شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۸
به گزارش شوشان برگزاری نشست های ادبی با حضور هنرمندان ، فرهیختگان ،شاعران و نویسندگان خوزستانی از برنامه ی جنبی نهمین نمایشگاه کتاب استان خوزستان می باشد که از این برنامه ها می توان به قرآن پژوهی ، فرهنگ پژوهی ،کارگاه نمایشنامه نویسی و کارگاه داستان نویسی ، اشاره کرد .در عین حال جلسات نقد و بررسی شعر ، داستان ، برگزاری شب شعر و شعر خوانی نیز از برنامه های جنبی دیگر نهمین نمایشگاه استان خوزستان می باشد .

شوشان : نهمین نمایشگاه کتاب استان خوزستان فردا بعد از ظهر(یکشنبه 23 آذر ماه ) درمحل نمایشگاه دائمی بین المللی اهواز آغاز به کار می کند.

به گزارش شوشان برگزاری نشست های ادبی با حضور هنرمندان ، فرهیختگان ،شاعران و نویسندگان خوزستانی از برنامه ی جنبی نهمین نمایشگاه کتاب استان خوزستان می باشد که از این برنامه ها می توان به قرآن پژوهی ، فرهنگ پژوهی ،کارگاه نمایشنامه نویسی و کارگاه داستان نویسی ، اشاره کرد .

در عین حال جلسات نقد و بررسی شعر ، داستان ، برگزاری شب شعر و شعر خوانی نیز از برنامه های جنبی دیگر نهمین نمایشگاه استان خوزستان می باشد .

این نمایشگاه طی آیینی در بعد از ظهر روز یکشنبه 23 آذر ماه گشایش می یابد و با اجرای " شب شعر فاخته" با شعر خوانی شاعران استان خوزستان و دعوت از شاعر میهمان " یار محمد اسد پور " ادامه می یابد.

دومین روز نهمین نمایشگاه کتاب استان خوزستان از ساعت 10 صبح با برگزاری کارگاه نمایشنامه نویسی با حضور هنرمند خوزستانی " کوروش سروش پور"، قرآن پژوهی با حضور استاد "علی مشعل فرد"، شب راوی با حضور نویسندگان استان خوزستان و با دعوت از "کوروش اسدی " و رونمایی از مجموعه ی داستان  تازه منتشر شده ی "جنب سید خلف" به قلم خالد لویمی پی گرفته می شود .

برنامه های جنبی سومین روز نمایشگاه کتاب خوزستان نیز در دونوبت صبح و عصربرگزار می شود که کارگاه داستان نویسی با حضور نویسنده ی خوزستانی " کوروش اسدی " از برنامه های صبح و نقد و بررسی مجموعه ی شعر "واژه ها دم به دم استحاله می شوند" به قلم حیات قلی فرخ منش ، "شب لاژورد" با دعوت از شاعر میهمان " هرمز علی پور و نقد و بررسی کتاب " شرح قیصری بر غزل های حافظ " همچنین " خلقیات نیما " با حضور دکتر ابراهیم قیصری از برنامه های بعد از ظهر می باشند .

چهارمین روز نمایشگاه با کارگاه "فرهنگ پژوهی با حضور "دکتر محمد جعفری قنواتی " در صبح چهارشنبه آغاز می شود و با نقد و بررسی کتاب " من زنده ام " از دفاع مقدس به قلم دکتر معصومه آباد ، " شب آذر" با حضور نویسندگان خوزستانی و با دعوت از نویسنده ی میهمان " قباد آذر آیین " و نقد و بررسی کتاب " چهل سال سینمای خوزستان "به قلم علی نقی طاهری ادامه می یابد.

نهمین نمایشگاه کتاب استان خوزستان پنجمین روزبرنامه ی جنبی خود را با برگزاری کارگاه فرهنگ پژوهی در صبح پنج شنبه با حضور "فرهاد حسن زاده " و تقدیر از مهدی مرادی نویسنده ی خوزستانی آغاز کرده وبا "مسافران ملکوت " یادی از شاعران و نویسندگان فقید خوزستانی ، نقد و بررسی کتاب " تفنگ نه دال " و " فتح تهران " به قلم دکتر اردشیر صالح پور همچنین نقد و بررسی کتاب ارزشمند دفاع مقدس " زندان الرشید " به نویسندگی دکتر مهدی بهداروند  و برنده ی جایزه ی " جلال آل احمد " در بعد از ظهر پایان می دهد .

در عین حال در آخرین روز با کارگاه فرهنگ پژوهی تحت عنوان " چگونه آثار ادبی را نمایشی کنیم با حضور دکتر اردشیر صالح پور در نوبت صبح و با نقد و بررسی مجموعه ی داستان "معبد لاکپشت " که چند روز پیش توسط نشر چشمه منتشر شده است و با حضور نویسنده ی اثر " میترا معینی همچنین  " شب کاتب " با حضور نویسندگان استان و دعوت از نویسنده ی میهمان " ابوتراب خسروی " و برگزاری کارگاه فرهنگ پژوهی با نقد و بررسی کتاب " فرهنگ معاصر عربی فارسی " و کتاب " پانصد سال تاریخ خوزستان " به قلم عبدالنبی قیم به کار خود پایان می دهد .

گفتنی است برنامه های جنبی نهمین نمایشگاه کتاب استان خوزستان در نوبت صبح از ساعت 10 الی 12 و در نوبت عصر از ساعت 16 الی 21درمحل نمایشگاه دائمی بین المللی اهواز برگزار می شود .


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار