم تفکرات و اندیشه های ما مطلقا درست هستند و فضا را برای دیگران محدود کنیم منطق درستی نیست. فضای دانشگاه باید برپایه اصول اخلاقی بنا شود و نباید نسبت به دیگران خشونت زبانی و رفتاری اعمال کنیم، زیرا این رفتار زیبنده انسان هایی که در نظام جمهوری اسلامی می خواهند برای جوامع دیگر نمونه باشند نیست و فضا باید برای ایجاد کرسی های آزاد اندیشی فراهم شود.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت  گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در چند ماه اخیربه دنبال تصویب آیین نامه جدیدی است که هدف آن مساعد شدن فضای جمع های دانشجویی است تا افراد بتوانند نظرات خود را با آزادی کامل مطرح کنند.

وی افزود: احساسات و هیجانات مقتضای سن دانشجویی است و این طبیعی است که دانشجویان در سنین جوانی احساساتی شوند و با بالا رفتن سن، عقلانیت نیز بیشتر می شود. در حال حاضر جامعه دانشجویی ما به عقلانیت بیش از برخوردهای هیجانی نیاز دارد.

فراهانی گفت: یک اندیشه و تفکر را با تزریق نمی شود به انسان ها قبولاند، موقعی اندیشه انسان ها می تواند ارزش داشته باشد که در بستر انتخاب شکل گرفته باشد، یعنی اندیشه های مختلف را شنیده و بعد انتخاب کرده باشید و در نتیجه آن انتخاب شما محکم و متقن خواهد بود. بنابراین فضایی باید ایجاد شود که همه بتواند حرف های خود را در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی مطرح کنند. هرکس به نظام جمهوری اسلامی و به قانون اساسی و آنچه در قانون اساسی آمده است معتقد باشد باید بتوانند فعالیت سیاسی انجام دهد و کسانی که دلسوز انقلاب و نظام هستند باید متوجه باشند که هرچه فضا بیشتر فراهم شود و افراد بیشتری بتوانند فعالیت کنند به استحکام نظام و امنیت ملی کمک خواهد کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ادامه داد: دولت تدبیر و امید معتقد است که افراطی گری به جامعه آسیب می رساند، کما اینکه این افراطی گری در گذشته ظرفیتهای بزرگی را از جامعه گرفت. قبل از انتخابات 88 فضای بسیار مناسبی در جامعه حاکم بود و حتی افرادی که ایده های متفاوتی داشتند به نظرات یکدیگر گوش می کردند. چرا این ظرفیت ها به دلیل ندانم کاری از بین رفت و به کشور آسیب رساند، یعنی هم امنیت ملی مورد تهدید قرار گرفت و هم شور و نشاط از بین رفت.

این مقام مسئول گفت: اگر آن زمان افراد اندیشه ورزی می کردند و به نوعی قواعد بازی را رعایت می کردند و برای بهبود شرایط تلاش می کردند الان فضای بهتری در جامعه حاکم بود.

فراهانی گفت: هیچ مشکلی با نشاط و شادی دانشجویان در دانشگاه با رعایت موازین شرعی وجود ندارد، همچنین هیچ مشکلی برای برگزاری اردوهای علمی مختلط با رعایت شئونات دینی و اخلاقی وجود ندارد زیرا همین دانشجویان در اتوبوس های سطح شهر و در کلاس درس هم در کنار یکدیگر هستند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در پایان با اشاره به بدون ایراد بودن راه اندازی کانون موسیقی در دانشگاه برای تمرین آواز و سازهای موسیقی برای دانشجویان علاقمند گفت: موسیقی ایران یک موسیقی اصیل و عرفانی است و با بستن فضاها جوانان هدایت نخواهند شد و درواقع ممکن است این رفتاها باعث انتخاب راه اشتباه شود. همچین کانون های دانشجویی سهم بسزایی در شادابی و نشاط دانشگاه ها دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار